Wiadomości

Skoda ujawnia ceny nowej Octavii. Na razie tylko czeskie, ale pewnie i tak chcecie je znać

Wiadomości 28.11.2019 277 interakcji
Piotr Barycki
Piotr Barycki 28.11.2019

Skoda ujawnia ceny nowej Octavii. Na razie tylko czeskie, ale pewnie i tak chcecie je znać

Piotr Barycki
Piotr Barycki28.11.2019
277 interakcji Dołącz do dyskusji

Na polskie cenniki pewnie jeszcze chwilkę poczekamy, ale póki co, jeśli ktoś zastanawiał się nad zakupem Octavii, może już zacząć przymiarki.  

Nowa Skoda Octavia – silniki na start

Do wyboru – przynajmniej w Czechach – będą trzy odmiany silnikowe, oferowane w dwóch (a właściwie czterech) wersjach wyposażenia. Ceny dotyczą wariantu kombi.

Ambition:

  • 1.5 TSI 150 KM, przekładnia manualna, 6 biegów – 636 900 koron (ok. 107,5 tys. zł)
  • 2.0 TDI 116 KM, przekładnia manualna, 6 biegów – 636 899 koron (ok. 107,5 tys. zł)
  • 2,0 TDI 150 KM, 7-stopniowe DSG – 731 900 koron (ok. 123,5 tys. zł)

Style:

  • 1.5 TSI 150 KM, przekładnia manualna, 6 biegów – 687 900 koron (116,1 tys. zł)
  • 2.0 TDI 116 KM, przekładnia manualna, 6 biegów – 687 900 koron (116,1 tys. zł)
  • 2,0 TDI 150 KM, 7-stopniowe DSG – 782 900 koron (132,1 tys. zł)

Dla porównania, aktualnie w Polsce Octavia kombi startuje wprawdzie od 81 300 zł, ale mowa tu o wersji Active 1.0 115 KM. Za Ambition z 1.5 TSI 150 KM zapłacimy już ponad 92 tys. zł. Style z 1.5 TSI 150 KM to z kolei 98 tys. zł.

Pytanie, czy w Polsce ceny będą zbliżone do tych z Czech, czy też będą odrobinę dostosowane do naszego rynku. Jeśli to pierwsze, to w ofercie zrobi się – przynajmniej na początku – trochę ciasno. Na 115 350 zł jest bowiem wyceniony już… Superb Ambition z 1.5 150 KM.

Nowa Skoda Octavia – wyposażenie standardowe dla wersji Ambition i Style

Tak, Active na razie nie ma, podobnie jak 1.0 TSI, ale spokojnie – w końcu pewnie się pojawią, żeby zasilić wygłodniałe floty. Póki co jednak do wyboru jest Style i Ambtion, z pakietami Ambition Plus i Style Plus. Co w nich znajdziemy?

Ambition:

  • felgi 16″ (aluminiowe)
  • podłokietnik przedni
  • 2 porty USB-C
  • dwustrefowa klimatyzacja automatyczna
  • chłodzony schowek
  • asystent utrzymania pasa ruchu
  • tempomat
  • system awaryjnego hamowania z wykrywaniem pieszych i rowerzystów
  • cyfrowe zegary
  • tylne światła LED
  • radio Swing 8″
  • SmartLink+

Pakiet Ambition Plus dodaje do tego:

  • podgrzewane przednie fotele
  • tylne czujniki parkingowe
  • światła przeciwmgłowe
  • fotel kierowcy i pasażera z regulacją wysokości i podparcia lędźwiowego

Style:

  • 17-calowe felgi aluminiowe
  • przyciemniane lusterko wsteczne
  • schowek pod fotelem pasażera
  • gniazdko 230 V i dwa gniazda USB-C dla pasażerów z tyłu
  • radio Columbus z nawigacją
  • bezprzewodowy SmartLink+
  • oświetlenie ambientowe wnętrza LED
  • zewnętrzny pakiet chrom
  • dostęp bezkluczykowy
  • podgrzewana przednia szyba
  • elektryczne, składane, przyciemniane lusterka zewnętrzne z podgrzewaniem

Style Plus:

  • matrycowe reflektory LED
  • tylne światła TOP LED
  • kamera parkowania
  • światła przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów
  • adaptacyjny tempomat do 210 km/h
  • wybór trybów jazdy
  • czujniki parkowania z przodu i z tyłu

Pakiet Ambition Plus kosztuje przy tym równowartość 2,5 tys. zł, natomiast Style Plus – 3,4 tys. zł.

Nowa Skoda Octabia kombi – opcje

Jest tego oczywiście od groma, do tego wszystko po czesku, więc skupmy się tylko na tych najciekawszych, ewentualnie najdroższych dodatkach, takich jak:

  • wyświetlacz HUD – tylko dla wersji Style, ok. 2300 zł
  • pakiet LIGHT – reflektory matrycowe z przodu, światła Top LED z tyłu, ok. 4,8 tys. zł
  • kamera parkowania ze światłami tylnymi Top LED – ok 2 tys. zł
  • lakier metalizowany – 2,7 tys. zł
  • skórzana tapicerka – od 4,2 tys. zł
  • felgi 18″ – 1,6 tys. zł, tylko dla Style
  • adaptacyjny tempomat do 210 km/h – ok. 1,8 tys. zł
  • okno panoramiczne – tylko dla wersji Style, ok. 5 tys. zł
  • elektrycznie sterowana klapa bagażnika – ok. 2,3 tys. zł

Lista wyposażenia wprawdzie może się zmienić w stosunku do rynku polskiego, ale przynajmniej wiemy, czego się mniej więcej spodziewać. Wiemy też, że to tylko pierwsza wersja oferty i z czasem będzie się ona poszerzać – w tym o odmianę hybrydową, RS, a także smutną i gołą Active.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać