Wiadomości

Nowa marka samochodów już dostępna w Polsce. To jeszcze nie Huawei, ale wiele nie brakuje

Wiadomości 07.09.2021 57 interakcji
Piotr Szary
Piotr Szary 07.09.2021

Nowa marka samochodów już dostępna w Polsce. To jeszcze nie Huawei, ale wiele nie brakuje

Piotr Szary
Piotr Szary07.09.2021
57 interakcji Dołącz do dyskusji

Mowa o chińsko-amerykańskiej marce Seres, która od tego roku współpracuje z gigantem telekomunikacyjnym Huawei. Na ich wspólne dzieło – model SF 5 – jeszcze sobie poczekamy. Dziś do sprzedaży trafił u nas Seres 3.

Samochody elektryczne kojarzą się obecnie w dużej mierze z wysokimi cenami zakupu. Choć różnice pomiędzy modelami spalinowymi a elektrycznymi powoli maleją (i to nie ze względu na obniżanie cen tych drugich), to nadal wiele osób zainteresowanych zakupem tzw. BEV-a (ang. Battery Electric Vehicle) odbija się od tego pomysłu właśnie z powodu kosztów.

Europa jest więc dość łakomym kąskiem dla producentów chińskich, którzy mniej lub bardziej odważnie wchodzą na poszczególne rynki Starego Kontynentu. Jedną z takich marek jest Seres, który co prawda ma swoją siedzibę w Kalifornii w USA, ale nie dajcie się zwieść.

Dostępny od dziś w Polsce Seres 3 to w praktyce chiński Dongfeng Fengon E3 EV

Seres 3 cena

Auto jest oczywiście odrobinę przestylizowane, ale różnice są marginalne – chodzi m.in. o grill. Seres 3 to niewielki crossover – auto mierzy 4385 mm długości, czyli z grubsza tyle co np. Kia Niro.

Nadwozie pojazdu będącego w produkcji od 2019 r. nie wyróżnia się niczym szczególnym. Miejscami przypomina Audi, miejscami SsangYonga, miejscami jeszcze co innego – sumaryczny efekt jest taki, że po 3 sekundach od obejrzenia zdjęć wygląd auta wylatuje z pamięci. Na Audi ewidentnie wzorowano się też podczas projektowania deski rozdzielczej – można tu zauważyć inspirację modelami takimi jak A1 czy A3, przy czym mowa tu o autach poprzedniej generacji.

Seres 3 cena

Seres 3 ma silnik elektryczny o mocy 162 KM

Napęd trafia na przednią oś. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 8,9 s, natomiast prędkość maksymalna jest raczej niewysoka i wynosi 155 km/h.

Typowo dla aut o chińskich korzeniach, producent podaje zasięg zgodnie z wymogami przestarzałego (i optymistycznego) cyklu NEDC. Auto ma teoretycznie być w stanie pokonać do 405 km, ale w polskiej informacji prasowej widnieje też informacja o zasięgu 329 km w trybie komfortowym – czymkolwiek by on nie był. Litowo-żelazowo-fosforanowy akumulator trakcyjny ma pojemność 53 kWh i obsługuje szybkie ładowanie – uzupełnienie energii od 20 do 80 proc. pojemności ma trwać pół godziny. Pełne ładowanie mocą 6,6 kW potrwa 8 godzin.

Seres 3 cena

Seres 3 – cena i wyposażenie

Jak informuje polski przedstawiciel marki, firma Busnex, nowy gracz na rynku kosztuje 37 tys. euro, co według obecnego kursu waluty daje 167 240 zł, bez uwzględnienia ewentualnych dopłat. To… raczej słaba cena, ponieważ z grubsza tyle samo kosztuje Kia e-Niro (również bez uwzględnienia dopłat). Kia ma co prawda słabsze wyposażenie seryjne (e-Niro w podstawowej wersji M nie ma m.in. systemu kamer 360 stopni, skórzanej tapicerki ani dachu panoramicznego, które są seryjne w Seresie), ale ma za to akumulator o pojemności 64 kWh i zapewnia zasięg 455 km według bardziej restrykcyjnego cyklu pomiarowego WLTP. No i ma lepsze osiągi (8,7 s do 100 km/h i prędkość maksymalna 167 km/h).

Podobno jednym z czynników przemawiających nad wprowadzeniem marki Seres do Polski było to, że radzi sobie ona bardzo dobrze na rynku litewskim, gdzie auta te sprzedawane są od pół roku. Poza tym marka jest już w Europie dostępna także m.in. w Niemczech, Norwegii, Holandii czy we Włoszech. Nawet jeśli tam radzi sobie nieźle, to nie mogę się jednak oprzeć wrażeniu, że u nas przepadnie z kretesem – nadzieja w szybkim uzupełnieniu oferty o wspomniany we wstępie, opracowany wraz z Huaweiem model SF 5. W każdym razie osoby zainteresowane jazdą próbną modelem 3 mogą zarejestrować chęć udziału w takowej na stronie internetowej EV Motors. Jazdy próbne będą organizowane w Warszawie, Wrocławiu i Łodzi.

Na temat stacjonarnych salonów sprzedaży na razie cisza.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać