Lokowanie produktu

Zakup samochodu online – z Toyotą to możliwe

Lokowanie produktu 11.03.2021 71 interakcji
Autoblog
Autoblog 11.03.2021

Zakup samochodu online – z Toyotą to możliwe

Autoblog
Autoblog11.03.2021
71 interakcji Dołącz do dyskusji

Wizyta w salonie samochodowym bez wychodzenia z domu? To możliwe z Toyotą!

Druga fala epidemii koronawirusa wymusza na nas wszystkich konieczność rezygnacji z wielu rozrywek oraz ostrożność w załatwianiu codziennych spraw. Na szczęście dużym ułatwieniem jest możliwość zrobienia zakupów przez Internet. Dotyczy to zarówno żywności i produktów pierwszej potrzeby, jak i ubrań czy mebli, a także – samochodów. Pod wpływem epidemii wiele marek wprowadziło do użytku wirtualne salony, dające możliwość zapoznania się z ofertą i zakupu auta bez wychodzenia z domu. Najlepiej zorganizowany system zakupu samochodu przez Internet opracowała Toyota, co przełożyło się na świetne wyniki sprzedaży tej marki i awans na pozycję lidera polskiego rynku motoryzacyjnego w 2020 roku.

Samochód to najbezpieczniejszy i najbardziej pewny środek transportu w czasie pandemii. W komunikacji publicznej nie mamy wpływu na to, czy obok nas nie podróżuje ktoś zarażony ani na ilość osób w wagonie. Ponadto, niektóre połączenia mogą zostać odwołane, co w największym stopniu dotyczy samolotów, a pojazdy komunikacji miejskiej jeżdżą teraz rzadziej niż rok temu. Dlatego samochody wciąż cieszą się dużym zainteresowaniem klientów – choć ich sprzedaż spadła w 2020 roku o 23 proc., polscy klienci kupili 428 tys. nowych aut. Najlepiej z dotarciem do klientów poradziła sobie Toyota, która obok szerokiej gamy nowych modeli, zaoferowała zupełnie nowy, wygodny sposób obejrzenia i zakupu nowego samochodu z salonu on-line. Udostępniony przez tą markę internetowy salon okazał się najbardziej funkcjonalny i najlepiej spełniał oczekiwania, co potwierdził ubiegłoroczny Wielki Test Salonów, w którym Toyota zajęła pierwsze miejsce wśród marek popularnych, a Lexus – wśród marek premium.

Internetowy salon samochodowy – na czym to polega?

Kupno samochodu w salonie internetowym nie wymaga bezpośredniego kontaktu między klientem a doradcą i minimalizuje ryzyko zarażenia koronawirusem. Do wyboru jest wiele kanałów komunikacji, takich jak live chat, WhatsApp, ale wizytę w naziemnym salonie najbardziej przypomina wideorozmowa dostępna na stronie toyota.pl. System Toyoty umożliwia udostępnienie pulpitu doradcy, aby klient mógł zapoznać się z ofertą i dokumentami, a także przeniesienie połączenia na tablet, co pozwala na wirtualne oprowadzenie klienta po salonie i pokazanie mu wszystkich samochodów stojących na wystawie. Internetowy salon Toyoty jest oparty na opracowanym przez tę markę systemie informatycznym, a nie na ogólnie dostępnych komunikatorach, co zapewnia maksymalne bezpieczeństwo połączenia i pełną ochronę danych. 

Internetowy salon Toyoty

Zakup nowego samochodu przez Internet

Odwiedziny w wirtualnym salonie najlepiej zacząć na stronie toyota.pl i wybrać zakładkę Internetowy salon Toyoty. Po wybraniu regionu i salonu, z którym chcemy się skontaktować, pojawi się button „Wideorozmowa”. Wciśnięcie go uruchamia połączenie ze sprzedawcą w formie wideokonferencji. Do skorzystania z tej możliwości wystarczy zwykły komputer z kamerą, smartfon lub tablet połączony z Internetem. 

Po zapoznaniu się z ofertą i obejrzeniu samochodów online na wystawie salonów, doradca prześle e-mailem dokumenty z ofertą cenową, finansowaniem czy ubezpieczeniem. Możliwe jest też umówienie się na jazdę próbną – albo w salonie, albo z dostawą samochodu pod dom klienta. Za każdym razem wnętrze samochodu oraz klimatyzacja są dezynfekowane. 

Odbiór auta z salonu online – procedury na czas pandemii

Procedura odbioru nowego samochodu z salonu jest równie prosta. W większości wypadków kupno auta i formalności z tym związane zostaną sfinalizowane przez Internet lub kuriera. Tylko niektóre warianty finansowania czy opcje zakupu wymagają jednej wizyty w salonie, ale w wielu wypadkach można tego uniknąć. Salon Toyoty zajmie się także rejestracją pojazdu. Na koniec pozostanie już tylko dostarczenie auta jego nowemu właścicielowi pod dom oraz przekazanie mu kluczyków i dokumentów – oczywiście zdezynfekowanych. 

Czy internetowe salony samochodowe zostaną z nami po pandemii koronawirusa?

Rynek sprzedaży przez Internet rozwijał się na długo przed pandemią ze względu na wygodę, szeroki wybór i oszczędność czasu. W przypadku kupna samochodu, przy okazji pandemii klienci już przekonali się, że można kupić auto bez wychodzenia z domu i na pewno wielu pozostanie przy tej opcji także, gdy epidemia minie.  

Dzięki funkcji wideorozmowy można z własnego fotela ustalić ze sprzedawcą wszystkie detale dotyczące samochodu, obejrzeć wybrany model na wystawie salonu i dokonać wszystkich lub niemal wszystkich formalności związanych z zakupem. A potem wystarczy poczekać, aż auto zostanie podstawione pod wskazany przez nas adres. Przy pomocy tabletu konsultant może realistycznie zaprezentować każdy szczegół auta stojącego w salonie, jak wzory felg, wykończenie foteli czy deski rozdzielczej, oraz omówić funkcje każdego przełącznika i pokazać działanie ekranu dotykowego oraz multimediów. A to wszystko przy pełnym bezpieczeństwie i komforcie. 

O tym, że sprzedaż przez Internet to przyszłość, Toyota wie od dawna, dlatego rozpoczęła prace nad kompleksowym systemem internetowego salonu w 2019 roku, na długo przed pandemią. Pojawienie się koronawirusa tylko przyspieszyło prace nad systemem, który i tak wszedłby do użycia w 2020 roku. To tylko kolejne potwierdzenie, że taka forma kontaktu klienta z salonem samochodowym to przyszłość.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać