Wiadomości

Peugeot 206 sedan nie istnieje, nie może cię skrzywdzić. Tymczasem w Warszawie

Wiadomości 27.11.2022 1287 interakcji

Peugeot 206 sedan nie istnieje, nie może cię skrzywdzić. Tymczasem w Warszawie

1287 interakcji Dołącz do dyskusji

Peugeot 206 sedan to mokry sen wszystkich, którzy kupowali kiedyś Lanosy sedan, a potem Renault Thalia i Skody Fabia sedan. Ta wersja nigdy oficjalnie nie trafiła do sprzedaży w Polsce, ale bez obaw – teraz jeden egzemplarz jest do kupienia w Warszawie. 

Od lutego 2022 r. Ukraina jest atakowana przez Rosję. W związku z wybuchem wojny u naszych wschodnich sąsiadów wielu Ukraińców zdecydowało się uciekać poza granice swojego kraju, m.in. do Polski. Wraz z napływem obywateli Ukrainy na naszych ulicach pojawiły się ich samochody. A nie zawsze są to takie same samochody, jak te oferowane w Polsce. Wśród nich jest mnóstwo pojazdów chińskich, rosyjskich oraz dziwnych wersji aut znanych marek. Takich, które nigdy nie były oferowane w Polsce ani w Niemczech. Jednym z nich jest Peugeot 206 sedan.

Sprzedawany w Polsce egzemplarz ma ukraińskie tablice rejestracyjne i wiemy jedynie, że pochodzi z 2010 r. Nie ma ceny, a treść ogłoszenia została napisana cyrylicą. Po przetłumaczeniu jej przez translator otrzymujemy taką treść:

Samochód jest w dobrym stanie technicznym, bez rdzy na ukraińskich tablicach rejestracyjnych, jest wyciszony, dobra akustyka, działa jak w zegarku, w codziennym użytkowaniu. Auto jest w Warszawie.

Jednym słowem nie ma co się zastanawiać – trzeba brać. Jak ktoś chciałby przerejestrować ten samochód na polskie tablice, to może to z powodzeniem zrobić po zakupie. Należy się jednak upewnić, że kupując go otrzymamy komplet dokumentów – w tym najważniejszy – ukraiński dowód rejestracyjny.

Fot. Alla Yelozhenko wykorzystana w zgodzie z prawem cytatu

Peugeot 206 sedan to perła Iranu

Od 2005 r. w niektórych krajach sprzedawano również sedana, który w Polsce odebrałby klientów Renault Thalii. Ta wersja wywodzi się z Iranu, gdzie 206 były wytwarzane przez firmę Iran Khodro. Pod maską były do wyboru silniki 1.4 oraz 1.6. Początkowo sedany sprzedawano tylko tam, a później zdecydowano o wprowadzeniu ich do oferty m.in. w Turcji czy w Rosji. Sedan nie był piękny, ale znalazł swoich klientów. Pewnie znalazłby ich też w Polsce – w końcu w tamtych latach świetnie sprzedawały się u nas tanie sedany segmentu B.

Peugeot 206 sedan
Fot. Alla Yelozhenko wykorzystana w zgodzie z prawem cytatu

W porównaniu z wersjami hatchback, długość całkowita (+ 353 mm) wzrosła wyłącznie dzięki wydłużeniu tylnego zwisu, który zwiększono z 608 mm do 961 mm. Wydłużając tył chodziło o zwiększenie pojemności bagażnika, który ma 245 litrów wg standardu VDA (pomiar wykonywany jest za pomocą klocków o wymiarach 200x100x50 mm) w hatchbacku, a w sedanie wzrasta do 384 litrów wg. VDA. Biorąc pod uwagę jak bardzo odstaje mu kuperek, to uważam, że to dość niewiele. Thalia miała aż 510 l pojemności.

Peugeot 206 sedan również jako Iran Khodro Runna

Zmodyfikowane 206 sedan można było również kupić w Iranie pod nazwą Iran Khodro Runna. W Iranie od lat Peugeoty i wariacje na ich temat są podstawą motoryzacji. Taki samochód ma pod maską benzynowy silnik 1.6 o mocy 109 KM. Runna była sprzedawana i produkowana także na Białorusi – a więc zapewne niektóre egzemplarze można zobaczyć pod sklepami w polskich miejscowościach przygranicznych.

Iran-Khodro-206

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać