Wiadomości

Po Volkswagena do salonu Forda – oto Caddy w przebraniu Tourneo Connect

Wiadomości 12.10.2021 79 interakcji
Adam Majcherek
Adam Majcherek 12.10.2021

Po Volkswagena do salonu Forda – oto Caddy w przebraniu Tourneo Connect

Adam Majcherek
Adam Majcherek12.10.2021
79 interakcji Dołącz do dyskusji

Rynek kombivanów nie jest na tyle wielki, by opłacało się samemu tworzyć dla niego nowe modele, więc Ford wszedł w komitywę z Volkswagenem i stworzył nowy model Tourneo Connect.

Nie powinno to nikogo dziwić – współtworzenie samochodów użytkowych to działanie od lat rozwijane przez europejskie koncerny. Renault-Mercedes-Dacia kontra Peugeot-Citroen-Opel-Toyota – to dziś najwięksi gracze na tym rynku. W dobie SUV-ów i crossoverów nie opłaca się wykładać samodzielnie pieniędzy na konstruowanie nowych modeli, na które patrzy się głównie przez pryzmat oferty handlowej i najniższego kosztu użytkowania, a stylistyka i wyjątkowe rozwiązania schodzą na dużo dalszy plan.

A o tym, że Ford i Volkswagen będą budowali razem samochody dostawcze pisaliśmy już 2 lata temu. Dziś możemy oglądać pierwszy efekt tej współpracy.

Oto nowy Ford Tourneo Connect

Czyli samochód, którym Tymon mógłby jeździć do końca życia przebrany za auto, w którym nie był w stanie znaleźć wad.

W wersji Forda wygląda on tak:

A w oryginale – tak:

Volkswagen Caddy 2021

Wnętrze w Fordzie jest takie:

Nowy Ford Tourneo Connect

A w Volkswagenie takie:

O tym, że mówimy o mocno svolkswagenowanym Fordzie może świadczyć chociażby fakt, że w informacji prasowej ani razu nie wspomniano o obecności systemu multimedialnego SYNC – widocznie i ten element będzie bazował na wolfsburgskich trzewiach.

Wiemy natomiast, że auto pojawi się w czterech wersjach wyposażenia i będzie oferowane z z dwiema jednostkami napędowymi – benzynowym 1.5 o mocy 114 KM z przekładnią manualną albo automatyczną oraz wysokoprężnym 2.0 w wersji o mocy 102 KM z manualem oraz 122 km z manualem lub automatem. W cennikach pojawi się też odmiana 4×4 – wyłącznie ze 122-konnym silnikiem Diesla i, co trochę dziwi, z przekładnią manualną.

Nowy Ford Tourneo Connect

Nowy Ford Tourneo Connect będzie dostępny w wersji ze zwykłym rozstawem osi (L1) oraz w konfiguracji wydłużonej (L2)

Ta druga będzie w stanie połknąć przedmioty o długości do 3,1 metra, a zwykła – 2,6 m. Za drugim rzędem foteli w dłuższej wersji wciąż zostaje do dyspozycji podłoga o długości 1,45 metra, w krótszej – 1,1 metra. I obie odmiany mogą wozić pasażerów w trzech rzędach.

Na liście wyposażenia Tourneo Connect można znaleźć wszelkie systemy znane ze współczesnych samochodów osobowych, długą listę asystentów kierowcy i rozwiązania internetowe dostępne dzięki aplikacji FordPass. Brakuje tylko informacji, czy Tourneo zamiast klapy bagażnika będzie mogło mieć z tyłu drzwi otwierane na boki. Tylko to dzieli je od doskonałości.

Nowy Ford Tourneo Connect

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać