Wiadomości

MG sprzedaje więcej aut niż Citroen, Renault czy Skoda. Zbliża się do brytyjskiego TOP10

Wiadomości 08.08.2022 19 interakcji
Adam Majcherek
Adam Majcherek 08.08.2022

MG sprzedaje więcej aut niż Citroen, Renault czy Skoda. Zbliża się do brytyjskiego TOP10

Adam Majcherek
Adam Majcherek08.08.2022
19 interakcji Dołącz do dyskusji

Chiński producent coraz śmielej podbija Wielką Brytanię. W rankingu sprzedaży MG jest już na 12. miejscu. I szykuje auta, które mogą pomóc znacznie poprawić ten wynik.

MG to taka zasłużona brytyjska marka, której historia sięga niemal 100 lat, ale mimo tego w 2005 r. była w tak kiepskiej sytuacji finansowej, że jedynym ratunkiem dla niej stało się wykupienie przez chiński koncern SAIC. Kilka lat później na rynku pojawił się model ZS, a potem kolejne, którymi Chińczycy przyciągnęli do siebie brytyjskich klientów. Niezły design, dobre ceny, obiecujące wyniki w testach zderzeniowych – to tylko część zalet, dzięki którym MG wróciło do gry.

Wróciło na dobre, bo już przegoniło w wynikach sprzedaży europejskie tuzy

Autocar cytując wyniki Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) podaje, że z wynikiem 28 149 egzemplarzy w Wielkiej Brytanii MG przegoniło już w tym roku m.in. Land Rovera, Mini, czy Volvo, ale co ciekawsze, przeskoczyło takich europejskich graczy jak Citroen, Renault, Seat, a nawet Skoda. Oczywiście, na Wyspach układ sił jest inny niż na Kontynencie, ale wciąż – 3-procentowy udział w rynku dość świeżej, chińskiej marki trzeba uznać za sukces. Dziś MG sprzedaje tam już 4 modele, 3 elektryczne i jedną hybrydę PHEV.

Do tego MG zupełnie nie planuje spoczywać na laurach ma już przeszło 700 salonów w Europie, a na jesień wprowadzi kolejny model

Tym razem będzie to elektryczny hatchback, który stanie się konkurencją dla modeli z półki Nissana Leafa, czy VW ID.3. Nazywa się MG 4 i na jednym ładowaniu ma przejechać do 450 km. Póki co nie wiadomo ile będzie kosztować, ale już można zamówić go w przedsprzedaży. I to nie tylko w Wielkiej Brytanii, bo firma ma nieźle rozwiniętą sieć dealerską w całej Europie Zachodniej. Z Polski najbliżej do niemieckiego Oderwitz, albo Frankfurtu nad Odrą.

Jeszcze lepiej niż MG 4 zapowiada się flagowe MG 7

Jego zdjęcia pojawiły się przed momentem w sieci i trzeba przyznać, że robią wrażenie. Wóz ma niemal 4,9 metra długości, linią nadwozia przypomina trochę Audi A7, ale od niemieckiego konkurenta jest jeszcze odważniej narysowany.

Trochę rozczarowują informacje o tym, co może mieć po maską. Chińskie serwisy donoszą, że może to być 1,5-litrowy silnik benzynowy o mocy 183 KM, a w topowej wersji – dwulitrowa benzyna o mocy 254 KM. W przyszłym roku w gamie ma się pojawić jeszcze hybryda plug-in, ale o wersji elektrycznej mowy nie ma.

Tak skonfigurowany samochód pojawi się na rynku jeszcze w tym miesiącu. Niestety – chińskim i podobno nie ma szans, by pojawił się w Europie. Tutaj klientów MG mają przyciągać modele elektryczne. Ale kto wie, może jakby MG weszło do brytyjskiego TOP10…

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać