Skoda ujawnia ceny nowej Octavii. Na razie tylko czeskie, ale pewnie i tak chcecie je znać
Wiadomości 28.11.2019Na polskie cenniki pewnie jeszcze chwilkę poczekamy, ale póki co, jeśli ktoś zastanawiał się nad zakupem Octavii, może już zacząć przymiarki.
Nowa Skoda Octavia – silniki na start
Do wyboru – przynajmniej w Czechach – będą trzy odmiany silnikowe, oferowane w dwóch (a właściwie czterech) wersjach wyposażenia. Ceny dotyczą wariantu kombi.
Ambition:
- 1.5 TSI 150 KM, przekładnia manualna, 6 biegów – 636 900 koron (ok. 107,5 tys. zł)
- 2.0 TDI 116 KM, przekładnia manualna, 6 biegów – 636 899 koron (ok. 107,5 tys. zł)
- 2,0 TDI 150 KM, 7-stopniowe DSG – 731 900 koron (ok. 123,5 tys. zł)
Style:
- 1.5 TSI 150 KM, przekładnia manualna, 6 biegów – 687 900 koron (116,1 tys. zł)
- 2.0 TDI 116 KM, przekładnia manualna, 6 biegów – 687 900 koron (116,1 tys. zł)
- 2,0 TDI 150 KM, 7-stopniowe DSG – 782 900 koron (132,1 tys. zł)
Dla porównania, aktualnie w Polsce Octavia kombi startuje wprawdzie od 81 300 zł, ale mowa tu o wersji Active 1.0 115 KM. Za Ambition z 1.5 TSI 150 KM zapłacimy już ponad 92 tys. zł. Style z 1.5 TSI 150 KM to z kolei 98 tys. zł.
Pytanie, czy w Polsce ceny będą zbliżone do tych z Czech, czy też będą odrobinę dostosowane do naszego rynku. Jeśli to pierwsze, to w ofercie zrobi się – przynajmniej na początku – trochę ciasno. Na 115 350 zł jest bowiem wyceniony już… Superb Ambition z 1.5 150 KM.
Nowa Skoda Octavia – wyposażenie standardowe dla wersji Ambition i Style
Tak, Active na razie nie ma, podobnie jak 1.0 TSI, ale spokojnie – w końcu pewnie się pojawią, żeby zasilić wygłodniałe floty. Póki co jednak do wyboru jest Style i Ambtion, z pakietami Ambition Plus i Style Plus. Co w nich znajdziemy?
Ambition:
- felgi 16″ (aluminiowe)
- podłokietnik przedni
- 2 porty USB-C
- dwustrefowa klimatyzacja automatyczna
- chłodzony schowek
- asystent utrzymania pasa ruchu
- tempomat
- system awaryjnego hamowania z wykrywaniem pieszych i rowerzystów
- cyfrowe zegary
- tylne światła LED
- radio Swing 8″
- SmartLink+
Pakiet Ambition Plus dodaje do tego:
- podgrzewane przednie fotele
- tylne czujniki parkingowe
- światła przeciwmgłowe
- fotel kierowcy i pasażera z regulacją wysokości i podparcia lędźwiowego
Style:
- 17-calowe felgi aluminiowe
- przyciemniane lusterko wsteczne
- schowek pod fotelem pasażera
- gniazdko 230 V i dwa gniazda USB-C dla pasażerów z tyłu
- radio Columbus z nawigacją
- bezprzewodowy SmartLink+
- oświetlenie ambientowe wnętrza LED
- zewnętrzny pakiet chrom
- dostęp bezkluczykowy
- podgrzewana przednia szyba
- elektryczne, składane, przyciemniane lusterka zewnętrzne z podgrzewaniem
Style Plus:
- matrycowe reflektory LED
- tylne światła TOP LED
- kamera parkowania
- światła przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów
- adaptacyjny tempomat do 210 km/h
- wybór trybów jazdy
- czujniki parkowania z przodu i z tyłu
Pakiet Ambition Plus kosztuje przy tym równowartość 2,5 tys. zł, natomiast Style Plus – 3,4 tys. zł.
Nowa Skoda Octabia kombi – opcje
Jest tego oczywiście od groma, do tego wszystko po czesku, więc skupmy się tylko na tych najciekawszych, ewentualnie najdroższych dodatkach, takich jak:
- wyświetlacz HUD – tylko dla wersji Style, ok. 2300 zł
- pakiet LIGHT – reflektory matrycowe z przodu, światła Top LED z tyłu, ok. 4,8 tys. zł
- kamera parkowania ze światłami tylnymi Top LED – ok 2 tys. zł
- lakier metalizowany – 2,7 tys. zł
- skórzana tapicerka – od 4,2 tys. zł
- felgi 18″ – 1,6 tys. zł, tylko dla Style
- adaptacyjny tempomat do 210 km/h – ok. 1,8 tys. zł
- okno panoramiczne – tylko dla wersji Style, ok. 5 tys. zł
- elektrycznie sterowana klapa bagażnika – ok. 2,3 tys. zł
Lista wyposażenia wprawdzie może się zmienić w stosunku do rynku polskiego, ale przynajmniej wiemy, czego się mniej więcej spodziewać. Wiemy też, że to tylko pierwsza wersja oferty i z czasem będzie się ona poszerzać – w tym o odmianę hybrydową, RS, a także smutną i gołą Active.