Newsy

Nowa Toyota Corolla sedan pokazana oficjalnie. Ze sporą niespodzianką

Newsy 16.11.2018 69 interakcji
Piotr Szary
Piotr Szary 16.11.2018

Nowa Toyota Corolla sedan pokazana oficjalnie. Ze sporą niespodzianką

Piotr Szary
Piotr Szary16.11.2018
69 interakcji Dołącz do dyskusji

52 lata historii. 12 generacji. Ponad 46 milionów sprzedanych egzemplarzy od początku produkcji. Te liczby opisują pokrótce historię jednego z najbardziej popularnych aut świata – Toyoty Corolli. Po zaprezentowaniu hatchbacka i kombi, nadeszła pora na sedana.

Toyota Corolla sedan ma odpowiedzialne zadanie. Nie tylko musi zerwać z wizerunkiem nieco nudnych poprzedników, ale także w jakiś sposób wypełnić lukę po wycofywanym modelu Avensis z trójbryłowym nadwoziem.

Toyota Corolla sedan

Po obejrzeniu pierwszych zdjęć można śmiało stwierdzić: jest bardzo dobrze.

Nadwozie wygląda bardziej muskularnie niż w zaprezentowanych wcześniej wersjach nadwoziowych i gdyby nie oznaczenia modelu, można by pomyśleć, iż mamy do czynienia z kolejną generacją Avensisa. Na korzyść auta działa przede wszystkim całkiem nowy przedni pas, który nie ma ani jednego wspólnego elementu z hatchbackiem i Touring Sports (kombi). Inny jest więc zderzak, maska czy reflektory – stylistyką nawiązują one nieco do Toyoty Camry.

Toyota Corolla sedan

Tak jak pozostałe warianty, także i sedan powstał na bazie platformy GA-C.

Pochodzi ona z serii Toyota New Global Architecture (TNGA). Tak jak Corolla TS, model trójbryłowy skorzysta z płyty podłogowej z wydłużonym do 2700 mm rozstawem osi – to taka sama wartość jak w Toyocie Avensis. W porównaniu z poprzednikiem, o 60 proc. poprawiono sztywność nadwozia, a środek ciężkości położony jest teraz niżej. O odpowiednie wrażenia z jazdy ma też zadbać seryjne wielowahaczowe zawieszenie tylne.

Największą niespodzianką jest jednak kwestia układów napędowych.

O ile brak silnika wysokoprężnego nie będzie żadnym zaskoczeniem, to wcześniej mało kto spodziewał się, że Toyota Corolla sedan może liczyć na coś innego poza zwykłym silnikiem benzynowym. Jak się okazuje, platforma TNGA oferuje na tym polu zdecydowanie więcej od poprzedniej New MC. Dzięki temu, do trzeciej wersji nadwoziowej Corolli trafi też specjalność Toyoty: napęd hybrydowy.

Toyota Corolla sedan

Hybrydowy kompakt będzie dysponować silnikiem spalinowym o pojemności 1,8 l. Moc całkowita układu będzie wynosić 122 KM. Oprócz tego do wyboru będzie też zmodyfikowana wersja ze standardowym układem napędowym – mowa tu o 132-konnej wersji 1.6. Silnik ten będzie mógł być połączony z 6-biegową przekładnią manualną lub z bezstopniową skrzynią CVT.

12. generacja przeboju ma się też wyróżniać poziomem bezpieczeństwa.

Corolla sedan ma być standardowo wyposażona w pakiet systemów Toyota Safety Sense. W jego skład wchodzi szereg elementów poprawiających bezpieczeństwo czynne: system rozpoznawania znaków drogowych, aktywny tempomat, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, automatyczne przełączanie pomiędzy światłami mijania a drogowymi, a także system zapobiegania kolizjom z poprzedzającym samochodem (PCS). Ten ostatni ma także za dnia wykrywać rowerzystów, a zarówno w dzień jak i w nocy również pieszych.

Toyota Corolla sedan

Nowa Toyota Corolla sedan pojawi się w sprzedaży w I kw. 2019 r.

Samochód będzie produkowany w tureckiej fabryce koncernu. Wkrótce przyjrzymy mu się bliżej. Ktoś powie: nudne auto. Ale to właśnie to „nudne auto” od 2019 r. będziesz spotykać na ulicach w setkach, jeśli nie tysiącach sztuk.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać

Autoblog na Instagramie

Autoblog na Instagramie