Wiadomości

Chińczycy zrobili bardzo ładne Volvo, a ja wreszcie wiem, po co powiększa się grill

Wiadomości 18.08.2020 92 interakcje
Adam Majcherek
Adam Majcherek 18.08.2020

Chińczycy zrobili bardzo ładne Volvo, a ja wreszcie wiem, po co powiększa się grill

Adam Majcherek
Adam Majcherek18.08.2020
92 interakcje Dołącz do dyskusji

Geely Preface to świetnie wyglądający sedan zbudowany w oparciu o modularną platformę Volvo.

Patrząc na grafiki minimalnie zakamuflowanego modelu nie mogłem pozbyć się wrażenia, że chińscy projektanci mocno inspirowali się Volvo S60.

Geely Preface

Teraz, gdy oglądam wersję produkcyjną nie jestem już co do tego tak bardzo przekonany, ale najnowsze Geely bardzo mi się podoba. Jest stylizowane znacznie grzeczniej niż bratnie modele Lynk & Co, z najbliższym mu modelem 03 na czele.

Geely Preface

Preface powstało na platformie CMA

To ta baza, na której zbudowano już ponad 600 tys. samochodów, ale u nas na ulicach napotkać ją można w zasadzie wyłącznie w postaci Volvo XC40.

Geely Preface technicznie jest więc spokrewnione z XC40, ale wymiarami bliżej mu do S60

Jest nawet o 2 cm dłuższe od sedana Volvo, ale ma aż o 72 mm krótszy rozstaw osi, co każe przypuszczać że może mieć mniej przestronne wnętrze.

Geely Preface

Póki co Geely nie zdradziło wiele danych technicznych, przytrzymując je do rynkowej premiery, która ma mieć miejsce w czwartym kwartale. Wiadomo tylko, że w jednej z wersji Preface ma być napędzane dwulitrowym silnikiem Volvo Drive-E o mocy 190 KM. Zapewne stosowana powszechniej jednostka 1.5 też pojawi się na liście opcji.

Preface dołącza do Xing Yue i ma być globalnym modelem Geely

Nieźle narysowany SUV coupe pewnie ma szansę przetrzeć szlak sedanowi, ale nie wiadomo kiedy, a nawet czy w ogóle, zobaczymy któregokolwiek z nich w Europie. Za to cztery modele SUV-ów i crossoverów Geely można kupić już dziś w Rosji.

Geely Xing Yue

Wiemy natomiast po co robi się większy grill

W komunikacie prasowym Geely można przeczytać, że Cosmos grille, bo tak się nazywa nos modeli Geely, z generacji na generację modelu staje się większy, bo w ten sposób „podkreśla rosnącą pewność siebie marki zarówno w Chinach jak i w ujęciu globalnym”. Teraz juz wiemy, jak bardzo pewne siebie są niemieckie marki premium. Ciekawe czy Geely kiedyś je przegoni. W każdym razie, aspiracje ma.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać