Wiadomości

Oto nowa, elektryczna Kia. O dziwo, jest sedanem. Byłaby świetną polską taksówką

Wiadomości 04.06.2021 392 interakcje
Mikołaj Adamczuk
Mikołaj Adamczuk 04.06.2021

Oto nowa, elektryczna Kia. O dziwo, jest sedanem. Byłaby świetną polską taksówką

Mikołaj Adamczuk
Mikołaj Adamczuk04.06.2021
392 interakcje Dołącz do dyskusji

Kia K3 EV to już drugi model marki w Chinach, którym nie trzeba przyjeżdżać na stacje benzynowe. Wygląda jak zwykły sedan, ale ma aż 184 KM.

Widok Kii K3, znanej na niektórych rynkach pod funkcjonującą kiedyś i w Polsce i lekko śmieszną nazwą Cerato, może niektórych zaskoczyć. Tego modelu nie było nigdy w naszych salonach, więc główną szansą na spotkanie K3 u nas jest zauważenie jakiegoś egzemplarza, którym jedzie przybysz ze Wschodu. Taka Kia zdobyła sporą popularność np. na Ukrainie i w Rosji. Jest spokrewniona technicznie z Ceedem, ale trochę tańsza, pozycjonowana niżej i sprzedawana tylko jako sedan.

Przenieśmy się jeszcze bardziej na wschód

kia k3 ev

Dokładniej: lećmy aż do Chin. Tam na rynek właśnie trafiła Kia K3 EV. Jak sama nazwa wskazuje, to model całkowicie elektryczny. Z zewnątrz wygląda jak zwykłe K3 na tamtejszy rynek, różniące się od tego z Rosji głównie większa ilością chromu na osłonie chłodnicy. Ta rosyjska wygląda jak Ceed z wystającym bagażnikiem, ta chińska jednak trochę inaczej. W odmianie elektrycznej w grillu ukryto gniazdo do ładowania i dodano niebieskie akcenty dekoracyjne na dole zderzaków.

W środku Kia K3 EV różni się od odmiany na benzynę lekko przeprojektowaną konsolą i okrągłym wybierakiem przełożeń. Tutaj też zrobiło się trochę niebiesko, zwłaszcza dookoła nawiewów.

Kia K3 EV to drugi elektryczny model marki w Chinach

Pierwszy to crossover KX3. Moc K3 EV (można się trochę pogubić w tym nazewnictwie) to całkiem przyzwoite 184 KM. Moment obrotowy wynosi 310 Nm, czyli wystarczająco, żeby porządnie zapiszczeć oponami przy starcie. Niestety, Kia nie podaje przyspieszenia od 0 do 100 km/h, ale zapewne rozpędzanie trwa ok. 8-9 sekund.

kia k3 ev

Prędkość maksymalna, tradycyjnie dla aut elektrycznych, nie pozwala na objęcie przywództwa nad lewym pasem autostrady. Kia K3 EV osiąga 165 km/h. Tak sobie, ale za to zasięg (tylko nie przy takich prędkościach…) robi dobre wrażenie. Według producenta, ten sedan pokona na jednym ładowaniu aż 410 kilometrów w cyklu mieszanym. Pojemność akumulatorów wynosi 48,6 kWh. Cena: w przeliczeniu z juanów, startuje od około 100 tysięcy złotych.

W świecie elektrycznych crossoverów miło widzieć elektrycznego sedana

kia k3 ev

Kia K3 EV – gdyby oczywiście trafiła do Polski – mogłaby nieźle nadawać się na taksówkę. Klasyczna linia nadwozia i mało klasyczny układ napędowy: to ma sens. Mam też ważną informację dla działkowiczów: silnik elektryczny jest jeszcze mniej skomplikowany od wolnossącego 1.6!

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać