Wiadomości

W Niemczech taka bieda, że muszą kupować Dustera. Tanie auta górą

Wiadomości 18.09.2019 99 interakcji
Grzegorz Karczmarz
Grzegorz Karczmarz 18.09.2019

W Niemczech taka bieda, że muszą kupować Dustera. Tanie auta górą

Grzegorz Karczmarz
Grzegorz Karczmarz18.09.2019
99 interakcji Dołącz do dyskusji

Sprzedaż nowych samochodów w Europie spadła o 9 proc. Niemcy chyba coś przeczuwają, bo zaczęli kupować więcej tanich samochodów, szczególnie Dacii Duster.

Sierpień 2019 był dla wielu marek pechowy. W całej Europie odnotowano spory spadek sprzedaży, a kilka marek zanotowało wręcz beznadziejne wyniki. Renault musiało przełknąć 38 proc. spadek sprzedaży, Fiat osłabł o 26 proc., ale i tak nic nie przebije Nissana, któremu sprzedaż spadła o 48 proc.

Nie wszystkim markom jednak wiedzie się źle. Skoda urosła o 5,4 proc., a Model 3 Tesli właśnie stał się najchętniej kupowanym samochodem w Holandii. Jednak wśród tej ogólnoeuropejskiej zadyszki przebija się jeden wybraniec – Dacia Duster, której sprzedaż niebywale wzrosła w Niemczech.

Niemcy – wyniki sprzedaży

Bestsellingcarsblog donosi, że tanie marki nagle zostały docenione za naszą zachodnią granicą. Tamtejszy rynek ma się dobrze, ale trochę się namieszało w sprzedażowych rankingach.

Niemiecki rynek również zaliczył lekki, bo prawie 1-procentowy spadek, ale w porównaniu do poprzednich lat, może osiągnąć rekordową sprzedaż. Ostatni raz w ciągu ośmiu miesięcy sprzedali tak dużo w 2009 roku (2 674 600 sztuk). Teraz dobili do 2 495 236 egzemplarzy, mimo niewielkiego spadku w porównaniu do zeszłego miesiąca.

Niemcy – najpopularniejsze marki i modele

Ciekawsze ruchy zaszły w rankingu sprzedaży modeli i marek. Zaskakująco dobre rezultaty uzyskały Skoda i Seat, które w tabeli przeskoczyły BMW i Opla. W Niemczech. Skoda znalazła się w niemieckiej pierwszej piątce po raz pierwszy w historii. Wszystko dzięki sprzedaży flotowej, która wzrosła o 42,1 proc. stanowiąc aż 76 proc. sprzedaży tej marki.

Historyczny jest też wynik Seata, który nigdy dotąd nie pokonał Opla. O dziwo, dokonał tego zwiększając sprzedaż klientom indywidualnym o 19,5 proc. Cena chyba czyni cuda, bo nie można powiedzieć o Seacie by zasypał rynek nowymi modelami. Przykładem jest Leon, który awansował z 14 miejsca i stał się czwartym najchętniej kupowanym samochodem w Niemczech.

niemcy sprzedaż samochodów

Dacii nie udało się wejść do pierwszej dziesiątki (miejsce 11.) najchętniej kupowanych marek, ale zanotowała najlepszy od dziesięciu lat miesiąc, sprzedając 11 888 sztuk, co zapewniło jej 3,8 proc. udział w niemieckim rynku. Wszystko dzięki sprzedaży flotowej, która urosła aż o 115,4 proc. Ponad połowa z sprzedanych Dacii trafiła do firm, co jest sporym skokiem, bo dotychczas największy udział sprzedaży flotowej w Dacii wynosił 28,4 proc.

Dacia Duster – niemiecki samochód flotowy

Może i Opli Corsa sprzedano o 40,7 proc. więcej niż w poprzednim miesiącu, ale prawdziwy rekord należy do polskiego samochodu narodowego – Dacii Duster.

Dacia Duster wskoczyła na dziesiąte miejsce rankingu sprzedaży, co sprawia, że jest popularniejsza wśród Niemców niż Francuzów (11 miejsce). Skok z 33 miejsca jest tym bardziej imponujący, bo wykonany nie dzięki sprzedaży indywidualnej, tak charakterystycznej dla Dustera w Polsce, a zamówieniom płynącym od flot.

Aż o 61,4 proc. wzrosła sprzedaż Dustera w sierpniu, a i tak bardziej spektakularna jest inna liczba. Sprzedaż flotowa Dustera zwiększyła się o 234 proc., przez co udział sprzedaży indywidualnej w porównaniu z zeszłym roku spadł do 43,5 proc. z 83,9 proc. Co zupełnie nie przeszkodziło Dusterowi wskoczyć na 3 pozycję w rankingu najchętniej kupowanych modeli przez osoby fizyczne.

Idzie nowe i tanie

Wielkie sprzedażowe skoki zanotowały również firmy oferujące samochody niezbyt tanie – Tesla (526,8 proc.) i Chevrolet (265,9 proc.), ale wciąż okupują miejsca w trzeciej i czwartej dziesiątce sprzedaży. Patrząc na skoki zanotowane przez Dustera i tańsze marki koncernu VAG, można podejrzewać, że coś wisi w powietrzu. Napompowany do granic możliwości rynek w końcu musi zwolnić i wtedy ceny nowych samochodów mogą mieć decydujące znaczenie w rankingu sprzedaży. Przed Dusterem piękne czasy, jeśli tylko Dacia znajdzie sposób jak odnaleźć się wśród zacieśniających się norm emisji spalin.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać