Lokowanie produktu

Jeździłem z aplikacją oceniającą mój styl jazdy. To była całkiem niezła zabawa

Lokowanie produktu 29.04.2019 50 interakcji
Mikołaj Adamczuk
Mikołaj Adamczuk 29.04.2019

Jeździłem z aplikacją oceniającą mój styl jazdy. To była całkiem niezła zabawa

Mikołaj Adamczuk
Mikołaj Adamczuk29.04.2019
50 interakcji Dołącz do dyskusji

Spodziewałem się, że korzystanie z aplikacji sprawdzającej, czy jeżdżę przepisowo, będzie katorgą. Było odwrotnie: aplikacja pomogła mi zaoszczędzić sporo pieniędzy, a przy tym zapewniła nieco… rozrywki.

Znam sporo osób, które właściwie zawsze i wszędzie jeżdżą bardzo spokojnie. Aplikacja, która sprawdza i ocenia styl prowadzenia auta jest niczym stworzona dla nich. Ale gdy myślałem o tym, jak sam jeżdżę, miałem pewne wątpliwości. Mam nadzieję, że tego tekstu nie czyta żaden przedstawiciel służb mundurowych… ale zdarza mi się pojechać szybciej, niż pozwalają na to przepisy. Zapłaciłem w życiu kilka mandatów. Nie zawsze jeżdżę bardzo płynnie.

Dlatego gdy dostałem propozycję, by przez jakiś czas potestować nawigację NaviExpert połączoną z aplikacją LINK4, dzięki której bezpiecznie jeżdżący kierowcy mogą otrzymać nagrodę na ubezpieczenie swojego samochodu, na początku podchodziłem do pomysłu sceptycznie. Nie do końca widziałem się w takiej sytuacji. Ale w końcu się zgodziłem.

Zrobiłem to z trzech ważnych powodów.

Jeden z nich to oczywiście ciekawość. Pozostałe dwa są o wiele ważniejsze. Po pierwsze, aplikacja nie przewiduje żadnych kar za nieprzepisową jazdę. Jeśli ktoś jeździ za szybko, po prostu nie dostanie nagrody. Nie grożą mu żadne inne konsekwencje, o ile oczywiście nie trafi na patrol policji.

Po drugie, aby korzystać z oferty LINK4 wystarczy przejeździć z włączoną aplikacją 200 kilometrów w ciągu miesiąca (w tym czasie uruchamiając aplikację podczas co najmniej 5 różnych dni i pokonując danego dnia minimum 10 kilometrów). Do ogólnego rozliczenia będzie brany pod uwagę każdy z 11 miesięcy.

200 kilometrów miesięcznie: to niedużo. W dodatku użytkownik sam decyduje o tym, kiedy włącza i wyłącza aplikację. Jeżeli spieszymy się gdzieś rano, nasza jazda wcale nie musi być analizowana. Za to włączenie aplikacji podczas wieczornej, spokojnej przejażdżki albo w trasie to bardzo dobry pomysł. Zdecydowałem się więc rozpocząć to małe wyzwanie.

Zacząłem właśnie od wieczornej jazdy.

Link4 kasa wraca

Aplikacja podczas analizowania stylu jazdy kierowcy bierze pod uwagę następujące czynniki: płynność jazdy (czyli np. unikanie gwałtownego hamowania i przyspieszania), pokonywane dystanse, styl jazdy (czy różni się w mieście i poza nim, ewentualnie w nocy i w dzień), a przede wszystkim: przestrzeganie ograniczeń prędkości. Nawigacja ma aktualną bazę wszystkich znaków określających, jak szybko można jechać i wyświetla je na ekranie smarftona.

Wybrałem się więc na wieczorną przejażdżkę. Ruch o tej porze jest mniejszy i spokojniejszy, więc pomyślałem, że będzie mi łatwiej jeździć zgodnie ze znakami, a przede wszystkim – bardziej płynnie. Korzystając z tego, że akurat musiałem coś załatwić, pojechałem z północy Warszawy na południe obwodnicą. Taka droga (z Bielan na Ursynów) to 30 kilometrów w jedną stronę. Jazda w tą i z powrotem „załatwia” więc całkiem sporą część wymaganego miesięcznego przebiegu z włączoną aplikacją.

Na samym początku musiałem pamiętać o tym, by trzymać się przepisów.

Chwilę po ruszeniu spod domu spojrzałem na licznik. Zbliżałem się już do 60 km/h, więc musiałem zdjąć nogę z gazu. Szybko się jednak przyzwyczaiłem do jazdy zgodnie ze znakiem. Zresztą po chwili wyjechałem najpierw na trasę S8, a później na Południową Obwodnicę Warszawy. Tam ograniczenie prędkości jest na tyle wysokie (120 km/h), że jadąc przepisowo i tak jest się szybszym od sporej części innych użytkowników drogi.

Po dojechaniu do celu zerknąłem na statystyki.

Link4 kasa wraca

Aplikacja przydziela kierowcy na bieżąco punkty – za jazdę zgodnie z przepisami i za jej płynność. Jeżeli chodzi o ten pierwszy parametr, poszło mi nieźle – dostałem 99 punktów na sto. Musiałem jednak nieco popracować nad płynnością jazdy. Pewnie odpowiadało za to mocniejsze hamowanie przed sygnalizatorem pod koniec jazdy i szukanie adresu na ostatnich kilkudziesięciu metrach.

Potraktowałem to jako wyzwanie.

Tego samego dnia wróciłem z włączoną aplikacją do domu. Włączałem ją jeszcze wiele razy, na przykład gdy wybrałem się w trasę pod miasto i jechałem po relaksującym odcinku między polami. Nie miałem wtedy żadnego kłopotu z utrzymywaniem przepisowej prędkości 90 km/h i ze spokojnym hamowaniem i przyspieszaniem.

Link4 kasa wraca

Muszę przyznać, że aplikacja sprawiła, że zacząłem rywalizować sam ze sobą o coraz lepsze wyniki. Starałem się jeździć coraz płynniej i skuteczniej przewidywać sytuacje na drodze. O ile na początku bałem się, że jazda z aplikacją będzie mnie po prostu nudzić, to później zauważyłem, że właściwie to… całkiem nieźle się bawię.

Nawet po schowaniu smartfona do kieszeni jeździłem spokojniej.

Oczywiście nie jeździłem z aplikacją bez przerwy. Nie zawsze chciałem, by była włączona. Zauważyłem jednak, że nawet gdy nikt nie „czuwał” nade mną i moją jazdą, jeździłem wolniej i płynniej niż wcześniej. Przyniosło to wymierne rezultaty: wskaźnik średniego zużycia paliwa samochodu, którego używałem zaczął pokazywać tak niskie wartości, jak nigdy przedtem.

Możliwość uzyskania nagrody to nie wszystko.

Link4 kasa wraca

Klienci LINK4 mogą bezpłatnie korzystać z nawigacji NaviExpert (do której dodana jest właśnie wtyczka oceniająca styl jazdy). Sama nawigacja też bardzo mi się spodobała. Nie tylko sensownie wytycza trasy do zadanego celu (odkryłem dzięki niej skrót, o którym wcześniej nie wiedziałem), ale ma też sporo innych, przydatnych funkcji. Szuka parkingów w okolicy, może sprawić, że smartfon działa niczym ekran przezierny (HUD), a przede wszystkim – pokazuje przydatne informacje drogowe (np. o korkach i wypadkach) i ostrzega.

Zgłoszenia dodają kierowcy korzystający z aplikacji.

LINK4 Kasa wraca

Na szczęście jest ich tylu, że całość rzeczywiście funkcjonuje skutecznie. NaviExpert ostrzega o pracach drogowych, niebezpiecznych miejscach, a także fotoradarach, kontroli drogowej czy nieoznakowanych patrolach.

Oczywiście gdy ktoś akurat stara się o nagrodę w LINK4 i jedzie zgodnie ze znakami, teoretycznie nie powinien obawiać się policji. Z doświadczenia wiem jednak, że dźwiękowe ostrzeżenie przed fotoradarem potrafi wyrwać z zamyślenia.

Link4 kasa wraca

Zestaw NaviExpert i wtyczka LINK4 to naprawdę przydatne i interesujące narzędzia. To pierwsze pomaga kierowcy w dotarciu do celu, a to drugie uczy jeździć płynnie i bezpiecznie. Dzięki temu można zaoszczędzić sporo pieniędzy: na paliwie, mandatach i ubezpieczeniu. Bez straty dla komfortu podróżowania.

Materiał powstał we współpracy z firmą LINK4.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać