Wiadomości

Oby to trafiło do produkcji. Nowa wersja Peugeota 508 ma 400 KM i trzy silniki

Wiadomości 21.02.2019 390 interakcji

Oby to trafiło do produkcji. Nowa wersja Peugeota 508 ma 400 KM i trzy silniki

Piotr Barycki
Piotr Barycki21.02.2019
390 interakcji Dołącz do dyskusji

Peugeot 508 ma teoretycznie wszystko, żeby odnieść sukces – jest piękny, jeździ dobrze i ma sensowną cenę. Brakuje mu tylko jednego – szalonej wersji, o której można myśleć, idąc do salonu w celu zamówienia najsłabszego diesla. Oto i ona. 

Ma 400 KM, przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 4,3 s, maksymalnie rozpędzi się do 250 km/h, a moc przekazywana jest na wszystkie cztery koła. Nazywa się 508 Peugeot Sport Engineered, jest hybrydą i… ma tylko jedną wadę, ale za to sporą. Nie można jej póki co kupić.

Moc trzech silników.

Najnowsza odmiana Peugeota 508 jest bowiem póki co modelem studyjnym, przygotowanym przez dział Peugeot Sport na nadchodzące targi motoryzacyjne w Genewie. Czy i kiedy trafi na rynek? Tego na razie nie wiadomo. Ale jedno jest pewne – gdyby taka wersja zadebiutowała w salonach, to byłoby naprawdę coś.

Za napęd 508 Peugeot Sport Engineered odpowiadają aż trzy silniki. Podstawowym jest 200-konny silnik benzynowy PureTech. Wspomagają go dodatkowo dwa silniki elektryczne – 100-konny, umieszczony przy przedniej osi, oraz 200-konny, umieszczony przy tylnej osi. W rezultacie otrzymujemy potężną hybrydę plug in, która nie tylko błyskawicznie rozpędza się do 100 km/h, ale ma też świetne osiągi przy wyższych prędkościach (2,5 s 80-120 km/h, 9,3 s 80-180 km/h). Silniki elektryczne są przy tym w stanie wspomagać jednostkę spalinową aż do 190 km/h.

Całość można (a właściwie trzeba) ładować z gniazdka. Zestaw akumulatorów o pojemności 11,8 kWh pozwoli na maksymalnie 50 km jazdy na samym prądzie, bez konieczności uruchamiania silnika spalinowego.

Moc dodatków.

508 Peugeot Sport Engineered otrzyma też oczywiście szereg innych dodatków, poza bonusowymi jednostkami napędowymi. Studyjny model osadzono na szerzej rozstawionych, 20-calowych felgach, z oponami 245/35, i dodatkowo obniżono. Większe są teraz tarcze hamulcowe, których średnica wynosi 380 mm.

Delikatnie przemodelowano też nadwozie, zmieniając chociażby przedni zderzak, w celu poprawy aerodynamiki.

Zmian nie bano się również we wnętrzu. Nowe fotele pokryte są skórą i alcantarą, przy czym ten drugi materiał znajdziemy niemal na każdym elemencie w środku 508 Peugeot Sport Engineered, wliczając w to kokpit, boczki drzwi, a nawet dźwignię wyboru biegów. Nie zabrakło też oczywiście włókna węglowego, choć na szczęście nie ma go przesadnie dużo.

Jako że to model studyjny, nie pojawił się nawet szacunkowe informacje na temat ceny. Ba, taka odmiana może nawet nigdy nie zadebiutować na rynku, a jeśli zadebiutuje – nie możemy być pewni tego, że będzie identyczna z dzisiaj przedstawionym projektem.

Jeśli jednak 508 Peugeot Sport Engineered w takiej właśnie konfiguracji – z trzema silnikami i ogromnym zapasem mocy trafi do sprzedaży, to będzie to naprawdę wielkie wydarzenie.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać