Wiadomości

Honda HR-V ma Magic Seats i automatycznie zamykaną pokrywę bagażnika

Wiadomości 22.04.2021 43 interakcje
Adam Majcherek
Adam Majcherek 22.04.2021

Honda HR-V ma Magic Seats i automatycznie zamykaną pokrywę bagażnika

Adam Majcherek
Adam Majcherek22.04.2021
43 interakcje Dołącz do dyskusji

Honda zorganizowała europejską premierę modelu HR-V, z której wynieśliśmy garść ciekawostek na temat tego auta.

Jak wygląda nowa generacja modelu HR-V – to nie tajemnica. Samochód zadebiutował w Japonii dwa miesiące temu, a jego europejska odmiana wizualnie nie różni się od tej przygotowanej dla Kraju Kwitnącej Wiśni. Czyli wygląda tak:

Nowa Honda HR-V – taka sama, ale większa

Podczas dzisiejszej prezentacji usłyszeliśmy, że HR-V ma tak samo długie i szerokie nadwozie, co poprzednik, za to jednocześnie o 10 mm zwiększono prześwit i o 20 obniżono wysokość nadwozia. To mogłoby sugerować, że w kabinie będzie o 3 cm mniej miejsca. Ale nie – prowadzący prezentację przekonywali, że ogólnie miejsca przybyło. Zmienił się wystrój wnętrza, dzięki czemu kabina jest szersza, a pasażerowie siedzący z tyłu mają do dyspozycji dodatkowe 35 mm odległości od przednich foteli.

Nowa Honda HR-V

Świetnie, że Honda zdecydowała się na kontynuowanie stosowania rozwiązania Magic Seats, czyli unoszonego siedziska tylnej kanapy. Znakomicie zwiększa ono zdolności transportowe większości modeli Hondy, ubolewam, że poskąpiono go mojemu Civicowi.

Kolejnym rozwiązaniem, przetestowania którego nie mogę się doczekać, jest automatycznie opuszczająca się pokrywa bagażnika. Otwieranie bagażnika ruchem stopy pod zderzakiem nikogo już nie dziwi, ale automatyczne zamykanie już nie jest takie oczywiste. HR-V zaczyna zamykać pokrywę, gdy zauważy oddalanie się kluczyka od auta. Zobaczymy, jak to rozwiązanie sprawdzi się w praktyce. Oby można je było szybko wyłączyć – nie wyobrażam sobie ciągłego otwierania i zamykania bagażnika podczas donoszenia rzeczy do pakowania na dłuższy wyjazd. A podobno spakować będzie można sporo, bo HR-V będzie w stanie połknąć dwa rowery w pozycji stojącej (ze zdjętymi przednimi kołami). Oczywiście po złożeniu oparć kanapy.

Nowa Honda HR-V

Nowa Honda HR-V – tylko hybrydowa

Japończycy konsekwentnie realizują plan elektryfikacji gamy – założyli, że do przyszłego roku wszystkie auta w europejskich salonach będą w jakiś sposób zelektryfikowane. W HR-V za napęd odpowiadają dwa silniki elektryczne wspomagane przez benzynową jednostkę 1.5. Celowo piszę o takiej kolejności, bo co do zasady, koła napędzane są przez silniki elektryczne, a jednostka spalinowa służy jako generator energii elektrycznej. Tylko podczas jazdy z wysokimi prędkościami przekazuje moc bezpośrednio na koła.

Moc maksymalna układu napędowego wynosi 131 KM, czyli 26 KM więcej niż w nowym Jazzie, a maksymalny moment obrotowy wynosi 253 Nm i osiągany jest przy 4 500 obr/min. HR-V nie będzie więc zawalidrogą.

Więcej szczegółów na temat tego modelu poznamy przed końcem tego roku, gdy nowa Honda HR-V pojawi się w salonach.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać