Wiadomości

Nowa Honda Insight: lepsza od Priusa?

Wiadomości 29.03.2018 13 interakcji
Mikołaj Adamczuk
Mikołaj Adamczuk 29.03.2018

Nowa Honda Insight: lepsza od Priusa?

Mikołaj Adamczuk
Mikołaj Adamczuk29.03.2018
13 interakcji Dołącz do dyskusji

Ostatnio w Autoblogu często narzekamy, że dane modele aut nie są dostępne w Polsce. Teraz nadeszła pora, by znowu poutyskiwać trochę na Hondę, bo nowy Insight zapowiada się bardzo interesująco… a kiedy będzie dostępny w Europie – tego nie wiadomo.

Czasami naprawdę można się zdenerwować. Ostatnie dni, zwłaszcza za sprawą salonu w Nowym Jorku, obfitują w informacje na temat aut, które nie będą dostępne w Europie. Dopiero co narzekaliśmy, że nie będzie można tu dostać Audi RS5 Sportback, a trochę wcześniej pisaliśmy o tym, że amerykańska Honda Accord to naprawdę przyzwoity samochód.

Nie odpuszczamy Hondzie – właśnie pokazała nowego Insighta

Insight to model hybrydowy. Nadchodząca generacja to trzecia odsłona tego auta. Pierwsza zadebiutowała w 1999 roku i była… dziwaczna. Dzięki temu ma dziś wielki potencjał na youngtimera.

Produkowano ją do 2006 roku. Po trzyletniej przerwie, w 2009, wprowadzono Insighta II. Był już o wiele spokojniej stylizowany, bardziej praktyczny i przypominał Civica.

Honda-Insight-1999
Insight I. YOUNGTIMER ALERT!

Druga generacja była sprzedawana również w Europie, w tym w Polsce, ale nie zrobiła oszałamiającej kariery. Prius nadal wygrywał.

Insight III ma być „symbolem nowej ery rozwoju samochodów Hondy”

Honda-Insight-3

Jeśli chodzi o stylistykę, jest to prawdopodobnie najspokojniej stylizowany samochód, który powstał z założenia jako hybryda. Mocno przypomina Accorda, choć powstał na platformie Civika. W gamie jest pozycjonowany pomiędzy tymi dwoma modelami.

Jego rozstaw osi wynosi 270 cm, ale Honda zapowiada, że Insight pobije wszystkich konkurentów w kwestii przestrzeni na nogi z tyłu. Bagażnik ma bardzo przyzwoite jak na hybrydę 430 litrów.

Honda-Insight-5

1.5 litrowy silnik benzynowy będzie pracował w cyklu Atkinsona

Honda-Insight-silnik

To znane już rozwiązanie powoduje lepszą sprawność w średnim zakresie obrotów i pozwala na ograniczenie spalania. „Do pary” dobrano mu oczywiście jednostkę elektryczną. Łączna moc układu to aż 151 KM, zaś maksymalny moment obrotowy to 267 Nm. Honda zapowiada, że takie wyniki pozwalają na to, by Insight uzyskał najlepszy stosunek mocy do masy w klasie.

Spalanie ma wynosić zaledwie 5,1 litra na setkę w mieście

Honda-Insight-4
Miejsca na nogi z tylu ma być wyjątkowo dużo

Kierowca będzie miał do dyspozycji trzy tryby – Normal, Econ i Sport. Oprócz reakcji na gaz będą one także decydować o tym, jak mocno samochód będzie hamował po zdjęciu nogi z gazu. Auto będzie mogło przejechać ponad milę (1609 m) korzystając wyłącznie z silnika elektrycznego.

Honda zapowiada, że mimo zastosowania platformy z Civika, nowy Insight ma się o wiele lepiej prowadzić i zapewniać lepszy komfort.

Kierowca będzie miał do dyspozycji mnóstwo systemów wspomagających

Honda-Insight-6

Jak na nowy samochód przystało, Insight będzie wyposażony w zaawansowe systemy asystentów jazdy. Nie zabraknie zapobiegania najechania na tył auta jadącego z przodu, podobnie jak ostrzegania o zmianie pasa, czy czujnika martwego pola. Aktywny tempomat z funkcją rozpoznawania znaków drogowych będzie standardem nawet w wersji bazowej.

Honda nie przewiduje debiutu tego modelu w Europie (na razie)

Honda-Insight-2

Prawdopodobnie Japończycy zniechęcili się słabymi wynikami sprzedaży poprzedniego Insighta i teraz postanowili skupić się na nowym CR-V, które także będzie dostępne jako hybryda.

Szkoda – popularność hybryd na naszym kontynencie rośnie, a nie każdy chce jeździć SUV-em. Takie modele jak Hyundai Ioniq czy choćby Toyota Prius sprzedają się coraz lepiej. Lubią je zarówno użytkownicy prywatni, jak i np. taksówkarze. Insight byłby dobrą alternatywą dla tych, którzy nie lubią specyficznej stylizacji większości hybryd obecnych na rynku i cenią sobie bardziej klasyczne linie.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać