F1

Formuła 1 – zwycięstwo Mercedesa i porażka Ferrari w kwalifikacjach do GP Niemiec

F1 27.07.2019 4 interakcje
Łukasz Kifer
Łukasz Kifer 27.07.2019
F1

Formuła 1 – zwycięstwo Mercedesa i porażka Ferrari w kwalifikacjach do GP Niemiec

Łukasz Kifer
Łukasz Kifer27.07.2019
4 interakcje Dołącz do dyskusji

Lewis Hamilton w Mercedesie z czasem 1:11,767 s zwyciężył w kwalifikacjach do GP Niemiec. To nowy rekord toru Hockenheimring. Drugi wynik zanotował borykający się z problemami Max Verstappen (Red Bull). Trzeci był Valtteri Bottas w drugim Mercesie, a czwarty Pierre Gasly w kolejnym Red Bullu. Na piątym miejscu uplasował się Kimi Räikkönen (Alfa Romeo), a na szóstym – Romain Grosjean (Haas)!

W Niemczech skończyły się upały i zepsuły bolidy Ferrari. Sebastian Vettel z tego teamu miał mnóstwo fanów na trybunach (to jego rodzinne strony), ale i ogromne kłopoty z bolidem w kwalifikacjach – w pierwszej tercji zjechał do garażu i mechanicy rozpoczęli nerwową grzebaninę pod pokrywą silnika. Okazało się, że dla Niemca był to koniec kwalifikacji, prawdopodobnie spowodowany usterką turbosprężarki. Później dopełnił się dramat Ferrari – Charles Leclerc nie wyjechał do trzeciej części „czasówki” i ruszy w wyścigu z 10. pozycji. Jeśli w ogóle wystartuje, bo w jego bolidzie również wykryto poważną usterkę systemu paliwowego. A w upalnych treningach przed GP Niemiec włoskie bolidy radziły sobie znakomicie…

Formuła 1 GP Niemiec Hockenheim Ferrari Vettel

Gasly miał wypadek w czasie drugiego treningu i poważnie zniszczył swój samochód. W kwalifikacjach wystartował w nowym nadwoziu, ale jutro nie będzie musiał ruszać do wyścigu z alei serwisowej, bo to dozwolony wyjątek od reguł F1. Z tego samego przywileju skorzysta Kubica, chociaż w jego przypadku nie robi to wielkiej różnicy.

Hockenheimring był torem testowym Mercedesa

Tor w Hockenheim ma obecnie 4574 m długości i 17 zakrętów, a kierowcy muszą przejechać 67 okrążeń, aby dotrzeć do mety. Pierwsze GP Formuły 1 odbyło się na Hockenheimring w 1970 r., ale tor został zbudowany znacznie wcześniej. Powstał w 1932 jako tor testowy Mercedesa, jednak wtedy wyglądał zupełnie inaczej – miał charakterystyczny trójkątny kształt i 12 km długości!

Mercedes świętuje 125 lat sportów motorowych, 200. start w wyścigu Formuły 1 i 85 lat od narodzenia się terminu „srebrne strzały” – upamiętnia go wyjątkowe malowanie bolidów. Ponoć przed wyścigiem na Nürburgringu w 1934 r. trzeba było zdrapywać biały lakier, bo nowe wyścigówki przekraczały limit masy własnej, wynoszący 750 kg. Legendy nie potwierdzają żadne historyczne źródła, ale barwy bolidów wyglądają imponująco.

Formuła 1 GP Niemiec Hockenheim Robert Kubica Williams

A co w Williamsie?

W pierwszym treningu Robert Kubica testował duży pakiet poprawek aerodynamicznych w bolidzie Williamsa, ale szybko okazało się , że nowe elementy odpadają w czasie jazdy od samochodu. Potem w czasie kolejnego treningu uszkodzeniu uległo nadwozie Kubicy, a więc na trzeci Polak wyjechał bolidem zbudowanym na zapasowym chassis. W czasie ostatniej sesji treningowej swoje nadwozie uszkodził również Russell, co wywołało spore zamieszanie w garażach Williamsa. To by było na tyle, jeśli chodzi o zmniejszenie straty brytyjskiego zespołu do lidera, która nadal wynosi mniej więcej 3 sekundy (ponad 4%). George Russell w ostatnim momencie Q1 wygrał z zespołowym partnerem – jest szybszy od Kubicy o 0,1 s. Robert twierdzi, że prowadzenie bolidu nie zmieniło się zauważalnie, czyli nadal jest złe.

Początek wyścigu o Grand Prix Niemiec na torze Hockenheim jutro (28.07) o godz. 15:10. Prognoza zapowiada opady. Gdyby się sprawdziła, byłby to pierwszy tegoroczny deszczowy wyścig.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać