Wiadomości

Nowy Peugeot 508 SW wyceniony. Najtańsza wersja za prawie 130 000 zł

Wiadomości 08.05.2019 246 interakcji
Piotr Barycki
Piotr Barycki 08.05.2019

Nowy Peugeot 508 SW wyceniony. Najtańsza wersja za prawie 130 000 zł

Piotr Barycki
Piotr Barycki08.05.2019
246 interakcji Dołącz do dyskusji

Jedno z ładniejszych kombi segmentu D? Bez wątpienia. Ale i przy okazji jedno z droższych, przynajmniej jeśli chodzi o wersje bazowe. Oto kompletny polski cennik nowego Peugeot 508 SW.

Nie ma co przy tym liczyć na to, że uda nam się kupić nowe 508 SW w okolicach 100 tys. zł (chyba że netto). Najtańsza odmiana, z najsłabszym silnikiem wysokoprężnym i manualną skrzynią biegów kosztuje 129 400 zł. Najdroższa – sporo ponad 200 tys. zł.

Nowy Peugeot 508 SW – ceny od 129 400 zł

W najuboższej odmianie Active ceny 508 SW prezentują się następująco:

  • BlueHDI 130 KM, skrzynia manualna – 129 400 zł
  • BlueHDI 130 KM, przekładnia automatyczna – 137 900 zł
  • PureTech 180 KM, przekładnia automatyczna – 138 800 zł
  • BlueHDI 160 KM, przekładnia automatyczna – 145 900 zł

W tej wersji wyposażenia dostajemy m.in. 8-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego, MP3, Bluetooth, USB, czujniki parkowania z tyłu i pakiet Safety.

W przypadku odmiany Allure zapłacimy:

  • BlueHDI 130 KM, skrzynia manualna – 138 400 zł
  • BlueHDI 130 KM, przekładnia automatyczna – 146 900 zł
  • PureTech 180 KM, przekładnia automatyczna – 147 800 zł
  • BlueHDI 160 KM, przekładnia automatyczna – 154 900 zł
  • BlueHDI 180 KM, przekładnia automatyczna – 159 900 zł

W zamian za dopłatę dostaniemy dodatkowo czujniki parkowania z przodu i z tyłu, 10-calowy ekran systemu multimedialnego, nawigację i 17-calowe felgi.

GT Line oznacza kolejne dopłaty:

  • BlueHDI 130 KM, skrzynia manualna – 149 400 zł
  • BlueHDI 130 KM, przekładnia automatyczna – 157 900 zł
  • PureTech 180 KM, przekładnia automatyczna – 158 800 zł
  • BlueHDI 160 KM, przekładnia automatyczna – 165 900 zł
  • BlueHDI 180 KM, przekładnia automatyczna – 170 900 zł

Na tym poziomie otrzymamy m.in. pakiet manualny AGR dla foteli przednich, pakiet Safety Plus i reflektory przednie Full LED.

I poziom GT:

  • PureTech 225 KM, przekładnia automatyczna – 184 800 zł
  • BlueHDI 180 KM, przekładnia automatyczna – 187 900 zł

Za te pieniądze do wyposażenia standardowego dołącza adaptacyjne zawieszenie, podgrzewanie foteli, pakiet City 1 i system Hi-Fi Focal Premium.

Dodatkowo, jak podaje Samar, dostępna będzie odmiana First Edition, z kompletnym wyposażeniem, wyceniona na:

  • PureTech 225 KM, przekładnia automatyczna – 212 900 zł
  • BlueHDI 180 KM, przekładnia automatyczna – 216 900 zł

Przy okazji warto wiedzieć, że 130-konny diesel to 1.5, mocniejsze mają pojemność 2 litrów, a benzynowy silnik Puretech to 1.6 z turbodoładowaniem – i żadnej większej jednostki benzynowej nie ma.

A co na to konkurencja?

Jeśli szukamy jak najtańszego samochodu segmentu D, to Peugeot raczej nie spełni naszych kryteriów. Owszem, jest przyzwoicie wyposażony, a bogatsze wersje naprawdę kuszą, ale 129 400 zł brutto to sporo, jeśli chodzi o próg wejścia.

Popularna Skoda Superb Combi kosztuje bowiem na start 99 000 zł. Passat Variant – 108 900 zł. Renault liczy za Talismana Grandtour minimum 103 900 zł, a Mazda za 6-tkę – 101 900 zł. Od podobnego poziomu startuje Mondeo (103 730 zł), a Insignię wyceniono na 106 450 zł.

Ponad 129 tys. zł to cena dryfująca już w kierunku bazowego Mercedesa klasy C kombi (142 800 zł), choć podobnie było już z 508-ką w standardowej wersji. Trudno więc było się spodziewać, że bardziej praktyczne SW okaże się nagle szokująco tanie.

A czy warto? Na to pytanie próbowaliśmy już odpowiedzieć dwukrotnie.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać