Wiadomości

Oto nowe Vito. Niestety nie odpowie, gdy wypowiesz zaklęcie „Hej, Mercedes”

Wiadomości 11.03.2020 26 interakcji
Adam Majcherek
Adam Majcherek 11.03.2020

Oto nowe Vito. Niestety nie odpowie, gdy wypowiesz zaklęcie „Hej, Mercedes”

Adam Majcherek
Adam Majcherek11.03.2020
26 interakcji Dołącz do dyskusji

Dostawczak Mercedesa odpowiada na pytanie, o co tak naprawdę chodzi w samochodach.

Asystent głosowy, ambientowe oświetlenie wnętrza, podświetlana gwiazda, naturalne materiały w kabinie, ekran zamiast zegarów, indukcyjna ładowarka, strefa wellnes – to wszystko możesz mieć w Mercedesie, ale nie w tym. Vito to sól tej ziemi, a na pokładzie ma tylko to, czego naprawdę potrzebuje prawdziwy kierowca. 

Mercedes Vito

To wcale nie oznacza, że kierowca dostawczaka musi godzić się na wyrzeczenia.

Skórzana kierownica z przyciskami do obsługi telefonu i systemu multimedialnego, elektrycznie sterowane fotele, system multimedialny z dużym ekranem i obsługą Android Auto i Apple CarPlay, a do tego dziewięciobiegowy automat. I żeby było czuć że to Mercedes – wstawki w fortepianowej czerni albo chromie i turbinowe nawiewy, jak w najbardziej luksusowych modelach marki.

Mercedes Vito

Wszystko to można znaleźć w najnowszej odsłonie Vito. 

Mercedes chwali się, że dokłada do tego systemy bezpieczeństwa, które ułatwią i uprzyjemnią pracę kierowcy. Chodzi o układ awaryjnego hamowania, który może pomóc gdy kierowca się zagapi, aktywny tempomat, a nawet cyfrowe lusterko, w którym można zobaczyć obraz z kamery cofania, co może się przydać przy załadowanej pod sufit pace. Szczególnie w przedłużonej wersji, która ma nadwozie o długości 5370 mm (zwykła – o 230 mm mniej).

Nowy Mercedes Vito – silniki

Dobra, ale bus musi latać, a nie zachwycać wyposażeniem. Jak się można domyślić, Mercedes nie planuje wersji z 6,6-litrowym V8. Europejskim kierowcom musi wystarczyć czterocylindrowy dieselek o pojemności 1,7 lub 2 litrów i mocy od 102, przez 126, 163 i 190 aż po 239 KM. Ten ostatni zdaje się brzmieć nadspodziewanie dobrze – ma 440 Nm momentu obrotowego i potrafi rozpędzić się do 210 km/h, a do pierwszej setki doskakuje w 7,9 s. 

Mercedes Vito

W zależności od wersji, Vito dostępne będzie z napędem na tylną oś, albo 4×4. Według danych technicznych średnio powinno zużyć między 5,8 a 6,6 l oleju napędowego na 100 km.

Mercedes Vito
O, Vito z unoszoną klapą – to musi być wersja dla wędkarzy.

Dostawczy Mercedes również w wersji elektrycznej.

Vito debiutuje jako eVito, czyli odmiana, w której silnik wysokoprężny został zastąpiony przez motor elektryczny o mocy 201 KM. Zasila go energia zebrana w akumulatorach o pojemności 90 kWh. Taki ładunek ma wystarczyć do przejechania nawet 421 km, a na naładowanie od 10-80 proc. potrzebuje 45 minut. O ile dysponujemy ładowarką o mocy 110 kW. Niestety producent nie porównuje zużycia energii w wariancie na pusto i przy pełnym załadunku. To będziemy musieli sprawdzić sami, gdy eVito trafi do sprzedaży, co powinno wydarzyć się w połowie tego roku. 

Mercedes eVito

A na deser fragment wnętrza podstawowej wersji:

Mercedes Vito

Nie, to nie jest zdjęcie z 1995 r.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać