Wiadomości

Hybrydy plug-in i napęd 4×4 w nowych modelach PSA. Na pierwszy ogień – Peugeot i DS

Wiadomości 25.09.2018 21 interakcji
Mikołaj Adamczuk
Mikołaj Adamczuk 25.09.2018

Hybrydy plug-in i napęd 4×4 w nowych modelach PSA. Na pierwszy ogień – Peugeot i DS

Mikołaj Adamczuk
Mikołaj Adamczuk25.09.2018
21 interakcji Dołącz do dyskusji

Peugeoty 508 i 3008 i model DS 7 Crossback będzie można wkrótce kupić w wersjach hybrydowych plug-in. Będą nie tylko oszczędne, ale i szybkie: łączna moc układu napędowego może wynieść nawet 300 KM.

Przed laty samochody hybrydowe kojarzyły się głównie z nudą i dążeniem do uzyskania jak najniższego spalania przy całkowitym poświęceniu wrażeń z jazdy. Teraz coraz częściej takie odmiany są topowymi w gamie i zaskakują mocą i osiągami. Wygląda na to, że w przypadku Peugeota i marki DS będzie podobnie.

Peugeot 3008 przy okazji wreszcie zyska napęd na cztery koła.

Peugeot 3008 HYBRID

W tym modelu będzie można zamówić układ o nazwie HYBRID4. Łączna moc silnika benzynowego 1.6 PureTech i dwóch silników elektrycznych (jednego z przodu i drugiego z tyłu) to aż 300 KM. Do przeniesienia napędu posłuży ośmiobiegowa przekładnia automatyczna EAT-8. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h ma w takiej wersji wynosić 6,5 s. Będzie można poruszać się także wyłącznie przy użyciu silnika elektrycznego. Prędkość maksymalna wynosi w takim wypadku 135 km/h, a zasięg (oczywiście nie przy takiej prędkości) – 50 kilometrów (liczony według normy WLTP).

Pojemność baterii to 13,2 kWh, a czas jej ładowania wynosi od siedmiu godzin przy standardowej ładowarce do godziny i 45 minut przy szybkiej ładowarce typu wallbox.

W Peugeocie 508 zagości nieco słabszy układ. W przyszłości będzie można zamówić go także do 3008.

Peugeot 508 hybryda

Łączna moc układu – zarówno w wersji liftback jak i kombi – to w tym przypadku 225 KM. Napęd jest przenoszony tylko na przednie koła, więc nazwa tej wersji to HYBRID – już bez czwórki. Bateria jest nieco mniejsza (11,8 kWh), podobnie jak zasięg (do 40 km). Peugeot nie podaje w tym aucie przyspieszenia do 100 km/h, ale zapewne też będzie przyzwoite.

W obu modelach będzie można wybierać spośród kilku trybów jazdy: podstawowe to Zero Emission (wtedy jak najdłużej się da nie włącza się silnik spalinowy), Sport i Hybrid. 3008 HYBRID4 zyska także tryb 4WD, a 508 – tryb Comfort, w którym zmienią się również nastawy zawieszenia na bardziej miękkie.

Peugeot 508 SW HYBRID

Pojawi się także system odzyskiwania energii przy hamowaniu. Peugeot twierdzi, że przy pewnych ustawieniach będzie można hamować wyłącznie zdejmując nogę z gazu.

Wersję hybrydową zyska też DS 7 Crossback.

DS 7 Crossback E-Tense hybryda

Będzie ona nosić nazwę DS7 Crossback E-Tense. Jej parametry będą takie same, jak w 3008 HYBRID4 – czyli ten model także będzie osiągał 100 km/h w 6,5 s. W materiałach prasowych na jego temat pokazany jest egzemplarz w nowym, dedykowanym tej wersji lakierze o nazwie Crystal Grey.

„Hybrydyzacji” można spodziewać się również w przypadku Opla i Citroena. Do 2025 każdy model koncernu PSA będzie w jakimś stopniu „zelektryfikowany”. Nowe crossovery Opla są oparte na tej samej platformie, co Peugeot 3008. Adaptacja wspomnianych rozwiązań nie powinna być więc skomplikowana. Nadchodzący Citroen C5 Aircross z pewnością także będzie mógł być ładowany z gniazdka.

Co ważne, w każdym z modeli – od 3008, przez 508 po DS 7 – pojemność bagażnika będzie taka sama, jak w tradycyjnie napędzanych odmianach.

Hybrydy z osiągami wersji usportowionych – jeszcze dekadę temu to byłoby nie do pomyślenia. Ciekawe, czy nowe wersje GTI też będą przygotowane według tej recepty.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać

Autoblog na Instagramie

Autoblog na Instagramie