Wiadomości

Oto nowa Toyota Sequoia. Teraz Toyota ma już 69 420 różnych terenówek na ramie

Wiadomości 26.01.2022 93 interakcje
Tymon Grabowski
Tymon Grabowski 26.01.2022

Oto nowa Toyota Sequoia. Teraz Toyota ma już 69 420 różnych terenówek na ramie

Tymon Grabowski
Tymon Grabowski26.01.2022
93 interakcje Dołącz do dyskusji

Nowa Toyota Sequoia: rok 2022, oni prezentują wielkiego SUV-a na ramie, jakby to był rok 2000. 

Toyota Sequoia to taki ogromny amerykański SUV, który podgryza rynek równie wielkich SUV-ów Fordowi i Chevroletowi od 2000 r. Pierwsza generacja wyglądała tak:

toyota sequoia

Szybka przewijka do roku 2022 i oto najnowszy model Sequoi na „rok modelowy 2023” prezentuje się tak:

A w środku – tak:

toyota sequoia

Co to w ogóle jest? O co im chodzi?

Tak jak 4Runner był początkowo zamkniętą wersją nadwoziową pickupa Hilux, tak Sequoia w założeniu jest zamkniętą odmianą pickupa Tundra. Te gigantyczne Toyoty opracowano wyłącznie z myślą o rynku amerykańskim. Są tak amerykańskie, że powinni do nich dodawać AR-15 i „mobility scooter” w zestawie. Trochę nie wyobrażam sobie klienta na te wozy, bo jeśli ktoś rozważa zakup Chevroleta Tahoe albo Forda Expedition, to zapewne jest „amerykańskim patriotą” w czerwonej czapeczce i nie cierpi tych przeklętych „japsów”. Najwyraźniej jednak zainteresowanie SUV-em o wielkości tankowca marki innej niż amerykańska występuje i da się na tym zarobić, skoro Toyota nie wycofała tego modelu, tylko opracowała go od nowa.

Nowa Toyota Sequoia jest oczywiście hybrydowa

Pod maską pracuje ten sam 3.5 V6 biturbo + hybryda co w Land Cruiserze serii 300. W Sequoi rozwija on 437 KM i łączy się z dziesięciobiegową skrzynią automatyczną (nie e-CVT). Hybrydowa technologia ma radykalnie poprawić efektywność. Oznacza to, że spalanie ma szansę nawet spaść poniżej 20 l/100 km, co w poprzedniej generacji Sequoi napędzanej ośmiocylindrowym 5.7 było nierealne. Oczywistością są trzy rzędy siedzeń (ostatni się przesuwa) oraz ogromne możliwości uciągu. Sequoia A.D. 2022 może targać na haku ponad cztery tony. Czyli jakichś czterech dorosłych Amerykanów. Toyota Sequoia będzie produkowana, jakżeby inaczej, w Teksasie. Bardzo podoba mi się, że w standardowej odmianie nowa Toyota Sequoia ma felgi o średnicy 20 cali, ale za dopłatą do pakietu TRD dostaje się osiemnastki (żeby zmieściły się bardziej baloniaste opony) – dopłaca się za to, żeby mieć mniejsze felgi. Pakiet TRD obejmuje też… przedni wał napędowy malowany na czerwono. Fajne do pokazywania znajomym, tylko najpierw muszą się położyć na ziemi.

To teraz przejdźmy do najciekawszej części

Ile terenówek/SUV-ów na ramie ma obecnie w ofercie Toyota? Odpowiedź brzmi: BARDZO DUŻO, ale spróbujmy je sobie usystematyzować.

  1. Toyota Land Cruiser serii 300 – najnowszy z dużych Land Cruiserów. Cieszy się popularnością znacznie przekraczającą możliwości produkcyjne Toyoty.
  2. Toyota Land Cruiser Prado – mniejszy z Land Cruiserów, nadal na ramie, oferowany także u nas
  3. Toyota Land Cruiser HD/J7 – robocza wersja Land Cruisera oferowana w tej postaci od 1984 r. po kilku liftingach, nadal ma wiernych odbiorców w Afryce i Australii, ale też na Bliskim Wschodzietoyota land cruiser j70 lifting 3
  4. Toyota 4Runner – SUV oferowany w Stanach Zjednoczonych w tej postaci od 2009 r.
  5. Toyota Sequoia – to ta, którą dziś opisujętoyota sequoia
  6. Toyota Fortuner – zamknięta wersja Hiluxa oferowana na rynkach wschodzących, nie w Europie i nie w USAtoyota sequoia

Do tego dochodzą jeszcze odmiany Land Cruiserów sprzedawane pod marką Lexus, ale to to samo, tylko z innym znaczkiem, więc to można pominąć. Najważniejsze, żeby w razie potrzeby umieć wymienić sześć linii modelowych Toyoty jeśli chodzi o auta terenowe na ramie w roku 2022. Nigdy nie wiadomo, kiedy ta wiedza może się nam przydać.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać