Wiadomości

Najładniejszy nowy Mercedes nareszcie wyceniony. Klasa C All-Terrain z polskim cennikiem

Wiadomości 15.10.2021 45 interakcji

Najładniejszy nowy Mercedes nareszcie wyceniony. Klasa C All-Terrain z polskim cennikiem

Piotr Barycki
Piotr Barycki15.10.2021
45 interakcji Dołącz do dyskusji

Niestety ładne rzeczy nie są tanie, a ładne Mercedesy już w ogóle. Nowa Klasa C All-Terrain będzie kosztować sporo ponad 200 000 zł.

Można się oczywiście spierać, czy to najładniejszy współczesny Mercedes – w końcu jest jeszcze pięknie klasyczna klasa E, imponująca klasa S, świetnie wyglądającą zwykła klasa C i… hmm, może załóżmy, że wszystkie Mercedesy są piękne. I że GLE Coupe to nie Mercedes. I że 2-drzwiowe AMG GT to produkt AMG, a nie Mercedesa. Ok, teraz wszystko się zgadza, mogę żyć z takim podejściem.

No i mogę podać ceny klasy C All-Terrain.

Mercedes klasy C All-Terrain – cena w Polsce

Do wyboru, według konfiguratora na stronie Mercedesa, są dwa warianty napędowe klasy C w wersji uterenowionej:

  • C 200 4Matic (204 + 20 KM) – 220 200 zł
  • C 220 d 4Matic (200 + 20 KM) – 233 300 zł

Dla porównania, zwykłe C 220 d 4Matic kombi kosztuje 214 600 zł, co oznacza dopłatę na poziomie około 19 000 zł. W przypadku wersji benzynowej trudno stwierdzić, jak wysoka jest dopłata, bo w konfiguratorze nie znajdziemy póki co nieuterenowionej wersji C200 z 4Matikiem – jest tylko wariant z napędem na jedną oś.

mercedes c all terrain cena
Mercedes C All-Terrain – cena

Dla jeszcze innego porównania – najtańsza wersja C All-Terrain jest tańsza o niemal 40 000 zł niż klasa E All-Terrain (268 900 zł) i o ok. 16 000 zł droższa niż bazowy wariant zwykłej klasy E kombi. Przy czym w tym drugim przypadku mowa o najsłabszym silniku wysokoprężnym, czyli E 200 d, oferującym zaledwie 160 KM. Trochę mało, jak na klasę E, ale hej – to jednak klasa E i jeszcze zostaje nam kilkanaście tysięcy złotych na dodatkowe wyposażenie.

Ciekawe, ile osób zagłosuje sercem za C All-Terrain, a ile skusi się na pojemniejszą i większą klasę E. Sam miałbym problem, żeby wybrać.

Klasa C All-Terrain – co w standardzie, a co za dopłatą?

mercedes c all terrain cena

Niestety nie znajdziemy tutaj – jak w klasie E All-Terrain – pneumatycznego zawieszenia, które w większym modelu tłumaczyło sporą dopłatę. Zamiast tego mamy obowiązkowe plastikowe dokładki, inny grill, nowe felgi i prześwit wyższy o ok. 4 cm.

Bez dopłaty dostaniemy też czarny lakier, choć jeśli ktoś chce, może zdecydować się na taki z palety Manufaktur, ale wtedy lepiej niech odłoży sobie na ten cel od 6000 do ponad 10 000 zł. Dopłaty wymagają też felgi większe niż 17″ (maksymalnie 19″), dach panoramiczny, hak holowniczy, w pełni skórzana tapicerka (w standardzie tapicerka Artico plus materiałowa). Nie trzeba natomiast dopłacać za automatyczną, dwustrefową klimatyzację i podgrzewane przednie fotele, a także asystenta martwego pola, duży wyświetlacz kierowcy, pakiet parkowania z kamerą cofania, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, alarm, regulację odcinka lędźwiowego, adaptacyjne światła drogowe, integrację ze smartfonem, bezprzewodowe ładowanie smartfona, czytnik linii papilarnych i nawigację MBUX Premium.

mercedes c all terrain cena

Jeśli ktoś chce jednak zaszaleć z wydatkami, to jak najbardziej może. Nawet pomijając opcje Manufaktur, do wyboru jest m.in. system nagłośnienia Burmester 3D surround (ponad 5000 zł), HUD (też ponad 5000 zł), pakiet asystenta jazdy Plus (ponad 10 000 zł), reflektory Digital Light (ponad 9000 zł) i pakiet Energizing Plus (ponad 14 000 zł). A gdyby komuś nie chciało się przesadnie klikać, to za ponad 33 000 zł może zaznaczyć pakiet „chcę wszystko”, czyli Premium Plus… Executive. Ktoś chyba przedobrzył z premiumowymi słowami w tej nazwie.

To teraz hop, do salonów.

Zawsze to jakaś miła odmiana, zobaczyć na drodze uterenowione kombi, zamiast kolejnego SUV-a. A że jedno i drugie i tak nigdy nie wjedzie w teren? A jakie to ma znaczenie…

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać