Wiadomości

Nowe BMW M3 i M4 Coupe wyjechały na tor, a ja przeprowadziłem wywiad z informacją prasową

Wiadomości 01.07.2020 184 interakcje
Grzegorz Karczmarz
Grzegorz Karczmarz 01.07.2020

Nowe BMW M3 i M4 Coupe wyjechały na tor, a ja przeprowadziłem wywiad z informacją prasową

Grzegorz Karczmarz
Grzegorz Karczmarz01.07.2020
184 interakcje Dołącz do dyskusji

Dziś spełniam życzenia wszystkich działów marketingu i PR. Informację prasową o nowych BMW M3 i M4 Coupe drukuję prawie w całości.

Na redakcyjną skrzynkę wpadła informacja prasowa od BMW na temat nowych BMW M3 i BMW M4 Coupe. BMW informuje nas, że te dwa przygotowywane do seryjnej produkcji modele wjechały na tor wyścigowy. Nie zjechały, wjechały. Nie ma więc uzyskanych czasów, epatowania osiągami, jest mocny marketingowy przekaz, że będzie najlepiej.

To dało mi do myślenia, że może taka informacja prasowa faktycznie odpowiada na jakieś istotne pytania, które chcieliby zadać fani BMW. Może ktoś rzeczywiście pyta BMW o takie rzeczy, jakie się w niej znalazły i ja nie mam prawa bronić im dostępu do tej wiedzy. Dlatego komunikat prasowy pociąłem na kawałki, nawet niespecjalnie zmieniając kolejność podawanych informacji, tylko odrobinę z nich wyrzuciłem i dodałem w środku swoje pytania. Proszę, oto pierwszy na świecie wywiad z informacją prasową.

nowe bmw M
Fragment bardzo szybkiego BMW M4 Coupe. Emanuje mocą.

Czy przygotowujecie starą generację dwóch niekultowych modeli?

BMW M GmbH przygotowuje nową generację dwóch kultowych modeli sportowych.

To świetnie, zapytam więc o sprawę najważniejszą – jaką emisją dwutlenku węgla mogą pochwalić się nowe BMW M3 i M4 Coupe?

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 10,9-10,5 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 249-239 g/km (wartości tymczasowe).

To świetnie, czy projekt jest w środkowej i nie decydującej o niczym fazie?

Proces przygotowania wchodzi w decydującą fazę.

nowe bmw m3
Bardzo szybkie koło, najszybsze w segmencie.

To świetnie, czy zastosowano stare silniki o obniżonej mocy i po raz pierwszy nie wyznaczą one standardów w swoim segmencie?

Nowo opracowane sześciocylindrowe silniki rzędowe o znacznie większej mocy w porównaniu z poprzednimi modelami i specyficzna dla M konstrukcja układu jezdnego po raz kolejny wyznaczają standardy w segmencie wysokowydajnych limuzyn i coupé w klasie średniej premium.

To świetnie, czy innowacje będą wąsko zakrojone, a testy będą prowadzone niestarannie?

Szeroko zakrojone innowacje w zakresie układu napędowego, jezdnego, kierowniczego i hamulcowego wymagają starannych testów na drogach publicznych, w centrach testowych BMW Group w Miramas na południu Francji i w Arjeplog w Szwecji, a także na różnych torach wyścigowych.

To świetnie, a co jest wyznacznikiem idealnego zestrojenia napędu?

Tradycyjnie wyznacznikiem idealnego zestrojenia napędu i zawieszenia jest pętla północna toru Nurburgring.

To świetnie, ale czy ponieważ jednak tylko Nurburgring się liczy?

Ponieważ jednak właściwości BMW M muszą przekonywać nie tylko tam, ale i na wielu innych profilach trasy, inżynierowie testowi stale rozszerzają program testowy o kolejne tory. Jazdy konfiguracyjne zakamuflowanymi prototypami nowego BMW M3 Limuzyna i nowego BMW M4 Coupé obejmują obecne również Sachsenring.

nowe bmw M
W końcu samochód bez piano black.

To świetnie, mam tylko wątpliwości, czy potencjał dynamiki nowych modeli jest już określony?

Na kilka miesięcy przed premierą w połowie września 2020 r. potencjał dynamiki jazdy nowego BMW M3 Limuzyna i nowego BMW M4 Coupé jest już wyraźnie określony.

To świetnie, ale czy nie zaniedbano zwinności i odpowiednio zatroszczono się o najbardziej sportowe sytuacje?

Ich właściwości jezdne wyróżnia fenomenalna zwinność, nieprzeciętna dynamika i precyzyjne prowadzenie nawet w najbardziej sportowych sytuacjach.

To świetnie, choć są obawy czy kilkuset konne BMW powinny szaleć po publicznych drogach?

Wraz z każdym samochodem BMW M wprowadzamy na drogi technologie wyścigowe – dodaje Markus Flasch, prezes zarządu BMW M GmbH. Nowe BMW M3 Limuzyna i nowe BMW M4 Coupé realizują tę zasadę w szczególnie intensywny sposób.

To świetnie. Szukam kampera na lato, czy model M się sprawdzi w takiej roli?

Oba modele wpisują się bez wątpienia w tradycję tego najbardziej udanego samochodu turystycznego na świecie.

To świetnie, teraz poproszę o jak najmniej informacji o specyfikacji tych pojazdów.

Nowe BMW M3 Limuzyna i nowe BMW M4 Coupé, podobnie jak wszystkie obecne modele BMW M GmbH, oferowane są w dwóch poziomach mocy: oprócz wersji 353 kW (480 KM) z 6-biegową skrzynią manualną oferowany jest model Competition o mocy 375 kW (510 KM) z 8-biegowa skrzynią M Steptronic z układem Drivelogic.

nowe bmw M

To świetnie, ale czy nie zaniedbano klientów preferujących purystyczne wrażenia z jazdy?

Dla klientów preferujących purystyczne wrażenia z jazdy i szczególnie intensywną interakcję z samochodem warianty ze skrzynią manualną stanowią wyjątkową ofertę w tym segmencie pojazdów, wyjaśnia Dirk Häcker, kierownik działu rozwoju samochodów M i BMW Individual.

To świetnie, boję się jednak że nowe M-ki będą słabsze od poprzednich?

Sześciocylindrowe silniki rzędowe nowych wysokowydajnych samochodów sportowych wytwarzają moc o 36 kW (49 KM) i 44 kW (60 KM) (modele Competiton) wyższą niż w poprzednich modelach i maksymalny moment obrotowy do 650 Nm.

To świetnie, ale co z …, sorry nie wiem, jak sformułować to pytanie?

Dzięki technologii M TwinPower Turbo i wysokoobrotowej koncepcji imponuje również charakterystyką mocy wywodzącą się bezpośrednio z motorsportu.

To świetnie, chciałbym, żeby taki silnik reagował wyjątkowo spontanicznie, bardziej spontanicznie niż inne silniki. Czy jest to możliwe?

Silnik reagujący wyjątkowo spontanicznie w całym zakresie obrotów jest stosowany również w BMW M4 GT3, które od sezonu 2022 będzie nowym topowym modelem BMW M GmbH w klienckim motorsporcie.

To świetnie, wiem, że jeszcze chcecie coś powiedzieć o dynamice wzdłużnej i skrupulatnych testach nad tym, aby specyficzne dla M elementy zawieszenia były tak precyzyjnie dopasowane do charakterystyki pracy silnika, by nowe nowe BMW M3 Limuzyna i nowe BMW M4 Coupe miały zagwarantowane pole position w swoim segmencie, ale musimy już kończyć, bo kolejna informacja prasowa czeka. Ostatnie zdanie na koniec proszę.

Idealne warunki do tego oferuje tor Sachsenring o długości około 3670 m, znany od wielu lat jako miejsce rozgrywek rund niemieckiej serii wyścigów DTM. Jego wymagający profil z wąskimi ciasnymi zakrętami, długimi prostymi i odcinkiem zjazdowym przed zakrętem Queckenberg pozwala zoptymalizować wzdłużną i boczną dynamikę jazdy nowego BMW M3 Limuzyna i nowego BMW M4 Coupé.

To świetnie, dziękuję. Jak będziecie już mieli czasy z Nurburgringu, to podeślijcie. Pa.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać