Wiadomości

Nowa Toyota RAV4 czeka tuż za rogiem (mamy wizualizację)

Wiadomości 14.03.2018 326 interakcji
Tymon Grabowski
Tymon Grabowski 14.03.2018

Nowa Toyota RAV4 czeka tuż za rogiem (mamy wizualizację)

Tymon Grabowski
Tymon Grabowski14.03.2018
326 interakcji Dołącz do dyskusji

Po 6 latach na rynku Toyota RAV4 IV generacji zostanie zastąpiona nowym modelem. Nowa Toyota RAV4 zadebiutuje w Stanach Zjednoczonych 28 marca rano czasu lokalnego. Jak na razie wiemy niewiele, ale możemy przynajmniej… pospekulować.

Przede wszystkim ze zdjęcia stanowiącego tzw. „teaser”, czyli zapowiedź nowego modelu, można wywnioskować, że RAV4 będzie samochodem okazałej wielkości. Aktualnie produkowana generacja ma 460 cm długości. Obstawiam wzrost do 470 cm przy niewiele zmienionym rozstawie osi.

Z pewnością RAV4 będzie bazować na nowej platformie TNGA, co oznacza „Toyota New Global Architecture” – to wspólna dla nowych modeli Toyoty płyta podłogowa dostosowana do montażu układu hybrydowego w taki sposób, aby akumulatory trakcyjne nie zabierały miejsca w bagażniku. Jej charakterystyczną cechą jest obniżenie środka ciężkości, co polepsza prowadzenie i pozwala zmniejszyć wysokość samochodów, a co za tym idzie – polepszyć aerodynamikę i zmniejszyć spalanie przy większych prędkościach.

Sądząc z wielkości auta na zdjęciu można przyjąć, że w opcji będą 2 dodatkowe fotele w bagażniku. Z drugiej strony, to może skanibalizować sprzedaż popularnego w Stanach Zjednoczonych modelu Highlander.

Można z niemal stuprocentową pewnością założyć, że nowa Toyota RAV4 nie będzie dostępna z dieslem.

Na pewno nie będzie go na rynku amerykańskim. W Polsce wciąż aktualna IV generacja po liftingu otrzymała dwulitrowego diesla z BMW, ale łączonego tylko z napędem na przednie koła, co obniżało zainteresowanie klientów i kierowało je w stronę wersji hybrydowej. Tej z pewnością doczekamy się w V generacji RAV4.

Przewiduję jednak rezygnację z silnika 2,5-litrowego jako zbyt dużego na europejskie rynki i wprowadzenie wariantu zapowiedzianego już w nowym Aurisie, tzn. 2.0 180 KM z napędem hybrydowym. Pozostaje kwestia napędu 4×4, z którego klienci tak łatwo w tym modelu nie zrezygnują. Zapewne będzie on dostępny z benzynowym silnikiem 2.0 (lub może nawet 2.0 Turbo – znanym już z Lexusa), a w wersji hybrydowej – jako e-4×4, czyli z dodatkowym silnikiem napędzającym tylną oś, korzystającym tylko z energii elektrycznej zgromadzonej w akumulatorach. Ten system działa już z powodzeniem w obecnym modelu.

Na koniec zaś warto zobaczyć, jak bardzo zmieniła się koncepcja Toyoty RAV4 od 1994 r. (debiut rynkowy) aż do dziś. Zaczęło się od małego samochodu rekreacyjnego – stąd nazwa Recreational Activity Vehicle 4-wheel drive: R.A.V.4. Dziś ta nazwa najdelikatniej mówiąc nie pasuje już do tego modelu i Toyota powinna nazywać się np. Large Family Wagon, można gdzieś jeszcze dorzucić słowo „Prestige” (tak nazywają się bogate wersje wyposażeniowe w Toyotach).

Tak to wyglądało na samym początku:

Toyota RAV4 1994

A oto nasza wizualizacja nowej Toyoty RAV4 V generacji przygotowana przez ekipę specjalistów od obsługi programu Adobe Photoshop. Nie znajdziecie jej nigdzie indziej!

Toyota RAV4 wizualizacja

O tym, jak bardzo ekipa się pomyliła, przekonamy się już za 2 tygodnie.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać