Lokowanie produktu

Mazda CX-60 – kunszt i siła w japońskim wydaniu

Lokowanie produktu 18.05.2022 17 interakcji
Autoblog
Autoblog 18.05.2022

Mazda CX-60 – kunszt i siła w japońskim wydaniu

Autoblog
Autoblog18.05.2022
17 interakcji Dołącz do dyskusji
Advertisement

Mazda CX-60 PHEV to hybrydowy SUV czerpiący garściami z japońskiego rzemiosła i estetyki, ale jednocześnie bardzo zaawansowany technologicznie. A przy okazji – najmocniejszy w historii marki.

Gdy lwia część producentów zastępuje silniki spalinowe elektrycznymi, Mazda podąża swoją drogą i wprowadza do oferty zupełnie nowego, najmocniejszego SUV-a w swojej historii, zasilanego dużym, 2,5-litrowym silnikiem benzynowym. I ma to doskonale przemyślane.

Mazda CX-60 – „Crafted in Japan”

Mazda CX-60 to efekt połączenia wyjątkowej stylizacji, najlepszego japońskiego rzemiosła, i najnowszych technicznych innowacji. I jak zawsze w przypadku Mazdy, najwyższym priorytetem w tym projekcie pozostał człowiek.

Mazda CX-60

Wygląd nowej Mazdy CX-60 manifestuje wyrafinowanie i elegancję najnowszych osiągnięć stylistyki projektowania Kodo – dusza ruchu. Czerpie on inspirację z japońskiej reguły estetycznej Ma, czyli spokoju i dostojnego piękna pustej przestrzeni, przenikającego się z ekspresyjną osobowością pojazdu SUV z silnikiem z przodu i napędem na cztery koła.

Wystrój wnętrza wprowadza idee Kaichou – elementy dysharmonii, które łączą różne materiały i tworzywa, takie jak drewno klonowe, skóra Nappa, unikalnie opracowane japońskie tkaniny i chromowane detale oraz Musubu – sztukę introligatorskiego łączenia elementów, która była inspiracją dla wyjątkowych, precyzyjnych przeszyć tkaniny na desce rozdzielczej.

Mazda CX-60

Różnorodne wzory i faktury tkanin wrażliwie reagują na zmiany światła, a japońska technika szycia zwana Kakenui tworzy „wiszące ściegi”, w których przestrzenie między warstwami wykończenia odsłaniają materiał znajdujący się pod spodem.

Ale wciąż najważniejszy jest człowiek

Jinba-Ittai, czyli „jedność jeźdźca i konia”, to od lat najważniejsza idea przyświecająca projektantom Mazdy podczas projektowania wnętrz nowych modeli. Pozwala ona na udoskonalenie wrażeń z jazdy i zaspokojenie indywidualnych potrzeb kierowcy. W Maździe CX-60 objawia się to m.in. przez przełomowy system dostosowywania optymalnej pozycji za kierownicą. System rozpoznaje osobę siedzącą na fotelu kierowcy na podstawie układu oczu, nosa i ust, automatycznie dopasowuje do niej pozycję fotela, ustawienia kierownicy, lusterek, wyświetlacza HUD, a nawet parametry systemów audio i klimatyzacji.

Mazda CX-60

O Jinba-Ittai w Maździe CX-60 decydują również wyjątkowe wrażenia z jazdy

Mazda słynie z wyjątkowych właściwości jezdnych, a w tej kwestii decydujące znaczenie ma dopracowana konstrukcja podwozia. Mazda CX-60 zaprojektowana jest na opracowanej przez markę skalowalnej, wielofunkcyjnej architekturze Skyactiv. Kluczowe znaczenie ma tutaj zwiększona sztywność nadwozia, dzięki której kierowca jest w stanie odczuwać reakcje samochodu bez żadnych opóźnień; dopracowane siedzenia, które jeszcze bardziej ułatwiają wszystkim osobom utrzymywanie naturalnej równowagi ciała podczas jazdy oraz zawieszenie stabilizujące zachowania pojazdu niezależnie od stanu drogi, którą będzie się poruszał.

Mazda CX-60

Wisienką na tym japońskim torcie jest zaawansowany technologicznie układ napędowy

327 KM mocy i 500 Nm momentu obrotowego – to dwie podstawowe liczby, które podpowiadają, że mamy do czynienia z niezwykle sprawnym pojazdem. Za ich obecność odpowiada czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra, współpracujący z jednostką elektryczną o mocy 100 kW, zasilaną przez wydajny akumulator o pojemności 17,8 kWh. W efekcie Mazda CX-60 rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 5,8 s, a jednocześnie jest w stanie pokonać nawet 63 km w trybie czysto elektrycznym.

To pierwszy europejski model Mazdy wykorzystujący hybrydowy układ napędowy typu plug-in, czyli z możliwością ładowania z gniazdka. Taka konfiguracja sprawia, że Mazda CX-60 jest nie tylko najmocniejszym SUV-em, ale w ogóle najmocniejszym seryjnym samochodem Mazdy w historii marki. A przy okazji niezwykle oszczędnym – według normy WLTP średnie zużycie paliwa to 1,5 l/100 km. W późniejszym czasie w gamie pojawią się jeszcze nowe, sześciocylindrowe, rzędowe silniki Diesla i benzynowy.

Ten wyjątkowy model w pierwszym tygodniu sprzedaży w Polsce zamówiło sto osób

Mazda CX-60 jest dostępna w przedsprzedaży, pierwsze samochody pojawią się u dealerów marki jesienią tego roku. Wówczas we wszystkich polskich salonach pojawią się też samochody ekspozycyjne i demonstracyjne, ale jeszcze w wakacje Mazda Motor Poland planuje cykl premierowych prezentacji u dealerów. CX-60 dostępne jest w leasingu Skypremium Go, z ratą miesięczną od 2 290 zł netto.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać