Lokowanie produktu

Zbliża się długi weekend majowy. To idealny moment, by sprawdzić nowości na rynku opon

Lokowanie produktu 25.04.2019 15 interakcji
Piotr Szary
Piotr Szary 25.04.2019

Zbliża się długi weekend majowy. To idealny moment, by sprawdzić nowości na rynku opon

Piotr Szary
Piotr Szary25.04.2019
15 interakcji Dołącz do dyskusji

Majówka już za pasem – a to oznacza wyjazdy na zasłużony odpoczynek. Zanim jednak będzie można odetchnąć na Mazurach, w Tatrach czy zwiedzając polskie zabytki, warto sprawdzić stan ogumienia naszego auta. Goodyear przygotował nowy model opon, który sprawdzi się świetnie nie tylko podczas urlopowego wyjazdu, ale i podczas innych letnich wojaży. Oto Eagle F1 Asymmetric 5.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 to świeżo zaprezentowana opona klasy UHP – Ultra High Performance. Przeznaczona jest przede wszystkim do samochodów klasy kompaktowej, średniej i wyższej, a także do modeli sportowych. Przemawia za tym bogata oferta, obejmująca 61 rozmiarów nowej opony. Eagle F1 Asymmetric 5 można dobrać do felg o średnicy od 17 do 21 cali.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5

Nowe ogumienie przeznaczone jest dla szerokiej grupy kierowców – zarówno dla osób, których styl jazdy jest umiarkowany lub spokojny, jak i dla tych, którym zależy na najwyższych osiągach w trakcie jazdy sportowej. Wszystko dzięki nowoczesnym technologiom, które nie wykluczają połączenia wysokich parametrów jezdnych z wyśmienitym komfortem jazdy.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 – zastosowane technologie

Impulse Control Compound

Pierwszą z technologii, którą zastosował amerykański producent, jest Impulse Control Compound. Mówimy tu o nowej, wysoko rafinowanej mieszance użytej do stworzenia opisywanego modelu opon. Nie zabrakło w niej krzemionki.

Mieszanka została opracowana szczególnie z myślą o deszczowych warunkach, ale nie zapomniano przy tym o odpowiedniej sztywności i wytrzymałości – parametrach istotnych w czasie jazdy po suchej nawierzchni, przy wysokiej temperaturze otoczenia.

Dzięki temu nowe opony Goodyear oferują krótszą drogę hamowania zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni.

Active Braking

Rewolucyjną technologią zastosowaną w oponach Eagle F1 Asymmetric 5 jest Active Braking. Jej idea polega na zwiększeniu powierzchni kontaktu z podłożem podczas hamowania. Innymi słowy: gdybyśmy wyobrazili sobie przekrój przez oponę w trakcie gwałtownego hamowania, to modele konkurencji w takiej chwili przybiorą kształt „beczki”. Ulegną więc deformacji, ale w niekontrolowany i niepożądany sposób.

Nowe ogumienie Goodyear w takich samych warunkach również ulegnie odkształceniu, ale w taki sposób, że „spęcznienie” nastąpi w miejscu styku z podłożem – a to pozwoli na wspomniane zwiększenie powierzchni kontaktu z jezdnią, czyli skrócenie drogi hamowania – nawet o 4 proc. na mokrej nawierzchni, w porównaniu z poprzednią generacją tej serii opon.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5

Power Cushion

Trzecia z technologii, którą Amerykanie zastosowali w swym produkcie, to Power Cushion. Idea tego rozwiązania polega na sztywnym połączeniu karkasu i bieżnika opony, co skutkuje mniejszym jej ugięciem w trakcie gwałtownych manewrów (np. w trakcie nagłego omijania przeszkody). A mniejsze ugięcie to bardziej precyzyjne prowadzenie i lepsza trakcja, szczególnie na suchej nawierzchni.

A jak z testami?

Opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 wzięły już udział w kilku porównaniach. W każdym z tych testów zajmowały miejsca w ścisłej czołówce, co stanowi najlepszy możliwy dowód, że to wszechstronne i dopracowane ogumienie. A skoro tak, to pozostaje już tylko jedno pytanie.

Dokąd na ten urlop? Samochód już czeka.

 

Materiał powstał we współpracy z firmą Oponeo.pl

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać