Wiadomości

Nowe Porsche Cayenne Coupe to prawdopodobnie najładniejszy SUV coupe na rynku

Wiadomości 21.03.2019 141 interakcji

Nowe Porsche Cayenne Coupe to prawdopodobnie najładniejszy SUV coupe na rynku

Piotr Barycki
Piotr Barycki21.03.2019
141 interakcji Dołącz do dyskusji

Poznajcie – prawdopodobnie – nowego bestsellera od Porsche. Oto Porsche Cayenne Coupe.

Trudno przy tym udawać, że jest to jakiekolwiek zaskoczenie. O tym wariancie nowej generacji Cayenne mówiło się od dawna. Od dawna również widywane były zamaskowane egzemplarze testowe, potwierdzające, że taki model faktycznie pojawi się na rynku. Teraz jednak ostateczne rozwiane zostają wszelkie wątpliwości. Nowe Cayenne Coupe już tu jest i wygląda tak:

Czyli w dużej mierze tak, jak można było się tego spodziewać – jak Cayenne w wersji SUV, ale ze ściętym z tyłu dachem. Na szczęście Porsche nie ograniczyło się wyłącznie do tego pojedynczego zabiegu, mającego odróżnić wersję dynamiczną od praktycznej. 

Porsche Cayenne Coupe – co nowego?

Nowy wariant jest m.in. niższy od SUV-a – linia dachu została obniżona o ok. 2 cm, co było wymuszone przez inne pochylenie przedniej szyby i przednich słupków. Inne są też tylne drzwi i błotniki – te drugie są teraz o 1,8 cm szersze, co ma sprawić, że auto wygląda jeszcze potężniej.

Zmieniono też lokalizację tablicy rejestracyjnej. W Porsche Cayenne Coupe jest ona umieszczona na dość dziwacznie wyciętym zderzaku, dzięki czemu samochód wydaje się „spoczywać” bliżej ziemi. Czyli w dużym skrócie większość zabiegów stylistycznych ma sprawić, że SUV nie będzie wyglądał jak SUV.

Cayenne Coupe ma być też w standardzie wyposażone w lotkę łączącą się z adaptacyjnym spojlerem dachowym. Ten, przy prędkości powyżej 90 km/h, wysuwa się o 13,5 cm, mając zapewnić większy nacisk na tylną oś. Oczywiście można założyć, że będzie się go też dało aktywować ręcznie z kabiny.

Porsche Cayenne Coupe – co w wyposażeniu?

Na liście standardowego wyposażenia Cayenne Coupe znajdzie się m.in. panoramiczny dach, 20-calowe felgi, asystent parkowania z przodu i z tyłu, kamera cofania, adaptacyjne zawieszenie PASM oraz pakiet Sport Chrono.

Bez dopłaty będzie można też zdecydować, jaki układ tylnych foteli nas interesuje. Standardowo Cayenne Coupe wyposażone jest z tyłu w kanapę z wyprofilowanymi dwoma pojedynczymi siedzeniami. Kupujący mogą jednak zamówić standardowe komfortowe tyle siedzenie, podobne to tego z wersji SUV.  Z tyłu podobno ma się podróżować rzeczywiście komfortowo, nawet pomimo gwałtownie opadającej linii dachu – tylne fotele ulokowane są 3 cm niżej niż w zwykłym Cayenne, więc miejsca na głowy nie powinno zabraknąć.

W bagażniku zmieścimy natomiast 625 l bagażu, a po złożeniu kanapy – 1540 l. Dla mocniejszego Cayenne Turbo Coupe wartości te maleją do odpowiednio 600 i 1510 l.

Lista opcji dodatkowych będzie oczywiście wielokrotnie dłuższa. Za dopłatą można zamówić chociażby karbonowy dach, 22-calowe felgi, sportowy układ wydechowy i prawdopodobnie kilkadziesiąt innych opcji, które znamy ze standardowego Cayenne.

Karbonowy dach jest przy tym elementem jednego z kilku pakietów, które pozwalają ograniczyć masę pojazdu i m.in. poprawić jego osiągi.

Porsche Cayenne Coupe – silniki i ceny

Cayenne Coupe oferowane będzie na start z dwoma silnikami benzynowymi. I żaden z nich nie będzie słaby.

Standardowe Cayenne Coupe napędzane jest 6-cylindrową jednostką z turbodoładowaniem, o pojemności 3.0 i mocy 340 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h, z pakietem Sport Chrono, zajmuje 6 s. Jeśli zdecydujemy się na pakiet odchudzający, zaoszczędzimy z tego wyniku jeszcze 0,1 s.

Na szczycie gamy staje natomiast póki co Cayenne Turbo Coupe. 4-litrowe V8 generuje 550 KM i przyspiesza do 100 km/h w 3,9 s.

Ceny? Standardowe Cayenne Coupe kosztuje 411 tys. zł, natomiast Cayenne Turbo Coupe – zatrważające 720 tys. zł, czyli o około 40 tys. zł więcej od SUV-a. Do tego oczywiście trzeba doliczyć dodatkowe wyposażenie, bo mało które Porsche wyjeżdża z fabryki bez chociażby jednego dodatku.

Jeśli kogoś te ceny nie przerażają i podoba mu się Cayenne Coupe – chyba jeden z ładniejszych aktualnie SUV-ów coupe – to może je zamawiać już teraz. W salonach auto pojawi się jeszcze w maju tego roku.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać