Wiadomości

Fiat 500X przeszedł lifting, ale ciekawe są tylko nowe silniki

Wiadomości 28.08.2018 13 interakcji
Mikołaj Adamczuk
Mikołaj Adamczuk 28.08.2018

Fiat 500X przeszedł lifting, ale ciekawe są tylko nowe silniki

Mikołaj Adamczuk
Mikołaj Adamczuk28.08.2018
13 interakcji Dołącz do dyskusji

Przyszedł czas na modernizację modelu 500X – auta, które dobrze sprzedaje się w Europie, ale słabo w Polsce. Zewnętrznie zmieniło się niewiele, ale technicznie – sporo. I to jest najciekawsza część.

Fiat 500X to całkiem udany crossover. Dobrze się prowadzi i zdecydowanie może się podobać z zewnątrz. We Włoszech jest liderem swojego segmentu, a w Europie utrzymuje się w pierwszej piątce listy sprzedaży niedużych SUV-ów. Nie jest jednak specjalnie częstym gościem na polskich ulicach. Być może lifting to zmieni – choć trzeba przyznać, że zmiany nie są rewolucyjne.

Fiat 500X

Akurat do tego, że Fiat nie lubi zmieniać swoich aut z zewnątrz, zdążyliśmy przywyknąć.

Wystarczy spojrzeć na mniejszego, „zwykłego” Fiata 500, który przez 11 lat produkcji niewiele się zmienił. W przypadku 500X zmiany są jeszcze mniejsze: z zewnątrz można zauważyć (o ile ktoś to potrafi…), że tradycyjne lampy zostały zastąpione przez reflektory Full LED. Swoją drogą, czekamy na taką samą modyfikację w Alfach Giulii i Stelvio.

Fiat 500X

Więcej zmian mamy we wnętrzu.

Fiat z okazji liftingu zdecydował się na wprowadzenie całkiem nowego kokpitu, choć jest on nadal utrzymany w tym samym stylu retro. Dodano także sporo nowych elementów wyposażenia, głównie tych wspomagających kierowcę. Pojawiły się więc systemy: rozpoznawania znaków drogowych, asystenta pasa ruchu i wykrywania ograniczeń prędkości – i to w standardzie w każdej wersji 500X.

Fiat 500X

Najciekawsze nowości kryją się jednak pod maską.

W poliftingowym 500X zadebiutują dwa nowe silniki benzynowe. Oba są wyposażone w filtr GPF i spełniają najnowsze normy.

Słabszy ma pojemność jednego litra i trzy cylindry. Dzięki turbosprężarce osiąga 120 KM i 190 Nm momentu obrotowego. Jest dostępny z napędem na przód i z sześciobiegową skrzynią ręczną.

Mocniejszy to turbodoładowana jednostka 1.3 o mocy 150 KM i momencie obrotowym 270 Nm. Będzie mogła być zestawiana z dwusprzęgłowym automatem DCT.

Fiat 500X
4 cylindry w miejskim aucie? Szaleństwo!

W przypadku obu jednostek Fiat podkreśla, że są wyjątkowo lekkie. Silnik 1.0 waży zaledwie 93 kilogramy. Udało się to uzyskać dzięki szerokiemu zastosowaniu aluminium. Debiutuje w nich także nowa – trzecia – generacja systemu MultiAir.

Co jeszcze zmienia się w gamie silników 500X?

Wbrew ostatnim trendom, Fiat nie rezygnuje z diesli. W tym modelu można wybrać aż trzy silniki wysokoprężne – 1.3, 1.6 i 2.0 MultiJet. Wszystkie zostały właśnie dostosowane w taki sposób, by spełniały najnowsze normy emisji spalin.

Fiat 500X

Na koniec jeszcze zaskakująca wiadomość, która ucieszy konserwatywnych klientów: w ofercie pozostaje wolnossący, 110-konny silnik 1.6 E-Torq.

Fiat 500X

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać