Wiadomości

Nowa Toyota Corolla nareszcie wyceniona. Najtańsza hybryda – za 89 900 zł

Wiadomości 17.01.2019 37 interakcji
Piotr Barycki
Piotr Barycki 17.01.2019

Nowa Toyota Corolla nareszcie wyceniona. Najtańsza hybryda – za 89 900 zł

Piotr Barycki
Piotr Barycki17.01.2019
37 interakcji Dołącz do dyskusji

Nowa Toyota Corolla w końcu doczekała się oficjalnego polskiego cennika. Wycenione zostały nie tylko wszystkie wersje nadwoziowe i silnikowe, ale też wersje wyposażenia i dodatkowe opcje. 

75 900 zł – już od pewnego czasu wiedzieliśmy, że właśnie od tego pułapu będzie startować cena najnowszego kompaktowego samochodu Toyoty. Co jednak z bogatszymi wersjami? Tego dowiedzieliśmy się dopiero dzisiaj.

Nowa Toyota Corolla hatchback – ceny, silniki i wyposażenie

Corolla hatchback oferowana jest w w czterech wersjach silnikowych. Bazowym jest 1.2 Turbo D-4T o mocy 116 KM, łączony z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów, wyceniony na wspomniane 75 900 zł w wersji Active. Za niecałe 7 tys. zł (82 400 zł) można dokupić do tego silnika przekładnie Multidrive S.

Taką Corollę można kupić również w wersji wyposażenia Comfrot (85 400 zł, 91 900 zł z Multidrive S) lub Selection (107 400 zł, 113 900 zł z Multidrive S).

Za 89 900 zł możemy natomiast kupić odmianę hybrydową z silnikiem 1.8 122 KM i przekładnią e-CVT. W wersji Comfort kosztuje 97 900 zł, a w wersji Selection – 119 400 zł. Dostępny jest też jeszcze wyższy poziom wyposażenia – Executive, wyceniony na… również 119 400 zł.

Mocniejsza hybryda, z 2-litrową jednostką benzynową Dynamic Force o mocy 180 KM kosztuje co najmniej 106 900 zł, ale różnica w cenie wynika po części z braku możliwości łączenia ją z najtańszym wyposażeniem Active. Wersję Selection wyceniono na 128 400 zł, podobnie jak odmianę Executive.

Nowa Toyota Corolla sedan – ceny, silniki i wyposażenie

toyota corolla kombi

Corolla sedan dostępna jest natomiast z trzema silnikami i w trzech wersjach wyposażenia.

Najistotniejszą różnicą jest obecność silnika 1.6 Valvematic Dual VVT-i o mocy 132 KM, który zastępuje w tym przypadku jednostkę 1.2 Turbo D-4T. Brakuje też mocniejszej hybrydy – zamiast tego jest tylko 1.8 122 KM e-CVT.

Cena sedana z silnikiem 1.6 w wersji Active zaczyna się od 77 900 zł, czyli 2000 zł powyżej hatchbacka. Za wersję Comfort zapłacimy 87 400 zł, natomiast Executive – 103 400 zł.

Ten sam silnik łączony z przekładnią Multidrive S nie jest dostępny w parze z wersją Active. Można go kupić tylko jako Comfort (93 900 zł) lub Executive (109 900 zł).

Hybryda Active kosztuje natomiast 93 900 zł. W wersji Comfort to już wydatek 99 900 zł, natomiast w wersji Executive – 115 400 zł.

Nowa Toyota Corolla TS Kombi – ceny, silniki i wyposażenie

toyota corolla kombi

Corolla TS Kombi oferowana jest z kolei z dokładnie tymi samymi silnikami, co hatchback:

1.2 Turbo D-4T 115 KM, skrzynia manualna:

  • Active – 78 900 zł
  • Comfort – 89 400 zł
  • Selection – 111 400 zł

1.2 Turbo D-4T 115 KM, Multidrive S:

  • Active – 85 400 zł
  • Comfort – 95 900 zł
  • Selection – 117 900 zł

1.8 Hybrid e-CVT:

  • Active – 92 900 zł
  • Comfort – 101 900 zł
  • Selection – 123 400 zł
  • Executive – 123 400 zł

2.0 Hybrid e-CVT:

  • Comfort – 110 900 zł
  • Selection – 132 400 zł
  • Executive – 132 400 zł

Dopłata do hatchbacka wynosi więc od ok. 3000 zł do 4 tys. zł. Ewentualnie można dokupić same tylne czujniki za 1700 zł.

Co na pokładzie?

W wersji Active znajdziemy m.in.:

  • 15-calowe felgi stalowe z kołpakami
  • system audio z odtwarzaczem CD
  • elektryczny hamulec postojowy
  • światła główne i do jazdy dziennej LED
  • układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia
  • manualną klimatyzację
  • podgrzewane lusterka
  • centralny zamek
  • wielofunkcyjną kierownicę
  • tempomat adaptacyjny
  • podłokietnik
  • złącze USB
  • 4 głośniki
  • automatyczne światła drogowe
  • asystenta utrzymania pasa ruchu
  • system rozpoznawania znaków drogowych

Do wersji Active można dokupić pakiet Park z przednimi i tylnymi czujnikami parkowania za 2200 zł.

W wersji Comfort na pokładzie pojawiają się m.in.:

  • 16-calowe felgi aluminiowe
  • światła przeciwmgielne LED
  • klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
  • system multimedialny z ekranem 8 cali
  • kamera cofania
  • chromowane wstawki we wnętrzu
  • kierownica obszyta skórą

Do tego do wersji Comfort można dokupić pakiet Style (17-calowe felgi, światła główne LED, spryskiwacze świateł, oświetlenie ambientowe, przyciemniane szyby – 5500 zł), pakiet Tech (przednie i tylne czujniki parkowania, automatyczne parkowanie, ściemniające się lusterko wewnętrzne, składane lusterka, elektryczna regulacja podparcia lędźwiowego – 5500 zł).

Wersja Selection wprowadza z kolei:

  • 18-calowe felgi
  • elementy wnętrza wykończone skórą ekologiczną
  • tapicerkę częściowo skórzaną
  • przednie fotele w stylistyce sportowej
  • lakierowany na czarno dach
  • bezprzewodową ładowarkę do telefonu

W odmianie Executive Toyota wprowadza natomiast:

  • elementy pakietów Style i Tech
  • monitorowanie martwego pola
  • ostrzeganie o ruchu poprzecznym
  • tapicerkę z elementami skóry
  • podgrzewaną kierownicę
  • kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników
  • inteligentny kluczyk

Do odmiany Executive można też zamówić pakiet VIP z 18-calowymi felgami, matrycowymi światłami LED i tapicerką z perforowanej skóry naturalnej i syntetycznej. Koszt – 6900 zł. Dla tej wersji na wyłączność oferowane są też dwa inne pakiety – Premium Audio JBL (5500 zł) oraz Skyview (dach panoramiczny – 5500 zł).

I to jeszcze nie koniec, jeśli chodzi o Corollę (i Aurisa)

Toyota cały czas przypomina, że można jeszcze kupić dotychczasowe generacje Corolli i Aurisa. Od teraz sprzedawane są jako Corolla Classic (od 61 900 zł) i Auris Classic (od 55 900 zł).

Oczywiście ceny tych modeli dotyczą samochodów z rocznika 2018 i uwzględniają rabaty.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać

Autoblog na Instagramie

Autoblog na Instagramie