Wiadomości

Nowy Jeep Wrangler zmierza do Europy. Na początek tylko z dieslem

Wiadomości 05.07.2018 4 interakcje

Nowy Jeep Wrangler zmierza do Europy. Na początek tylko z dieslem

Piotr Barycki
Piotr Barycki05.07.2018
4 interakcje Dołącz do dyskusji

Nie możesz się już doczekać, kiedy do europejskich salonów trafi nowy Jeep Wrangler? Dobra wiadomość – to nie potrwa długo. Zła? Na początek do wyboru będzie tylko jeden silnik.

Jeep w końcu ujawnił szczegóły premiery europejskiej wersji Wranglera. Samochód będzie można kupić już we wrześniu, a do wyboru docelowo – tak jak w obecnym Wranglerze – będą dwie jednostki napędowe – wysokoprężna i benzynowa. Na tę drugą trzeba będzie jednak poczekać nieco dłużej.

Jeep Wrangler w Europie – silniki

Niestety osoby, które liczyły na to, że do Europy zawita sześciocylindrowy silnik 3.6 Pentastar będą rozczarowane. Według Jeepa, poza Ameryką Północną będzie on oferowany wyłącznie na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

W Polsce na początek będziemy musieli zadowolić się czterocylindrowym silnikiem Diesla MultiJet II o pojemności 2,2 l. Jednostka ta, wyposażona w turbinę o zmiennej geometrii łopatek, zapewnić ma moc na poziomie 200 KM i moment obrotowy 450 Nm. Na wyposażeniu znajdzie się oczywiście m.in. EGR, SCR, a także system Start/Stop, co pozwoli spełnić normy Euro 6.

W czwartym kwartale tego roku do oferty dołączy czterocylindrowy, 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 272 KM i momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm. Silnik ten również zostanie wyposażony w system Start/Stop.

Obie jednostki napędowe dostępne w nowym Jeepie Wranglerze łączone będą z 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów i oczywiście napędzać będą obie osie.

Dla porównania, starszy Wrangler, wciąż oferowany w Polsce, dostępny jest z silnikiem 3.6 Pentastar (284 KM) lub 2.8 CRD (200 KM) i 5-stopniowymi, automatycznymi skrzyniami biegów.

Nowy Jeep Wrangler – wersje wyposażenia

Europejski Wrangler oferowany będzie w wersji 2- lub 4-drzwiowej, w trzech poziomach wyposażenia – bazowym Sport, Sahara i najbardziej terenowym – Rubicon.

Do wersji Sahara dodatkowo dokupić będzie można pakiet Overland, który doda m.in. 18-calowe felgi o wzorze innym niż standardowy (w standardzie felgi o takiej samej średnicy), grill w kolorze nadwozia, a także specjalną skórzaną tapicerkę i światła LED.

W zależności od wersji wyposażenia różny będzie też m.in. rozmiar ekranu umieszczonego pomiędzy zegarami. Podstawowa wersja oferuje przekątną zaledwie 3,5″, natomiast najwyższa – 7″ (odmiana 5″ nie będzie dostępna w Europie). Wyświetlacz multimedialny może mieć natomiast przekątną 7″ lub 8,4″.

Różnice pomiędzy Sportem i Saharą a Rubiconem nie będą jednak dotyczyć jedynie dodatków z zewnątrz i w kabinie. Sahara oraz Sport wyposażone są w system Command-Trac 4×4, podczas gdy dzielniejszy w terenie Rubicon wyposażony jest w system Rock-Trac 4×4, a także zmodyfikowane zawieszenie.

Niezależnie jednak od tego, którego Wranglera wybierzemy, wypad w trudniejszy teren będzie jak najbardziej możliwy. Prześwit w każdej odmianie wynosi ponad 25 cm, głębokość brodzenia to 76 cm, natomiast kąt najazdu i zjazdu to odpowiednio 36,4 oraz 30,8 stopnia. Wrangler nada się też do ciągnięcia przyczepy – w przypadku wersji dwudrzwiowej uciągnie bez trudu 1500 kg, natomiast w wersji czterodrzwiowej – 2500 kg.

I chyba właśnie te elementy specyfikacji, a nie rozmiar ekranu dotykowego czy trochę zbyt krótkie siedziska, będzie dla kupujących Wranglera najważniejszy. Teraz zostaje uzbroić się w cierpliwość i czekać na premierę oraz… ceny.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać