Wiadomości

Nie ma mocnych na Dacię. Duster zalicza hat-tricka w Top 3 sprzedaży w Polsce

Wiadomości 13.04.2019 197 interakcji
Adam Majcherek
Adam Majcherek 13.04.2019

Nie ma mocnych na Dacię. Duster zalicza hat-tricka w Top 3 sprzedaży w Polsce

Adam Majcherek
Adam Majcherek13.04.2019
197 interakcji Dołącz do dyskusji

Klienci indywidualni napędzają sprzedaż Dacii, ale ogólnie wciąż lepiej sprzedają się Skody i Toyoty.

Do tego, że SUV Dacii jest liderem w kategorii sprzedaży wśród klientów indywidualnych zdążyliśmy się już przyzwyczaić – wskoczył na to miejsce w kwietniu ubiegłego roku. Ale w tym roku zdobywa kolejne tytuły. 

W lutym był trzecim najczęściej kupowanym nowym samochodem w Polsce w ogóle. W marcu jest już numerem 1 (1712 szt.), a lutowy lider – Toyota Yaris wypadła z top 3 (1364 szt.) ustępując miejsca Skodom: Fabii (1667 szt.) i Octavii (1666 szt.).

Dodatkowo Samar podał zestawienie obejmujące najpopularniejsze modele osobowe sprzedane w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2019 r. W tym zestawieniu Duster jest już na drugim miejscu i do Yarisa brakuje mu dokładnie 99 szt. Patrząc na różnicę między tymi modelami w marcu (348 szt.) Dacia powinna zamawiać szampany, by po kwietniowym podsumowaniu świętować pozycję lidera w rankingu 2019. Ciekawe, czy utrzyma ją do końca, czy będzie musiała z czasem oddać to miejsce np. Skodzie Scali?

W przeciwieństwie do konkurentów, Duster robi wynik na Kowalskich.

Na 1712 egzemplarzy sprzedanych w marcu aż 1103 kupili klienci indywidualni. Fabię wybrało w tym samym czasie 600 osób, a Yarisa – 742 osoby. 

Jeśli jednak spojrzymy na Top 10 pod kątem producentów, pierwsze miejsce w sprzedaży do klienta indywidualnego utrzymała Toyota. Japoński producent dominuje i ma w Top 10 aż cztery modele. W Marcu sprzedał w sumie 1797 Yarisów, Aurisów, Corolli i CH-R-ów. Druga jest Skoda z 1265 szt. Fabii, Octavii i Rapida. Dacia jest na trzecim miejscu, a oprócz niej w Top 10 znalazło się jeszcze miejsce tylko dla Fiata Tipo (438 szt.) i Hyundaia Tucsona (354 szt.).

W komentarzach pod podsumowaniem lutowych wyników zwróciliście uwagę z czego może wynikać sukces rumuńskiego modelu. Oto trzy pomysły:

Myślę, że Duster sprzedaje się tak dobrze m.in. dlatego, że ma idealne wymiary – nie za duży, ale wyglądający już na poważne auto i wystarczający na wypad na weekend czy na wakacje.
hurgot sztancy

To jeden z niewielu nowych samochodów, które do mnie przemawiają i dowód na to, że brak zbędnego prestiżu pozostawia więcej miejsca na istotne rzeczy.
J.M.

Cenię go za prostotę i nieudawanie absolutnie niczego. Poza tym podoba mi się jego bryła nadwozia. Niby zwykły, tani, rumuński pierdolot, a nie sposób pomylić go z innymi wozami tego pokroju.
Callahan

Oczywiście nie jest tak, że to auto idealne. Mikołaj miał na co narzekać podczas swojego testu, ale ogólnie ocenił je pozytywnie. 

Zastanawia mnie tylko jedno: skoro Dustery sprzedają się tak świetnie, czemu tak mało ich na ulicach? Jak powiedział Tadeusz Sznuk: nie wiem, ale się domyślam.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać

Autoblog na Instagramie

Autoblog na Instagramie