Wiadomości

Fiat wstrzymuje produkcję w fabryce w Tychach. W innych fabrykach także

Wiadomości 16.03.2020 203 interakcje
Adam Majcherek
Adam Majcherek 16.03.2020

Fiat wstrzymuje produkcję w fabryce w Tychach. W innych fabrykach także

Adam Majcherek
Adam Majcherek16.03.2020
203 interakcje Dołącz do dyskusji

W dobie zagrożenia pandemią władze koncernu zdecydowały o wstrzymaniu produkcji w większości fabryk w Europie.

Do 27 marca zamknięte będą fabryki w Melfi, Pomigliano, Cassino, Mirafiori, Grugliasco i Modenie. Po za Włochami wstrzymano produkcję również w serbskim Kragujevacu i w fabryce w Tychach.

W oświadczeniu zarządu możemy przeczytać, że ta decyzja pozwoli firmie na optymalizację procesu dostaw, tak by wrócić do produkcji pełną parą gdy tylko pozwolą na to warunki. 

Podobną decyzję w ostatni weekend podjął zarząd Ferrari zamykając swoje dwie włoskie fabryki. Z jednej strony wynika to z troski o zdrowie pracowników, a z drugiej również w związku z trudnościami w dostępie do podzespołów – decyzję o wstrzymaniu produkcji podjęli niektórzy partnerzy biznesowi koncernów samochodowych, np. Brembo, które we Włoszech produkuje elementy układów hamulcowych.

W tyskiej fabryce dziś tak czy inaczej nie planowano produkcji.

Na profilu FB Komisji Zakładowej WZZ Sierpień 80 w FCA Poland można znaleźć informacje o planowanej na 16 i 17 marca dezynfekcji zakładu.

INFORMACJA Z OSTATNIEJ CHWILI W DNIACH 16-17 MARCA FCA POLAND WSTRZYMUJE PRODUKCJE (DEZYNFEKCJA ZAKŁADU)

Posted by Międzyzakładowa Komisja Związkowa WZZ "Sierpień 80" on Sunday, March 15, 2020

Podobno to efekt protestów pracowników, którzy obawiali się zarażenia koronawirusem. W związku z decyzją włoskiego zarządu, przerwa w pracy potrwa dłużej.

W tyskiej fabryce FCA powstają Lancie Ypsilon na rynek Włoch oraz eksportowane na wiele rynków świata Fiaty 500. W ubiegłym roku fabryka świętowała wyprodukowanie 12-milionowego egzemplarza, a chwilę wcześniej chwaliła się 500-tysięcznym egzemplarzem modelu Ypsilon.

Koronawirus stanowi problem dla przemysłu motoryzacyjnego już od momentu, gdy pojawił się w Chinach. 

To stamtąd pochodzi wiele komponentów montowanych w samochodach produkowanych na całym świecie. Przerwy w dostawach podzespołów zmusiły do zawieszenia produkcji nie tylko w chińskich fabrykach, ale np. w koreańskich fabrykach Hyundaia. 

Atak wirusa przegonił klientów z salonów.

W pierwszym tygodniu lutego w Chinach sprzedaż spadła o niewiarygodne 96 proc. I jest oczywistym, że odbije się na wyniku również w innych częściach świata. By ratować wyniki producenci coraz śmielej zapraszają do zamawiania samochodów online. Póki co zarząd FCA przekonuje, że po powrocie do produkcji będzie w stanie nadrobić stracone wyniki.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać