Ciekawostki

Opel chce sprzedawać Vauxhalle z pomocą patriotyzmu

Ciekawostki 21.01.2020 145 interakcji
Adam Majcherek
Adam Majcherek 21.01.2020

Opel chce sprzedawać Vauxhalle z pomocą patriotyzmu

Adam Majcherek
Adam Majcherek21.01.2020
145 interakcji Dołącz do dyskusji

By zwiększyć udział w lokalnym rynku, brytyjski oddział Opla uderza w patriotyczne tony.

Ta informacja uderzyła mnie mocno dziś rano, gdy przeglądałem doniesienia z serwisów prasowych kolejnych marek. Wyczytałem, że Opel (po brytyjsku: Vauxhall) szykuje się do ogromnej kampanii reklamowej, dzięki której chce do 2022 r. dwukrotnie zwiększyć swój udział na brytyjskim rynku, a dziś wynosi on 7,5 proc. 

Wygląda na to, że Vauxhall mocno liczy na Brexit.

Gdy ten faktycznie nastanie, Brytyjczycy mogą mieć utrudniony dostęp do zagranicznych produktów i być może chętniej spojrzą na wytwory rodzimych marek. Dlatego Vauxhall promuje swoje produkty hasłem New Rules, Britannia i podkreśla, jak bardzo Vauxhalle są skonstruowane właśnie z myślą o Brytyjczykach.

Elektryczną Corsę wprowadza na rynek tak:

Do tego wszystkie Vauxhalle będą miały z tyłu znaczek Made for Britain, a te, które powstają w UK, czyli Vivaro z Luton i Astra z Ellesmere Port – Made in Britain. Że też nikt nie wpadł na to, żeby przygotować odpowiednie znaczki na Ople z Gliwic.

Opel produkcja

Vauxhall wspiera lokalny biznes – nie ma co się dziwić.

Jasne, tyle że według mnie to zaciąga hipokryzją, bo gdy w listopadzie byłem na prezentacji Corsy, tym co najbardziej utkwiło mi po konferencji prasowej, było wielokrotne przypominanie o niemieckich korzeniach tego auta. Usłyszałem, że Opel to niemiecka marka, Corsa to niemiecki samochód i oglądam dzieło niemieckiej myśli inżynieryjnej. W Corsie wszystko zostało przygotowane zgodnie z niemiecką tradycja projektowania, a projektując ją myślano o jej stabilności podczas jazdy z wysokimi prędkościami, z jakimi podróżuje się po niemieckich autostradach. 

Wystarczyło przełożyć kierownicę na prawą stronę, zamontować inny znaczek i fik – mamy auto na wskroś brytyjskie. 

I to, że w obu przypadkach mówimy o samochodzie skonstruowanym na platformie Peugeot-Citroen, napędzanym silnikami PSA, produkowanym w hiszpańskiej Saragossie – to zupełnie nie ma znaczenia. Opel pozostaje niemiecki, a Vauxhall brytyjski.

Opel produkcja

Wspaniały jest ten naciągany patriotyzm. 

W zglobalizowanym świecie, w którym samochody każdej marki projektują ludzie z różnych stron świata, części dostarczają poddostawcy zewsząd, a sama produkcja odbywa się w fabrykach na dowolnym kontynencie, narodowe pozostają chyba tylko znaczki na maskach. Czy z pomocą patriotyzmu faktycznie da się je sprzedać? A nie lepiej po prostu kupić coś, co jest dla nas najlepsze? 

Tą drogą od dawna kroczą Amerykanie. 

W kolebce motoryzacji na 20 najpopularniejszych modeli samochodów osobowych w 2019 r., amerykańskich było tylko 5. A pierwszy znalazł się na tej liście dopiero na 8. miejscu. Pierwsza szóstka to auta z Japonii, a w całej dwudziestce jest w sumie 14 aut z Azji i jedno z Europy. 

Czy Vauxhall wybrał dobry kierunek – przekonamy się sprawdzając jego udział w rynku w 2022 r. Jeśli nie, być może wróci do promowania swoich modeli z pomocą mamusiek w piżamach.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać