Oto nowy Volkswagen ID.3 Jest taki, jak chcieli klienci
Wiadomości 01.03.2023Nowy – a może raczej odświeżony – Volkswagen ID.3 zadebiutował dziś oficjalnie. Co się zmieniło? Między innymi… czarny pas.
Niestety czarny pas nie oznaczał do tej pory, że Volkswagen ID.3 zgłębił tajniki wschodnich sztuk walk – po prostu było to element stylistyczny w przedliftowej wersji, widoczny chociażby tutaj, pomiędzy przednią szybą a właściwą częścią maski.
Teraz, po liftingu, ten element całkowicie znika:
Trochę szkoda, bo wyglądało to dość nietypowo, ale z drugiej strony – teraz ma się wydawać, że maska jest dłuższa, niż była do tej pory, choć faktycznie wymiary samochodu niespecjalnie się zmieniły.
Przemodelowany został natomiast przedni pas – inne są wloty powietrza, inny jest przedni zderzak, inna jest też oczywiście maska z dodatkowymi przetłoczeniami. Z tyłu znajdziemy natomiast nowe światła. Było tak:
Jest tak:
Tak, też jeszcze szukam różnic między tymi dwoma zdjęciami.
Nowy Volkswagen ID.3 – co zmieniło się poza tym?
Odświeżony ID.3 – którego, swoją drogą, Volkswagen nazywa „drugą generacją ID.3” – ma zaoferować m.in. nowe kolory nadwozia, nowsze oprogramowanie pokładowe z opcją aktualizacji OTA, 12-calowy wyświetlacz centralny, a także lepsze materiały wykończeniowe. Na samej jakości ma się nie kończyć, bo wszystko ma być teraz bardziej eko – zrezygnowano m.in. ze skóry i „innych materiałów pochodzenia zwierzęcego”, zastępując je m.in. materiałem Artvelours Eco, w większości pochodzącym z surowców wtórnych.
Jeśli kogoś ekologia nieprzesadnie interesuje, to pewnie i tak ucieszy go fakt, że we wnętrzu znajdzie się teraz dużo więcej miękkich w dotyku materiałów – chociażby na boczkach drzwi.
Do kompletu dochodzi jeszcze pakiet systemów wspomagania jazdy w najnowszych wersjach, w tym m.in. Travel Assist.
Za ile?
Póki co nowy Volkswagen ID.3 nie został jeszcze oficjalnie wyceniony. Obecna generacja kosztuje jednak co najmniej 199 390 zł i raczej nie ma się co spodziewać, że następca będzie tańszy.
Czytaj również:
Polubiłem Volkswagena ID.3. Lecz czy polubicie go i wy? Spostrzeżenia z pierwszej jazdy