Wiadomości

Peugeot podał ceny odświeżonych 3008 i 5008. Start od 114 300 zł

Wiadomości 07.10.2020 20 interakcji
Piotr Szary
Piotr Szary 07.10.2020

Peugeot podał ceny odświeżonych 3008 i 5008. Start od 114 300 zł

Piotr Szary
Piotr Szary07.10.2020
20 interakcji Dołącz do dyskusji

Peugeot wprowadził do oferty modele 3008 i 5008 po liftingu. Ile trzeba wydać na te auta w nowych, szablozębnych wersjach?

Peugeot 3008 to najpopularniejszy SUV nie tylko w gamie francuskiego producenta, ale i w Europie. Od 2016 r., kiedy debiutowała 2. generacja modelu, nabywców znalazło aż 800 tys. osób. Dla tych klientów, dla których 3008 jest nieco za mały, Francuzi mają też w gamie konstrukcyjnie i wizualnie niemal identyczny, ale dłuższy model 5008 z 7 miejscami siedzącymi.

Co zmienił lifting?

Mogliście już o tym poczytać w tekście Mikołaja, ale pokrótce przypomnijmy. Największe zmiany dotyczą oczywiście stylistyki nadwozia, w szczególności jego przedniej części. Oprócz diodowych „kłów” pełniących rolę świateł do jazdy dziennej, mamy też m.in. nową osłonę chłodnicy, nowe kolory lakieru, zmodernizowane przednie i tylne lampy i kilka innych odświeżonych detali. Najlepiej zobaczyć to na zdjęciach, więc proszę bardzo: najpierw przód…

Peugeot 3008 cena

… i jeszcze tył:

Peugeot 3008 cena
Z tej perspektywy model po liftingu najłatwiej rozpoznać po lampach – każdy ze stosowanych wcześniej „bloczków” podzielono na wąskie odcinki LED-ów.

Tak jak wcześniej, górne zdjęcie to Peugeot 3008 sprzed liftingu, a dolne zdjęcie – po modernizacji. Zmiany w przypadku 5008 są oczywiście analogiczne. Na zdjęciach okalających ten fragment tekstu widać samochody w wersjach wyposażeniowych GT.

Peugeot 3008 i 5008 – cena

114 300 zł – co najmniej tyle trzeba przygotować na Peugeota 3008 w bazowej wersji Active. Jeśli ktoś potrzebuje więcej przestrzeni, będzie musiał dorzucić jeszcze trochę – najtańsza wersja modelu 5008 uszczupli stan konta bankowego o 124 tys. zł – oczywiście w teorii, bo wiadomo, że są kredyty, leasingi, wynajmy długoterminowe i tak dalej… Ale dobra, nie o tym chciałem – wróćmy do Peugeotów.

Wydając powyższe kwoty na Peugeota 3008 lub 5008, pod maską znajdziemy w obu przypadkach znany silnik 1.2 PureTech, osiągający tutaj 130 KM i łączony z 6-biegową, manualną skrzynią biegów. Nie trzeba się więc obawiać o marne osiągi – przyspieszenie do 100 km/h w przypadku mniejszego auta to zupełnie satysfakcjonujące (jak na bazową jednostkę napędową) 9,5 s, a w 5008 – 9,9 s. Prędkość maksymalna w obu przypadkach sięga 188 km/h. Dostępna jest też 8-biegowa skrzynia automatyczna. Ceny aut w nią wyposażonych startują od poziomu, odpowiednio, 122 800 lub 132 500 zł (3008, 5008). Chętni na 130-konnego diesla muszą przygotować w przypadku wersji Active od 126 300 zł (Peugeot 3008, manual) do 144 500 zł (5008, automat). 1,5-litrowy silnik wysokoprężny rozpędza te auta do 100 km/h w czasie od 11,1 do 11,9 s.

peugeot 3008 lifting

Każda wersja wyposażeniowa ma na pokładzie m.in. 6 poduszek powietrznych, tylne czujniki parkowania, automatyczną klimatyzację (2-strefową), tempomat z ogranicznikiem prędkości, system rozpoznawania znaków drogowych, radioodtwarzacz z odbiornikiem cyfrowym DAB i ekranem dotykowym (8-calowym; w droższych wersjach jest 10 cali) oraz obręcze aluminiowe (w wersji Active 17-calowe).

Kolejny na liście jest wariant Active Pack

Zmian na liście wyposażenia nie ma tu wiele, ale są raczej przydatne. Dostajemy tu m.in. czujniki parkowania także z przodu, elektrycznie składane lusterka i system Mirror Screen kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay (i niedostępny w 3008/5008 Active). Wersją Active Pack powinni się też zainteresować ci, którym zależy na nieco większej wygodzie podróżowania – można do niej dokupić za 1200 zł pakiet manualny AGR dla fotela kierowcy (zawierający m.in. wysuwaną poduszkę siedziska i regulację odcinka lędźwiowego w 4 kierunkach). Oba Peugeoty w wersji Active Pack są droższe od bazowej Active o 3400 zł.

Następny stopień: Allure i Allure Pack

Tutaj jest już i ładniej, i bardziej komfortowo – choć może niekoniecznie w zakresie komfortu resorowania, bo rozmiar felg rośnie do 18 cali. Wśród elementów wyposażenia niedostępnych w Active i Active Pack warto wymienić m.in. systemy monitorowania pasa ruchu i wykrywania zmęczenia u kierowcy, kierownicę pokrytą skórą licową, system bezkluczykowego dostępu do samochodu (od Allure Pack w górę), ambientowe oświetlenie wnętrza (jw.), przyciemniane szyby tylne i półskórzaną tapicerkę. Chętni mogą także wydać 6500 zł na fotele z tapicerką całkowicie skórzaną (w pakiecie z dywanikami przednimi i tylnymi), ładowarkę bezprzewodową do smartfonów (400 zł) oraz dach w kolorze Black Diamond (W Allure Pack 1500 zł, w wyższych wersjach wyposażenia standard).

Peugeot 3008 cena

Cena w przypadku Peugeota 3008 Allure PureTech 130 ze skrzynią manualną to 128 tys. zł, na 5008 w takiej samej konfiguracji wydamy 137,9 tys. zł. Diesle startują od 140 lub 149,9 tys. zł (z manualną skrzynią biegów – automaty od 148,5 lub 158,4 tys. zł). Dopłata do wariantu Allure Pack wynosi 2900 zł w przypadku Peugeota 3008 lub 3200 zł gdy mówimy o większym 5008.

Peugeot 3008 i 5008 Road Trip – cena

Road Trip to dość intrygujący wariant. Intrygujący dlatego, że wygląda na swego rodzaju hybrydę wersji Active, Allure i GT (o której za chwilę). Mamy tu m.in. bazową kierownicę z Active (skórzaną, ale nie ze skórą licową), nieskładane elektrycznie lusterka boczne i 17-calowe felgi, ale także tempomat adaptacyjny (w Allure Pack dostępny za dopłatą w pakiecie), wspomniany wcześniej czarny dach, pakiet Sport (wzmacniający dźwięk silnika i wpływający na – jak to ładnie ujęto – reaktywność pedału gazu i wspomagania kierownicy) i funkcję składania przedniego fotela pasażera do pozycji stolika (niedostępną w wersjach niższych od Allure Pack).

Cena wariantu Road Trip startuje od poziomu 133 100 zł za Peugeota 3008 (oczywiście z PureTechem 130 i manualną skrzynią biegów) lub 143 300 zł za 5008.

Topowe wersje to GT i GT Pack

Są to zarazem jedyne wersje, gdzie można liczyć na w pełni diodowe reflektory przednie. W niższych wersjach nie można ich mieć nawet za dopłatą. Ja przepraszam, ale czy to średniowiecze? Ale dobra, idźmy dalej. Z elementów, które dostaniemy tylko w GT (lub GT Pack) należy jeszcze wymienić 19-calowe obręcze (opcja w GT, standard w GT Pack), czarną podsufitkę, aluminiowe pedały, bezramkowe i elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne, akustyczne przednie szyby (opcja w GT, standard w GT Pack) i system nagłośnienia FOCAL z 10 głośnikami (3600 zł w GT, standardowo w GT Pack).

Cena: 139,9 tys. zł za najtańszego Peugeota 3008 GT. Jego większy brat kosztuje co najmniej 150,1 tys. zł  – ponownie – ze 130-konnym silnikiem 1.2 turbo. Wersji GT Pack nie dostaniemy z manualną skrzynią biegów. W przypadku pozostałych wersji napędowych, różnica cenowa pomiędzy GT a GT Pack wynosi 13 tys. zł dla obu modeli.

Kwestia dostępności silników jest nieco zagmatwana

Jeśli komuś zależy na silniku benzynowym, ale nie satysfakcjonuje go 130 koni mechanicznych – w gamie znajdzie jeszcze 180-konny silnik 1.6 (8-8,3 s do 100 km/h). Zarówno w Peugeocie 3008 jak i w 5008 jest on jednak dostępny wyłącznie w topowych wersjach GT i GT Pack. Oznacza to, że trzeba liczyć się z wydatkiem na poziomie co najmniej 160 800 zł (3008) lub 171 000 zł (5008).

Peugeot 3008 cena
Wnętrze Peugeota 3008 GT Hybrid4.

Diesel? Proszę bardzo, ale w Peugeocie 3008 nie dostaniemy nic mocniejszego niż 130 KM. Chętni na więcej muszą wybrać model 5008 – tam można dostać także 180-konnego, 2-litrowego ropniaka (9,2 s do 100 km/h). Jest on dostępny we wszystkich wersjach wyposażenia oprócz Active i Active Pack, a ceny startują od równych 170 tys. zł.

No i jest jeszcze hybryda plug-in

Ta z kolei jest dostępna tylko w modelu 3008, ale taka sama jest dostępność wersji wyposażenia – od Allure w górę. Do wyboru są wersje 225- i 300-konna – tę słabszą (0-100 km/h w 8,9 s) można kupić za 174 500 zł (Allure), wariant mocniejszy (6,1 s) wymaga wydania co najmniej 197 500 zł. Cennikowe wyżyny to Peugeot 3008 Hybrid4 300 e-EAT8 w wersji GT Pack, za którego zapłacimy – bez uwzględnienia opcji (choćby lakieru metalicznego za 2700 zł) – 222 400 zł.

Najważniejsze w tym wszystkim jest co innego (przynajmniej dla Peugeota)

Dzięki ostatnim zmianom można chyba spokojnie założyć, że mniejszy z SUV-ów, topowej pozycji w rankingu sprzedaży opuszczać nie zamierza.

Peugeot 3008 cena

A jeśli ktoś od zaglądania w cennik woli użyć konfiguratora, to proszę bardzo: 3008 oraz 5008.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać