Wiadomości

Nowe BMW X6 już oficjalnie. Ma podświetlane nerki. Świat na to czekał

Wiadomości 03.07.2019 320 interakcji
Piotr Barycki
Piotr Barycki 03.07.2019

Nowe BMW X6 już oficjalnie. Ma podświetlane nerki. Świat na to czekał

Piotr Barycki
Piotr Barycki03.07.2019
320 interakcji Dołącz do dyskusji

A jego tył będzie się wam śnił po nocach. I dobrze – X6 nigdy nie było ani przesadnie piękne, ani przesadnie grzeczne. Miało być łatwe do zauważenia już z daleka i miało wywoływać kontrowersje na każdym kroku. Nowej generacji po raz kolejny udaje się to od samego dnia premiery.

A nawet i dnia wcześniej – w końcu fotografie nowego BMW X6 wyciekły do sieci już wczoraj, wywołując powszechne wzburzenie. Powodem był oczywiście przede wszystkim przekombinowany, przerysowany tył:

Ale wygląd tyłu X6 będzie problemem głównie osób, których nowy SAV od BMW wyprzedzi. A oni zdecydowanie nie leżą w kręgu zainteresowań (przyszłego) posiadacza nowego X6.

Zainteresuje go natomiast to, że:

Nowe X6 jest większe od poprzednika.

Symbolicznie, bo o 26 mm na długość i o 15 mm na szerokość. W rezultacie nowe X6 ma 4,935 mm długości i 2 m szerokości. O 42 mm został też zwiększony rozstaw osi (2975 mm).

Jedyny wymiar, w którym X6 się skurczyło, to wysokość. Nowe jest niższe o poprzednika o 6 mm (1696 mm).

Grill nie jest gigantyczny, ale może być… podświetlany.

Poważnie. X6 będzie można zamówić z opcjonalnym podświetleniem atrapy chłodnicy, które będzie włączać się automatycznie przy wsiadaniu i wysiadaniu z auta. Podobno też będzie można włączyć to oświetlenie w trakcie jazdy.

Nie ma żadnej funkcji, która byłaby bardziej X6 niż właśnie ta. Nie ma i nie będzie.

Laserowe reflektory można zamówić za dopłatą.

Zasięg widzenia? Do 500 m. Trzeba się będzie tylko pogodzić z dopłatą na poziomie zapewne kilkunastu tysięcy złotych. Niestety ten laser nie ma funkcji anihilacji innych uczestników ruchu.

Felgi – od 19 do 22 cali

Bazowe modele nowego X6 będą wyposażone w felgi 19″. M50i i M50d otrzymają felgi 21-calowe. Jeśli natomiast dla kogoś to za mało, będzie mógł zamówić obręcze o absurdalnej średnicy 22 cali.

W ofercie pojawią się cztery silniki. Dwa benzynowe i dwa diesle.

Podstawowym silnikiem benzynowym X6 będzie xDrive40i – sześciocylindrowa jednostka generująca 340 KM. Powyżej niej w gamie znajdzie się M50i, z ośmiocylindrowym silnikiem pod maską, dostarczającym 530 KM.

Zwolennicy diesli będą mogli wybierać pomiędzy xDrive30d – sześciocylindrowym, generującym 265 KM – i M50d – również sześciocylindrowym, ale oferującym aż 400 KM.

Każda z tych jednostek łączona będzie z automatyczną, 8-stopniową przekładnią Steptronic i napędem na obie osie. Wersje M Sport i te z pakietem xOffroad będą dodatkowo wyposażone w elektrycznie sterowaną blokadę tylnego mechanizmu różnicowego.

Nowe BMW X6 możesz podnieść albo obniżyć o 8 cm

Wystarczy tylko – w większości przypadków – wysiąść z X6. Najnowsza generacja X6 może być wyposażona w opcjonalne zawieszenie pneumatyczne z funkcją automatycznego poziomowania. Wystarczy wcisnąć przycisk, żeby zmienić wysokość samochodu o maksymalnie 8 cm.

Premiera salonowa – w listopadzie tego roku

Wysmakowana elegancja… nie

Na te wakacje więc nową X6 nie pojedziemy. Nie wiadomo też na razie, ile X6 w tym wcieleniu będzie kosztować. Obecne startuje od 349 400 zł, natomiast za M50d trzeba zapłacić 444 900 zł.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać

Autoblog na Instagramie

Autoblog na Instagramie