Wiadomości

Plug-in teraz także w klasie luksusowej. Audi wprowadza nowe hybrydowe wersje modeli Q7 i A8

Wiadomości 08.10.2019 64 interakcje
Piotr Szary
Piotr Szary 08.10.2019

Plug-in teraz także w klasie luksusowej. Audi wprowadza nowe hybrydowe wersje modeli Q7 i A8

Piotr Szary
Piotr Szary08.10.2019
64 interakcje Dołącz do dyskusji

Zanim motoryzacja nie przestawi się na napęd elektryczny, jeszcze przez ładnych kilka lat będziemy mieli sporo do czynienia z hybrydami. Audi rozszerzyło ofertę o dwie kolejne: to modele Q7 i A8 60 TFSIe.

Audi to ma przekichane. A to grożą mu karami za niepoprawione diesle V6 i V8 TDI, a to jacyś okularnicy czepiają się nowego RS4. I na dodatek red. nacz. ośmielił się wytknąć, że ich reklama jest seksistowska. Ale pieniążki same się nie zarobią a niedźwiedzie polarne same nie uratują, trzeba te wszystkie niuanse odsunąć na bok i wprowadzać nowe zelektryfikowane modele.

Audi A8 hybryda

Tym razem pora na wagę ciężką. Audi A8 i Q7 będą dostępne także jako hybrydy plug-in.

Takie wersje będą miały oznaczenie 60 TFSIe. Mówi nam to raczej niewiele, spieszę więc z wyjaśnieniem: oba samochody otrzymają 3-litrowe benzynowe silniki V6 z turbodoładowaniem, które znamy już z wersji 55 TFSI.

Audi A8 hybryda

Same silniki spalinowe generują 340 KM, do tego dochodzi jeszcze 100 KM z silnika elektrycznego umieszczonego pomiędzy V-szóstką a skrzynią biegów. Maksymalna moc całego układu to 442 KM zarówno w Q7 jak i w A8. Zamiast 500 Nm wersji stricte benzynowej, w hybrydzie będzie można liczyć na zastrzyk dodatkowych 200 Nm. W obu modelach można też oczekiwać stałego napędu na obie osie oraz 8-stopniowej przekładni automatycznej.

Audi A8 hybryda

Pomimo wyższej mocy i momentu obrotowego, osiągi mają być odrobinę gorsze niż w Q7 i A8 55 TFSI. Producent obiecuje ok. 6 s potrzebnych na sprint do 100 km/h i możliwość osiągania maksymalnie 241 km/h.

Audi A8 hybryda

40 km – tyle „na prądzie” będą w stanie przejechać Audi w wersjach 60 TFSIe.

Nie oznacza to bynajmniej, że akumulatory trakcyjne w Q7 i A8 będą takie same. O ile limuzyna będzie musiała się zadowolić paczką o pojemności 14,1 kWh (również w wersji z dłuższym rozstawem osi), to SUV otrzyma akumulator o pojemności 17,3 kWh.

Audi A8 hybryda
Wnętrze modelu A8.

Niezdecydowanych nie przekonają drobne zmiany w wyglądzie nadwozia i wnętrza.

Na zewnątrz modyfikacje sprowadzają się w zasadzie do odrobinę zrestylizowanych zderzaków. Proszę więc nie regulować monitorów – wbrew pozorom nie wrzuciłem do tekstu zdjęć starszych wersji.

We wnętrzach obu Audi znajdziemy odpowiednio zmodyfikowane wskaźniki cyfrowe, a także przyciski dotykowe panele pozwalające wymusić jazdę w trybie elektrycznym.

Audi A8 hybryda
Tak we wnętrzu wygląda hybrydowe Audi Q7 60 TFSIe.

Zachwyceni będą natomiast ci, którzy obawiali się zakazów wjazdu do miast.

Póki co spełnianie normy Euro 6d i zelektryfikowany napęd to recepta na to, by w najbliższych latach nie przejmować się zanadto głupotami w rodzaju ograniczeń ruchu i zakazów. Nie zdziwię się, jeśli najbardziej zainteresowane Q7 i A8 60 TFSIe będą te osoby, które punkty Park&Ride traktują z podobną sympatią co grypę żołądkową. Ciekawe, ile procent nabywców faktycznie będzie ładować te samochody z gniazdka?

Audi A8 hybryda
Wszystko fajnie, ale ten lakier jest okropny.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać