Wiadomości

Co słychać w Ameryce? Bulgotanie V8. Normy CO2 to konstrukt społeczny

Wiadomości 28.09.2022 30 interakcji

Co słychać w Ameryce? Bulgotanie V8. Normy CO2 to konstrukt społeczny

Paweł Grabowski
Paweł Grabowski28.09.2022
30 interakcji Dołącz do dyskusji

Nowy Ford Super Duty nadszedł z rykiem wielkich silników. W Ameryce normy emisji spalin to tylko konstrukt społeczny.

W nocy Ford pokazał najnowszą wersję swojego przeboju sprzedażowego w USA. Do tej pory myślałem, że takie wielkie i bezsensowne pickupy to jakiś mały wycinek rynku, a tymczasem seria Super Duty odpowiada za 50 proc. rynku pickupów Forda. Czytając prasówkę doszedłem do wniosku, że gdybym mieszkał w Ameryce, to też jeździłbym takim. Raz, że lubię V8, dwa — żeby nie zostać zmiażdżonym w mniejszym samochodzie przez innego Forda Super Duty.

nowy ford super duty

Nowy Ford Super Duty 2023 nie bierze jeńców

Pod olbrzymią maską może drzemać jedna z bestii. Mniejsza to silnik V8 o pojemności 6,8 l, ale niestety Ford nie ujawnił jego mocy i momentu obrotowego. Ma być mocniejszy niż poprzedni bazowy silnik oferujący 385 KM i bardziej oszczędny niż 7,3 l Godzilla znana z poprzedniej generacji. Ta po drobnych modyfikacjach jest dostępna również w tej generacji. Trzecim i czwartym silnikiem jest 6,7-litrowy diesel, oczywiście w układzie V8, który przeszedł tuning.

nowy ford super duty

Słabsza wersja ma mieć dłuższe interwały olejowe, co według Forda ma wydłużyć jego żywotność (iks de). Mocniejsza otrzymała nową turbosprężarkę, dzięki czemu ma być najmocniejszym silnikiem Diesla w tej klasie pojazdów. Wszystkie jednostki sparowane są z 10-biegowym automatem, a od wersji wyposażenia XLT auta mają seryjny napęd na wszystkie koła.

W linii modelowej Super Duty występuje 7 różnych wzorów grilla w zależności od wersji silnikowej i wersji wyposażenia, ale każdy z nich jest wielki.

nowy ford super duty

Wyróżnikiem nowej generacji są światła LED-owe, które mają kształt litery C. Ford chwali się, że poprawił właściwości aerodynamiczne swoich ciężarówek.

nowy ford super duty

Amerykanie będą mieli mnóstwo opcji konfiguracji swoich trucków. Do wyboru będą dwa różne pakiety off-roadowe – na 33 lub 35-calowych oponach terenowych, z blokadą dyferencjału, dodatkowymi osłonami i systemami odprowadzenia wody. Na drugim biegunie są opcje, które zamieniają ciężarówkę w wygodny i relaksujący środek transportu, ale o nich za chwilę.

We wnętrzu Ford Super Duty może rozpieszczać

W wielkiej jak salon kabinie mamy 8-calowy ekran multimedialny, który w wyższych wersjach wyposażenia można zamienić na 12-calowy. Taką samą przekątną może mieć ekran kierowcy. Jeżeli właściciel kocha muzykę to ma do wyboru albo zestaw 640-watowy składający się z 8 głośników lub 1080-watowy z 18 głośnikami.

W opcji dostępne są fotele, które składają się niemal na płasko. Idealne na drzemkę na robocie.

Auta mają stałą łączności 5G z internetem (nie wiem, czy to dobry pomysł, bo Amerykanie są w tej kwestii zacofani), a pokładowe Wi-Fi obsłuży do 10 urządzeń.

Do Forda można zamówić pokładowy generator prądu o mocy 2 kW, a także wyświetlacz przezierny i dziesiątki asystentów, łącznie z asystentami jazdy z przyczepą.

Nawigacja ma uwzględniać wagę ładunku i jego wymiary i pokazywać tylko te trasy, które będą odpowiednie dla tego pojazdu. Ale skąd wziąć wagę ładunku? Otóż Ford ma ją wbudowaną.

Trochę dziwne, że Ford nie podał danych dotyczących mocy, osiągów, udźwigu, zdolności do holowania, pojemności paki, a skupił się na wnętrzu i systemie multimedialnym. Może to znak, ze mało kogo już obchodzą właściwości użytkowe pickupa, bo traktują go jako zwykłą osobówkę? A może tylko to się teraz liczy?

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać