Felietony / Ciekawostki

Charakter marki kończy się tam, gdzie zaczyna się realna praca

Felietony / Ciekawostki 24.04.2020 1601 interakcji
Tymon Grabowski
Tymon Grabowski 24.04.2020

Charakter marki kończy się tam, gdzie zaczyna się realna praca

Tymon Grabowski
Tymon Grabowski24.04.2020
1601 interakcji Dołącz do dyskusji

Pokazano nowe Mitsubishi Express na rynek australijski. Bardzo mnie to rozbawiło.

Producenci wydają sporo pieniędzy na marketing, który ma nas przekonać, że każda marka jest w jakiś sposób szczególna. Że na tę markę składa się zespół unikatowych cech, które możemy – kupując auto tej marki – przypisywać także sobie. Prestiż Mercedesa, solidność Toyoty, sportowa elegancja BMW i rozsądek Skody, to wszystko otrzymujemy kupując auto każdej z tych marek. To bardzo ważne, żeby widząc logo, klient od razu kojarzył je z pewnymi szczególnie pozytywnymi cechami, a to ma powodować albo pożądanie nabycia, albo satysfakcję z tego że taki produkt już się posiada.

No chyba, że mowa o samochodzie do pracy

Użytkowym, busie, mikrobusie, dostawczaku itp. Wtedy nagle te wszystkie marketingowe brednie o wyjątkowości przestają mieć jakiekolwiek znaczenie. To znaczy można je dalej pompować z przyzwyczajenia, ale pewnie nikogo już to za bardzo nie interesuje. Liczy się tylko ile auto pali i ile przewiezie, ewentualnie warunki gwarancji i finansowania. Nie słyszałem za bardzo o wierności marce w przypadku dostawczaków. Odliczając może polską markę mebli, którą pewnie wszyscy znacie.

No to się zabawmy, to będzie śmieszne

Jak ktoś już obiecuje, że coś będzie śmieszne, to lepiej uciekać. No ale zobaczcie sami.

Renault Trafic. Renault to nowoczesność, francuski duch – esprit, to fantazja i piękno przy zachowaniu rozsądnej ceny i najwyższej jakości.

mitsubishi express

Nissan. Japońska legenda. Marka, która zapisała się złotymi zgłoskami w każdym segmencie, od aut małych, przez terenowe, a kończąc na sportowych. Nissan zrewolucjonizował rynek dzięki swoim crossoverom, kojarzy się więc z odwagą, niezawodnością i przebojowością.

Fiat. Marka, która zbudowała europejską motoryzację. Mistrzostwo włoskiej stylizacji i bezkompromisowa nowoczesność. Słynie z ponadczasowych projektów i niezłomnego wdrażania rewolucyjnych rozwiązań.

Mitsubishi Express. Myślisz Mitsubishi, myślisz odwaga, siła, skuteczność w pokonywaniu przeszkód. Od legendarnego Pajero przez znaczoną sukcesami drogę modeli Lancer Evolution, Mitsubishi dziesiątki razy udowodniło swoje najwyższej kompetencje.

mitsubishi express

Jak widać, każdy z tych vanów, dzięki znaczkowi na masce, posiada unikatowy, wyjątkowy charakter. A nie, czekaj, wszystkie są identyczne. Ale czy komuś to robi różnicę? No i najważniejsze, czy powyższa czwóreczka to jedyny taki przykład na rynku?

A bogać! Wszyscy tak robią

No bo weźmy takiego Peugeota. Peugeot to francuskie premium, marka porównywalna niemal z BMW, tyle że z ładniejszą stylizacją. Peugeot łączy poczucie solidności i doskonałości z francuskim szykiem.

Citroen, to wiadomo, kreatywna technologia, fascynujące rozwiązania techniczne, a przede wszystkim przyciągająca wzrok stylistyka, w której designerzy nie bali się odważnych rozwiązań. Pokochaj, albo…

Toyota. Najbardziej niezawodne samochody świata, zawsze i wszędzie. Niepokonana w oszczędzaniu paliwa technologia hybrydowa (no tu akurat nie, ale cicho). Japońska metoda kroków ku doskonałości znajduje swój ostateczny wyraz w tym…

Opel. Opel to niemieckość, piękno zawarte w prostocie funkcjonalnych rozwiązań. Opel to rozsądek i wysoka jakość ugruntowana przez ponad 111 lat sukcesów.

mitsubishi express

Czy już jest śmiesznie? Bo zawsze można jeszcze wrócić do Fiata. A potem przejść do marki RAM.

RAM. Amerykańska siła, niezłomność charakteru, umiejętność stawienia czoła każdemu wyzwaniu. Legendarne maszyny RAM budują potęgę Stanów Zjednoczonych od dziesiątek lat.

I tak dalej, i tak dalej

Ale właściwie co z tego wynika? Że to wszystko jedno jakiej marki dostawczaka kupisz? To było wiadomo już wcześniej. To teraz uważajcie: z autami osobowymi jest tak samo.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać