Wiadomości

Najpopularniejszy kolor nowego samochodu w 2020 r. nazywa się „bez dopłaty”

Wiadomości 18.12.2020 438 interakcji

Najpopularniejszy kolor nowego samochodu w 2020 r. nazywa się „bez dopłaty”

Paweł Grabowski
Paweł Grabowski18.12.2020
438 interakcji Dołącz do dyskusji

Jaki jest najpopularniejszy kolor samochodu w 2020 roku? Ten darmowy, za który nie trzeba dopłacać producentowi. Najczęściej jest to biały, ale ma silną konkurencję ze strony pozostałych lakierów.

Wybór koloru samochodu jest równie ważny, co dobór odpowiedniej marki do własnego charakteru, preferencji oraz portfela. Oczywiście wiemy, że na wybór koloru największy wpływ mają klienci kupujący nowe samochody w salonach, bo na rynku wtórnym najważniejszy jest stan techniczny, a kolor jest dodatkiem. Ulubione kolory samochodów wybierane przez klientów zmieniają się przez lata, ale ostatnie trendy pokazują, że dominują biele i szarości. Jednym z istotnych czynników mających wpływ na wybór koloru jest konieczność dopłaty do innej barwy. Axalta – firma zajmująca się farbami, od 68 lat publikuje zestawienie najpopularniejszych lakierów samochodowych. W swoich raportach wskazuje jakie kolory cieszą się powodzeniem, co wpływa na ich sukces. Właśnie opublikowała zestawienie najpopularniejszych kolorów samochodów w 2020 roku. Nie ma zaskoczeń.

najpopularniejszy kolor samochodu

Najpopularniejszy kolor samochodu w 2020 roku to biały

38 procent nowych samochodów wyjechało w tym kolorze, z czego 27 proc. to zwykły biały, a 11 proc. to perłowa biel. Na ogromną popularność tego koloru ma wpływ to, że w większości marek jest to bazowy lakier, który nie wymaga żadnej dopłaty. Co więcej większość aut dobrze wygląda w bieli, więc właściciel nie musi się przejmować, że kolor zupełnie nie pasuje do samochodu. Drugie miejsce zajmuje najlepszy kolor, czyli czarny. W takim kolorze wyprodukowano 19 proc. aut, z czego tylko 5 proc. to czarny czarny, a 14 proc. to odcienie czarnego. Co ciekawe, czarny od lat jest podstawowym kolorem dla samochodów z segmentu premium. 15 proc. aut wyjechało z fabryki w kolorze betonu, czyli szarym. Doskonale odnajdują się w wielkomiejskiej dżungli wśród domów z betonu. Szary lakier od kilku lat zyskuje na popularności dzięki wykreowaniu na niego mody. Dużo producentów prezentuje swoje nowe modele właśnie w tym kolorze.

Z roku na rok spada popularność srebrnego lakieru. W 2020 roku na taki kolor zdecydowało się zaledwie 9 proc. nabywców. Niebieski kolor to 7 proc, a najszybszy czerwony stanowi tylko 5 proc. Brąz wybiera tylko 3 proc., niestety nie podano ile takich aut trafiło do kobiet. Żółty kolor to 2 proc., a ranking zamyka zieleń z jednoprocentowym wynikiem.

najpopularniejszy kolor samochodu
Ludzie nie znają się na kolorach

Najpopularniejszy kolor samochodu zmienia się w zależności od regionu

W Ameryce Północnej dominującym kolorem jest biały (30 proc.), kolejny jest czarny, a trzeci to szary (19 proc.). Poludniowa Ameryka jeszcze bardziej kocha biały, bo aż 41 proc. nowych samochodów wyjeżdża tam w takim kolorze. To jeden z regionów, w którym konsumenci nadal mocno kochają srebro, aż 20 proc. samochodów ma ten kolor. Trzeci miejsce należy do szarych odcieni, które najmocniej kocha Europa. W 2020 r. taki kolor miało 25 proc. samochodów, na równi z białym. Niewiele mniej osób wybrało kolor czarny (21 proc.). Pozostałe regiony świata to biel, czerń i szarość w zmiennych udziałach. Nic ciekawego, może tylko Chiny z 57 proc. udziałem bieli i Indie z 32 proc. srebrnych aut mocniej zaskakują.

Indyjska biała śmierć
Indyjska biała śmierć

W poszczególnych segmentach samochodów sytuacja się zmienia

W Ameryce wszystkie segmenty to głównie biel. Nie ma dla nich różnicy, czy to samochód kompaktowy, sportowy, ciężarówka, SUV, czy limuzyna. Samochód ma być biały i już. W Europie sytuacja wygląda inaczej. Tutaj świadomi klienci wiedzą, że Szary to kolor nowoczesności, ale jednocześnie ogromnej wiedzy i rozwagi. Dlatego w takim kolorze najwięcej kupuje się aut sportowych i kompaktowych. SUV-y lubimy w bieli. Samochody klasy średniej w Europie mają barwę popiołu, jak nieba w pewnej piosence. Natomiast klasa wyższa i segment luksusowy najchętniej wybieramy w czerni.

Niech ktoś tu przyjdzie i pomaluje świat.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać