Ciekawostki

Microlino, czyli BMW Isetta wraca jako elektryk

Ciekawostki 04.04.2018 146 interakcji
Marta Daszkiewicz
Marta Daszkiewicz 04.04.2018

Microlino, czyli BMW Isetta wraca jako elektryk

Marta Daszkiewicz
Marta Daszkiewicz04.04.2018
146 interakcji Dołącz do dyskusji

Ostatnio pokazywaliśmy Wam elektryczne klasyczne mini, powstaje także elektryczny Volkswagen Bulik. Teraz pora na Isettę. Chciaż tak naprawdę nie jest to Isetta, tylko Microlino. Elektryczny pojazd, któremu szybko przybywa miłośników.  Wcale się temu nie dziwimy

Firma Micro Mobility zaprezentowała swój pomysł w tym roku w Zurychu i w Genewie, a masowa produkcja ma się rozpocząć jeszcze tego lata. Podobno na auto jest już ponad cztery tysiące zamówień!

Microlino wzorowany jest na BMW Isetta

Dwa rodzaje napędu

Microlino ma mieć dwa rodzaje akumulatorów do wyboru – o pojemności 8 lub 14,4 kilowatogodziny oraz zasięg 120 albo 215 kilometrów. Auto ma osiągać maksymalną prędkość do 90 km/h, przy czym prędkość „miejską” (czyli 50 km/h) osiąga już w 5 sekund.

Pojazd jest zaprojektowany głównie z myślą o poruszaniu się po mieście. Jego niewielkie rozmiary mają ułatwić znalezienie miejsca do zaparkowania.

Dzięki współpracy z uniwersytetem ZHAW i firmą Designwerk udało nam się przekształcić ten klasyczny w założeniu projekt w samochód przyszłości – twierdzą założyciele Micr Mobility.

Wygląda na to, że ten eksperyment jest dość udany.

Tak prezentuje się wnętrze Microlino

Nawiązuje do Isetty

Producenci nie ukrywają, że Microlino nawiązuje wyglądem do BMW Isetty.

W  ramach testów zelektryfikowaliśmy klasyczną Isettę, aby przetestować nasz pomysł i poczuć, jak to jest poruszać się takim małym pojazdem. Dzięki pozytywnym reakcjom i podekscytowaniu ludzi, którzy nasz projekt widzieli, wiedzieliśmy, że idziemy w dobrym kierunku – twierdzą producenci.

Pojazd ma otwierane do przodu drzwi, niczym jego pierwowzór. We wnętrzy zmieszczą się dwie osoby, ale za to bagażnik jest dość pokaźnych rozmiarów. A przynajmniej tak zachwala producent.

Kanapa pomieści dwie osoby.

Nie tylko dla dorosłych kierowców

Microlino kosztuje 12 tysięcy euro, czyli mniej niż samochód elektryczny pełnych rozmiarów. Jego akumulator można ładować w domowym gniazdku, co zajmuje około 4 godzin. Dostępny jest także w 8 różnych kolorach.

Pojazd waży jedynie 450 kg, ma 2,4 metra długości i jest homologowany w kategorii L7e, czyli w kategorii zmotoryzowanych czterokołowców. To oznacza, że nie musi przechodzić testów zderzeniowych jak normalnej wielkości auta.

W Polsce, aby usiąść za kierownicą tego małego autka, wystarczyłoby prawo jazdy kategorii B1. Czyli mogliby je prowadzić nawet 14-latkowie. Czy to sprawi, że to elektryczna Isetta będzie u nas popularna? Może niedługo się przekonamy.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać

Autoblog na Instagramie

Autoblog na Instagramie