Wiadomości

Dziewięć różnych typów napędu, inwazja SUV-ów, a potem elektryczność. Oto plany Mazdy

Wiadomości 10.12.2021 31 interakcji
Mikołaj Adamczuk
Mikołaj Adamczuk 10.12.2021

Dziewięć różnych typów napędu, inwazja SUV-ów, a potem elektryczność. Oto plany Mazdy

Mikołaj Adamczuk
Mikołaj Adamczuk10.12.2021
31 interakcji Dołącz do dyskusji

Mazda ujawniła dziś plany na przyszłość – tę najbliższą i nieco dalszą. Pokazała też, który model sprzedaje się w Polsce najlepiej i zdradziła, że niedługo zadebiutuje najmocniejszy samochód w historii marki. Nie będzie sportowy.

Koniec roku to czas podsumowań i zapowiedzi. Tym razem to Mazda – podczas świątecznego spotkania dla dziennikarzy – ujawniła kilka statystyk i planów.

Po pierwsze: najlepiej sprzedającym się modelem w Polsce jest…

mazda

…CX-30. Zero zaskoczenia – oferowanie kompaktowego crossovera to gotowy przepis na sukces. Wcześniej numerem jeden była Mazda CX-3, ale ten model kończy już swoją karierę. Klienci wolą coś świeższego, ale w podobnym stylu – i dlatego wybierają CX-30. Na drugim miejscu znalazł się model CX-5, ale różnica między tymi wozami była ogromna. CX-30 kupiło 3113 osób, a CX-5 – 1474. Trzecie miejsce zajęła Mazda 3 (777 sztuk).

A co sprzedawało się najgorzej? Myślałem, że stawkę zamyka MX-5, które nadal jest wspaniałe, ale jednak niszowe, a oprócz tego mocno podrożało. Ale najgorzej sprzedającą się Mazdą w Polsce w 2021 roku był model 2. Znalazł tylko 50 klientów. Dla porównania, roadstera kupiły 102 osoby, a na elektryczne MX-30 zdecydowało się 212 osób. Ciekawe, czy klienci polubią nową „Dwójkę”, czyli Toyotę Yaris z innym znaczkiem. Toyota sprzedaje się jak świeże bułki. Sporo będzie zależało od cen, ofert finansowania i terminów odbioru aut.

Po drugie: w przyszłym roku Mazda będzie oferowała aż 9 typów napędu

mazda 2 hybrid
Dużo Mazdy w Maździe.

Klasyczny silnik benzynowy, Skyactiv-X, miękka hybryda, klasyczna hybryda, dwa typy silników Diesla, hybryda plug-in, napęd elektryczny i „elektryk” z silnikiem Wankla pełniącym rolę range extendera. Naliczyłem dziewięć źródeł napędu. Najważniejszą nowością będzie plug-in, bo Mazda jeszcze nigdy nie oferowała wozu z wtyczką. Nadchodzące CX-60 w takiej odmianie będzie nosić dumny tytuł najmocniejszego modelu marki w całej jej historii.

Po trzecie: będzie sporo premier

W latach 2022-2025 marka pokaże 5 nowych hybryd, 5 hybryd plug-in i trzy samochody w pełni elektryczne (z akumulatorami nowej generacji i oparte na nowej płycie EV-Skyactiv). A później…

…przyszłość jest elektryczna (to jest po czwarte)

Od roku 2030 wszystkie Mazdy mają być dostępne w wersjach z napędem elektrycznym. Nie ma jednak mowy – przynajmniej jak na razie – o rezygnacji z aut spalinowych. Klient pewnie będzie miał wybór… tak długo, jak pozwolą na to przepisy.

Jak na razie, kalendarz debiutów Mazdy na nowy rok wygląda następująco: jeszcze w styczniu pojawi się CX-5 po liftingu, a potem zadebiutuje CX-60. Spory SUV nie będzie następcą CX-5, ale pewnie zabierze starszemu modelowi sporo klientów. A ja i tak czekam na nowego, tylnonapędowego sedana. Oby się pojawił.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać