Wiadomości

Nowe BMW i3 bez możliwości ładowania silnikiem spalinowym. Z opcji znika Range Extender

Wiadomości 05.10.2018 20 interakcji
Tomasz Domański
Tomasz Domański 05.10.2018

Nowe BMW i3 bez możliwości ładowania silnikiem spalinowym. Z opcji znika Range Extender

Tomasz Domański
Tomasz Domański05.10.2018
20 interakcji Dołącz do dyskusji

Nowa generacja BMW i3 zaprezentowana podczas Paris Auto Show nie wprowadza żadnych drastycznych zmian. Oprócz jednej. Z opcji w konfiguratorze i3 zniknie Range Extender. Inżynierowie BMW twierdzą, że przestał być on po prostu potrzebny.

W obecnej generacji i3 można było sobie dokupić, za okazyjne 20 300 zł tzw. Range Extender, czyli dwucylindrowy silnik benzynowy o pojemności 0,6 l, który w sytuacjach awaryjnych może ładować akumulatory samochodu.

nowe bmw i3

Takie sytuacje awaryjne w obecnym i3 zdarzają się dosyć często. Pojemność akumulatorów w aktualnie oferowanym modelu wynosi 33 kWh (raz została już powiększona), co pozwalało na przejechanie ok. 200 km bez ładowania.

Jednym słowem: wybierając się za miasto, właściciele i3 musieli brać ze sobą kilka kanistrów benzyny i co chwilę uzupełniać 9-litrowy bak silnika (Range Extendera), który zatankowany do pełna pozwalał na przejechanie dodatkowych 100 kilometrów.

Nowe BMW i3 będzie oferowane bez opcji Range Extender

Doładowywanie akumulatorów i3 silnikiem spalinowym kłóciło się z całą filozofią stojącą za tym modelem. Przypomnijmy, że BMW reklamuje swój elektryczny samochód, jako pojazd niezwykle przyjazny środowisku, który po części wykonany jest z materiałów pozyskanych dzięki recyklingowi. Montowanie dwucylindrowego silnika spalinowego wyjętego ze skutera było raczej przykrą koniecznością.

nowe bmw i3

W nowym modelu ta opcja będzie niedostępna. BMW twierdzi, że po prostu przestała być potrzebna. A to dzięki temu, że w nowym i3 zamontowane zostały akumulatory o większej pojemności. Zamiast 33 kWh, będzie teraz 42,2 kWh. Z testów w cyklu WLTP wynika, że maksymalny zasięg wynosi 310 km dla wersji i3 i 285 km dla lekko usportowionej i3s.

Zapewne zmierzono to w trybie Eco Pro Plus, w którym prędkość maksymalna ograniczona jest do 90 km/h i nie można korzystać z klimatyzacji, ale to i tak niezły wynik, jak na małe, miejskie auto. BMW podaje dodatkowo, że w tzw. codziennym użytkowaniu zasięg nowej i3-jki wynosi ok 260 km.

Nową generację najprościej będzie rozpoznać po… kolorze

nowe bmw i3

Przy okazji zwiększenia zasięgu, nowe i3 otrzymało też nową opcję kolorystyczną: Jucaro Beige Metallic (czyli beżowy metalik), która zastąpi Protonic Blue Metallic (czyli niebieski metalik). Pojawił się też nowy kolor tapicerki, którą – tak jak w przypadku poprzednich wersji wykonano w 80 proc. z materiałów z odzysku lub łatwych w recyklingu.

Zrezygnowanie z benzynowego doładowania akumulatorów wydaje się być dość odważną decyzją ze strony BMW. W globalnym ujęciu, aż 60 proc. klientów, którzy zdecydowali się na zakup tego modelu, zdecydowało się też na dokupienie tej opcji. No, ale skoro producent twierdzi, że teraz jest ona zupełnie niepotrzebna, to pewnie tak jest. Albo to po prostu taka terapia wstrząsowa, której celem jest szybsze odzwyczajenie klientów od silników benzynowych. Nawet w charakterze generatora prądu.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać

Autoblog na Instagramie

Autoblog na Instagramie