Ciekawostki

Mercedes klasy X zawsze mógł być gorszy. Oto W210 przerobione na pickupa

Ciekawostki 23.12.2019 253 interakcje
Michał Koziar
Michał Koziar 23.12.2019

Mercedes klasy X zawsze mógł być gorszy. Oto W210 przerobione na pickupa

Michał Koziar
Michał Koziar23.12.2019
253 interakcje Dołącz do dyskusji

Ekskluzywny pickup z gwiazdą na masce to tak zły pomysł, że nawet sam koncern ze Stuttgartu wprowadzając coś takiego na rynku, wolał kupić od kogoś innego gotowy model. Na przestrzeni lat było jednak kilku śmiałków, którzy postanowili zbudować dostawczo-osobowego Merca na własną rękę. Tak powstał okular pickup.

Mercedes klasy X, będący tak naprawdę Nissanem, nie przyjął się zbyt dobrze. To już wiemy. Ja osobiście czekam jeszcze na pickupa bazującego na klasie A, takiego w stylu starego Volkswagena Caddy. Ale patrząc na pickupy samoróbki z gwiazdą na masce nietrudno zauważyć, że może być jeszcze gorzej. Jedynym wyjątkiem są chyba modyfikacje wykonane przez pewnego kolekcjonera na modłę El Camino. Za to W210, które ma trafić na aukcję Barret-Jackson w Scottsdale, jest delikatnie mówiąc kontrowersyjne.

Co to się stanęło?

Mercedes W210 w wersji Truck Roy oryginalnie był normalnym okularem E320 w wersji kombi, zamówionym przez dealera z okolic Atlanty. Auto zanim trafiło na frachtowiec zostało przerobione na pickupa w firmie Binz. Koszt tej modyfikacji wyniósł nawet więcej niż sam zakup auta, ale czego się nie robi by spełnić marzenie.

mercedes w210 pickup

Niestety, właściciel chyba nie miał okazji nacieszyć się swoim nabytkiem. Wyprodukowane w 2000 r. auto do dzisiaj przejechało zaledwie 21 tys. mil, czyli niecałe 34 tys. km. Co dokładnie zmieniono w tym aucie?

Zostało wydłużone o 74 cm, ale nie przez jedynie dospawanie tyłu. O tyle samo zwiększył się rozstaw osi. Burty i tylna klapa przypominają normalne W210 kombi, ale kończą się na linii okien. By stworzyć odpowiednią przestrzeń ładunkową nie tylko odcięto dach z tyłu i wydłużono podwozie, ale przesunięto także słupki C. Przy okazji zamontowano otwieraną tylną szybę. Wnętrze przestrzeni ładunkowej wyłożono stalowymi płytami, a powyżej zamontowano orurowanie by zwiększyć funkcjonalność.

mercedes w210 pickup

Od słupka C do przodu to normalny Mercedes W210.

Czarny lakier, jasny skórzany środek, bogate wyposażenie – dopóki się nie spojrzy do tyłu można myśleć, że siedzi się po prostu w ładnym okularze. Znajdziemy tu system COMAND, podłączymy telefon przez Bluetooth, przy parkowaniu asystować nam będzie Parktronic, a o temperaturę zadba automatyczna klimatyzacja. To wszystko nadal działa pomimo lat.

Nie ma także problemów z systemem składania tylnych siedzeń by uzyskać dodatkową przestrzeń bagażową.

Dziwnego Merca napędza 224-konny silnik V6 o pojemności 3.2 spięty z, a jakże, automatyczną, pięciobiegową skrzynią.

mercedes w210 pickup

Wszystko fajnie, ale gdzie w tym wszystkim jakikolwiek sens?

Ja go nie dostrzegam. Fakt, Amerykanie lubią dobrze wyposażone pickupy, ale mimo wszystko takie, które są w stanie przewieźć 800 kg ziemniaków i jeszcze ciągnąć przyczepę z koniem. Tymczasem ten Mercedes W210 nadal jest autem z nadwoziem samonośnym, a przedłużenie raczej nie poprawiło jego wytrzymałości na przeładowywanie. Nie nadaje się więc na auto do pracy. Jednocześnie przez pokraczny wygląd krzyżówki limuzyny z dostawczakiem trudno go nazwać reprezentacyjnym. Nie nadaje się do niczego poza szokowaniem i pewnie tylko po to został zbudowany. Żeby zwiększyć rozpoznawalność salonu czy coś w ten deseń.

Choć na świecie nie ma raczej zbyt wielu identycznych pojazdów (podobno istnieją łącznie trzy), kolekcjonerzy raczej nie zabijają się wzajemnie gołymi rękami by kupić Mercedesa Truck Roy. Ten egzemplarz trafił już na aukcję na stronie Bring a Trailer. Licytacja zakończyła się na kwocie niewiele przekraczającej 20 tys. dolarów. Nie osiągnięto ceny minimalnej. Tym razem sprzedawca nie określił żadnej dolnej granicy dla kwoty, za którą sprzeda dziwnego okulara. Jeśli macie ochotę kupić sobie coś kompletnie bez sensu – warto wybrać się na aukcję w Scottsdale.

mercedes w210 pickup

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać