Wiadomości

Wiemy jak wygląda Mazda CX-90 bez żadnego kamuflażu. Spoiler alert: jak Mazda

Wiadomości 31.01.2023 72 interakcje

Wiemy jak wygląda Mazda CX-90 bez żadnego kamuflażu. Spoiler alert: jak Mazda

Paweł Grabowski
Paweł Grabowski31.01.2023
72 interakcje Dołącz do dyskusji

Mazda CX-90 bez kamuflażu – mamy pierwsze zdjęcia największego SUV-a w gamie producenta. Czy widać w nim filozofię Kodo?

Mazda CX-90 to największy SUV w ofercie japońskiego producenta. Za chwilę odbędzie się jego oficjalna premiera, ale jak zwykle udało się zdobyć zdjęcie bez żadnego kamuflażu. Dzięki temu doskonale wiemy już, jak będzie wyglądać ten kolos (jak na Mazdę).

Mazda CX-90 – zdjęcia bez kamuflażu

Na zaprzyjaźnionym portalu zamieszczono zdjęcie, które przedstawia ten samochód w pełnej krasie.

TADAM. Od razu widać, że Mazda CX-90 wpisuje się stylistyką w dotychczasową gamę producenta. Widzimy tutaj nawiązania do filozofii Kodo, która przyświeca marce od dłuższego czasu. SUV może się podobać, mamy tutaj połączenie klasycznych linii z całkiem małym grillem i sporą ilością chromu. Wraz z Mazdą zadebiutuje nowy kolor Artisan Red, który jest odrobinę ciemniejszy od flagowego Soul Red, którym pokryte jest 90 proc. nowych Mazd w Polsce (dane z renomowanego IDZD). Parę dni wcześniej Mazda wypuściła zapowiedź tego SUV-a w formie filmiku, na którym widać detale wnętrza.

Mazda CX-90 ma rozpieszczać pasażerów luksusem, jakością wykonania, miejscem i komfortem. Dużym plusem jest spora liczba fizycznych przycisków, co ucieszy tradycjonalistów. Ponadto widzimy znane rozwiązania z Mazdy, tj. ekran centralny częściowo wkomponowany w deskę rozdzielczą, który można obsługiwać za pomocą dotyku na postoju i pokrętłem podczas jazdy, czy tradycyjny wybierak kierunku jazdy.

Pod maską ma się znaleźć 3,3-litrowy silnik o sześciu cylindrach w rzędzie (jako posiadacz BMW doceniam), który ma generować 345 KM mocy i 500 Nm momentu obrotowego. Będzie to najmocniejszy silnik Mazdy. Plotkuje się, że pojawi się również wersja plug-in. Podejrzewam, że jeżeli ten samochód trafi na europejski rynek, to właśnie z tym układem. Czysta benzyna będzie zarezerwowana dla USA, gdzie jak powszechnie wiadomo powietrze jest zupełnie inne, a samochody nie emitują trujących gazów. Wszystkiego dowiemy się już dzisiaj za kilka godzin. Trzymam kciuki za Europę, tez powinniśmy dostawać fajne rzeczy.

Czytaj również:

Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV: pierwsza jazda. Elegancka, ale skromna, szybka ale nie sportowa

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać