Wiadomości

Oto wnętrze Mercedesa EQS już oficjalnie: panel ekranów ma ponad 1,4 metra

Wiadomości 28.03.2021 224 interakcje
Adam Majcherek
Adam Majcherek 28.03.2021

Oto wnętrze Mercedesa EQS już oficjalnie: panel ekranów ma ponad 1,4 metra

Adam Majcherek
Adam Majcherek28.03.2021
224 interakcje Dołącz do dyskusji

Mercedes pokazał wnętrze elektrycznego modelu EQS. Tesla wygląda przy nim jak biedny krewny.

Panel wyświetlaczy szeroki na 1,41 metra – to pierwsze, co rzuca się w oczy na oficjalnych zdjęciach prezentujących wnętrze modelu EQS, czyli elektrycznego odpowiednika klasy S w gamie Mercedesa. Od premiery dzieli nas jeszcze kilka miesięcy, ale Niemcy nie pozwalają zapomnieć o swoim najnowszym projekcie, który z zasięgiem ponad 700 km ma być chlubą zelektryfikowanej, niemieckiej motoryzacji.

A ta chluba ma korzystać z systemu MBUX najnowszej generacji, obsługiwanego przez 8 procesorów korzystających z 24 GB pamięci RAM i wyświetlających obraz na trzech osobnych ekranach, przykrytych pod wspólnym panelem o wspomnianej szerokości.

Ekran kierowcy i pasażera mają po 12,3 cala średnicy, a środkowy ekran systemu multimedialnego – 12,8 cala. Jeśli 3 sztuki to dla kogoś przesada, zawsze będzie można zostać przy podstawowej wersji, w której nie będzie ekranu przed pasażerem. Wówczas wnętrze ze sterczącym tabletem za kierownicą trochę bardziej przypomina to z najnowszej klasy S.

Mercedes EQS wnętrze

Luksus w EQS będzie widać, słychać i czuć

Oprócz czywistych elementów, takich jak wysokojakościowa tapicerka i oświetlenie ambientowe, które można dopasować do nastroju/gustu podróżujących, Mercedes zwraca uwagę na dodatki typu 12 haptycznych paneli pod ekranami, które wibrują w miejscu dotknięcia, sprawiając wrażenie uginania się pod palcem. Zachwala też filtr HEPA, który morduje ponad 99 zanieczyszczeń powietrza i zestawy perfum, które będą roztaczać we wnętrzu atmosferę luksusu. Oczywiście nie mogło też braknąć 15-głośnikowego zestawu audio Burmester o mocy 710 W.

Mercedes EQS wnętrze

Wszystkie te elementy zebrane w całość mają dbać o odpowiednią atmosferę na pokładzie

Kierowca będzie mógł np. uruchomić tryb Power Nap, który rozłoży fotel, zasunie rolety w oknach, włączy jonizację powietrza i odtworzy muzykę, która pomoże kierowcy zapaść w relaksacyjną drzemkę. Oczywiście to wyłącznie na parkingu, np. wtedy, gdy EQS będzie grzecznie stał podpięty do ładowarki. Po takim postoju zarówno kierowca, jak i samochód będą gotowi do dalszej, nawet dalekiej (obiecywany zasięg 700 km) podróży. Namiastkę tej jeżdżącej strefy wellness testowałem przy okazji spotkania z modelem EQC, ale wysoce prawdopodobne, że moja trzewia nie zostały stworzone do takich luksusów, bo wówczas ciekawsza wydała mi się maszynka do golenia. Może tym razem będzie lepiej?

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać