Wiadomości

Honda sprzeda Ci silnik Civica Type-R, ale haczyków jest tyle, że nie warto sobie zawracać głowy

Wiadomości 11.02.2021 47 interakcji
Piotr Szary
Piotr Szary 11.02.2021

Honda sprzeda Ci silnik Civica Type-R, ale haczyków jest tyle, że nie warto sobie zawracać głowy

Piotr Szary
Piotr Szary11.02.2021
47 interakcji Dołącz do dyskusji

Honda oferowała silnik K20C1 z aktualnej generacji Civica Type-R już wcześniej, ale nie osobom prywatnym. Tyle tylko, że zmiana w tej kwestii oznacza dla nas dokładnie nic, bo haczyków jest po prostu za dużo.

Honda Civic Type-R to jeden z najszybszych, a zarazem najbardziej pożądanych hot-hatchy. Nic dziwnego – choć auto wygląda kontrowersyjnie, to ma opinię świetnie prowadzącego się (jak na ośkę), a silnik K20C1, choć turbodoładowany, pozwolił wielu osobom zapomnieć o „starych dobrych czasach”, gdy sportowe Hondy brały moc z obrotów. Tyle, że wtedy – na przykładzie Civica – tej mocy było ok. 200 KM, a nie ponad 300.

Honda Civic Type-R silnik

Nic dziwnego, że ludzie chcieliby montować K20C1 w swoich autach

Z tym był jednak jak dotąd problem, ponieważ Honda tych silników nie oferowała osobom prywatnym, a jedynie zespołom wyścigowym – to ma się zmienić z początkiem maja.

Kolejna dobra wiadomość jest taka, że Japończycy wprowadzają do oferty pakiet, który oprócz samego silnika zawierać będzie także wiązkę główną i komputer sterujący (ECU), co przynajmniej w teorii powinno pozwolić na znacznie łatwiejsze uruchomienie jednostki napędowej w aucie, w którym zostanie zastosowana. Poza tym w paczce znajdziemy też pedał gazu.

Honda Civic Type-R silnik

Na tym dobre wiadomości się kończą

Po pierwsze, nie ma co liczyć na możliwość użytkowania tuningowanego samochodu z silnikiem CTR-a na drogach publicznych – K20C1 w tej postaci nie jest do takiego użytku dopuszczone. Jakby tego było mało, to nadal nie ma mowy o kupnie silnika z kompletnym osprzętem (choć to akurat nie dziwi) – motor trzeba jeszcze dozbroić m.in. w puszkę filtra powietrza i sam filtr, w intercooler, system chłodzenia i jeszcze kilka innych elementów – w tym odpowiednią skrzynię biegów, koło zamachowe i zestaw sprzęgła. Turbosprężarka, alternator i rozrusznik są w zestawie.

Kolejna sprawa to cena. Silnik bez opisanego wyżej pakietu z ECU i wiązką to koszt 6790 dol., czyli jakieś 25 tys. zł. Controls Package – taką nazwę nosi pakiet – to kolejne 2210 dol. (8100 zł). Dorzućmy do tego całą resztę potrzebnych elementów i wyjdzie nam pewnie w przeliczeniu z 40-50 tys. zł – jak nie więcej.

Co jeszcze? Lokalizacja – silniki trafią do sprzedaży w czterech sklepach, ale wszystkie z nich (United Speed Racing, Science of Speed, Mountune USA oraz 4Piston Racing) znajdują się w USA.

Ale to NADAL NIE WSZYSTKO. Wiecie, ile silników w zestawie z ECU i wiązką będzie do kupienia?

93.

Dziewięćdziesiąt trzy zestawy. Nie zdziwiłbym się, gdyby im się to rozeszło w kilka dni, albo i szybciej. Ci, którzy nie zdążą, niech nadal się martwią dobieraniem i strojeniem odpowiedniego komputera i innymi głupotami.

Wiecie co? Chrzanić to. Dajcie mi tu szybciorem jakiegoś LS-a.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać