Wiadomości

Kia Sorento i 9 silników w 10 lat. Tak się wyciska dodatkową gwarancję jak cytrynkę

Wiadomości 19.05.2022 107 interakcji

Kia Sorento i 9 silników w 10 lat. Tak się wyciska dodatkową gwarancję jak cytrynkę

Paweł Grabowski
Paweł Grabowski19.05.2022
107 interakcji Dołącz do dyskusji

Kia Sorento i wymiana silnika jako części eksploatacyjnej: to jest świeże. Oto Sorento, które miało 9 silników w 10 lat.

Dodatkowa gwarancja na pierwszy rzut oka wydaje się bezsensowną usługą. Płaci się dużo pieniędzy za gotowość serwisu do naprawy samochodu, w okresie który statystycznie nie obfituje w poważne i drogie awarie. Są jednak przypadki, gdy wydanie dodatkowych pieniędzy było swoistą wygraną na loterii życia. O takim szczęściu może mówić pewien właściciel Kii Sorento.

kia sorento wymiana silnika

Jego Kia Sorento bardzo dobrze poznała co oznacza wymiana silnika

Pewien mechanik podzielił się na Reddicie historią auta swojego klienta. Wykupił on w 2012 roku dodatkową gwarancję na nową Kię Sorento. Była tak skonstruowana, że nie miała limitu kilometrów, tylko 10 lat ważności pod warunkiem serwisowania samochodu w ASO. Oczywiście przed dealerem sprzedającym tę usługę majaczyła wizja zysków serwisowych. Nie przewidział tego, że klient dostał bardzo pechowe Sorento, którym zrobi prawie milion kilometrów.

kia sorento wymiana silnika
Zdjęcie z serwisu Reddit. Autor: 600 shot of autism

Mechanik w swoim poście napisał, że klient miał zdecydowanie ciężką nogę. Jazda z butem w podłodze nawet na zimnym silniku była dla niego normalna. Ale przy tym był bardzo skrupulatny, zapisywał każdą czynność serwisową, jaka została wykonana w samochodzie. Nawet tak prozaiczna jak dopompowanie opon. I tak przez 10 lat i 607 tys. mil (około 980 tys. km) w Kii Sorento wymieniono 9 razy silnik, przeprowadzono 203 wymiany oleju, 20 wymian oleju w skrzyni i zamontowano 4 nowe skrzynie biegów.

9 silników pomimo wymiany oleju co 3 tysiące mil budzi mój niepokój

Pod maską Sorento znajduje się silnik o pojemności 2,4 l oznaczony jako Theta II. Silnik ten nie był udaną konstrukcją, trapiły go liczne wady, które skończyły się kilkoma akcjami serwisowymi. Słyszałem o tym, ale nie sądziłem, że jest aż tak awaryjny. Wymiana silnika średnio co 60 tys. mil, to wartość, którą znają jedynie właściciele Mazd RX-8, w których okresowa wymiana silnika to czynność eksploatacyjna.

Po upływie rozszerzonej gwarancji klient oddał auto do salonu w rozliczeniu. Dealer za 10-letni samochód z przebiegiem prawie miliona kilometrów zapłacił niecałe 1500 dolarów. Zastanawia mnie jednak inny aspekt tej sprawy — czy nadal w ofercie dostępna jest 10-letnia gwarancja bez limitu kilometrów? Bo coś czuję, że ten złoty interes mógł nie wypalić. Ale pomyślcie sobie, jakie można teraz wystawić ogłoszenie — samochód serwisowany w ASO, regularnie wymiany olej i silnik. Okazja. A dla właściciela pełne ukłony za wyciśnięcie dodatkowej gwarancji jak cytryny.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać