Newsy

Uwaga, Peugeoty 5008 mogą się zapalić. Polski oddział Peugeota organizuje wielką akcję serwisową

Newsy 13.03.2018 19 interakcji
Tomasz Domański
Tomasz Domański 13.03.2018

Uwaga, Peugeoty 5008 mogą się zapalić. Polski oddział Peugeota organizuje wielką akcję serwisową

Tomasz Domański
Tomasz Domański13.03.2018
19 interakcji Dołącz do dyskusji

Peugeot Polska poinformował Prezesa Urządu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o uruchomieniu akcji serwisowej dla modeli 5008. Chodzi o źle zainstalowane przewody paliwowe.

Na stronie UOKiK możemy przeczytać, że w samochodach marki Peugeot 5008 II, niewłaściwe położenie przewodów paliwowych w pobliżu osłony aerodynamicznej, może doprowadzić do kontaktu przewodów z osłoną i wycieku paliwa, co stwarza zagrożenie pożarem.

Peugeot 5008: wielka akcja serwisowa.

peugeot-5008-wielka-akcja-serwisowa

Peugeot Polska powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu wykonania stosownej naprawy. Nie wiemy ile egzemplarzy tego sprzedało się w Polsce, ale biorąc pod uwagę, że 5008 pojawił się stosunkowo niedawno, w serwisach Peugeota raczej nie pojawi się ich zbyt wiele.

Nie jest to pierwsza wpadka Peugeota związana z samozapłonem ich samochodów.

peugeot-5008-wielka-akcja-serwisowa-3

11 lat temu, Peugeot Polska w tym samym tonie informował UOKiK o dwóch akcjach serwisowych związanych z modelem 307. Chodziło o nieszczelności w układach ABS i ESP, które mogły prowadzić do zwarcia w instalacji i zapalenia się auta. Wtedy, w ramach obu akcji serwisowych, Peugeot Polska przyjął łącznie ok. 4,5 tys. Peugeotów 307.

W tym momencie można oczywiście narzekać i powtarzać te wszystkie wyświechtane slogany na temat francuskiej motoryzacji, chociaż nie tylko Francuzom zdarzają się podobne wpadki. Właścicielom modeli 5008 polecamy jak najszybszą wizytę w serwisie. Dobrze, że nikt nie schował głowy w piasek i nie udaje, że tak ma być.

Sama usterka też nie jest trudna do usunięcia. Chodzi o przesunięcie mocowania przewodów paliwowych w taki sposób, aby nie stykały się z osłoną aerodynamiczną. Nie jest to zbyt poważna ingerencja w konstrukcję samochodu. Nie oznacza to też, że całą akcję należy zlekceważyć. Kilka modeli 307 zarejestrowanych w naszym kraju spłonęło.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać

Autoblog na Instagramie

Autoblog na Instagramie