F1

Formuła 1: Hamilton wygrywa kwalifikacje do Grand Prix Francji drugi rok z rzędu

F1 22.06.2019 12 interakcji
Łukasz Kifer
Łukasz Kifer 22.06.2019
F1

Formuła 1: Hamilton wygrywa kwalifikacje do Grand Prix Francji drugi rok z rzędu

Łukasz Kifer
Łukasz Kifer22.06.2019
12 interakcji Dołącz do dyskusji

Kwalifikacje wygrywa Lewis Hamilton, tak samo jak rok temu na torze Paul Ricard i po raz trzeci w tym sezonie. Razem z nim w GP Francji z pierwszego rzędu wystartuje drugi kierowca Mercedesa, Valtteri Bottas. Kolejny rząd zajmie Charles Leclerc z Ferrari i Max Verstappen (Red Bull Racing). Zespół McLaren Racing jest w rewelacyjnej formie. Jego kierowcy – Lando Norris i Carlos Sainz – osiągnęli piąty i szósty czas.

Lewis Hamilton uzyskał wynik 1:28,319 s przy okazji ustanawiając rekord toru Paul Ricard. Dopiero na 7. miejscu uplasował się Sebastian Vettel (Ferrari), a za nim Daniel Ricciardo (Renault). Vettelowi w osiagnięciu lepszego czasu częściowo przeszkodziła drobna usterka w trzeciej części kwalifikacji. To kiepski dzień także dla drugiego kierowcy Red Bulla, Pierre’a Gasly’ego, który uplasował się na 9. pozycji. O dziwo czołową dziesiątkę listy startowej do GP Francji zamyka Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo). Kierowcy zespołu Williams osiągnęli najdłuższe czasy, Russell przed Kubicą, ale Polak wystartuje do wyścigu z 18. pozycji. Za nim ze względów proceduralnych (wymiana elementów zespołu napędowego) ruszą Danił Kwiat (Toro Rosso) i George Russell.

Formuła 1 Carlos Sainz McLaren GP Francji

GP Francji było już rozgrywane na ośmiu torach

I to tylko jeśli chodzi o wyścigi Formuły 1. Po raz drugi z rzędu areną zmagań kierowców we Francji jest tor Paul Ricard, zlokalizowany na zachodniej krawędzi słynnej Riwiery Francuskiej, nieopodal miejscowości Le Castellet. Trafił do serialu F1 w 2018 r. po 17-letniej przerwie, jego właścicielem jest Bernie Ecclestone. Tor, który od zeszłego roku znów gości GP Francji jest bardzo nowoczesny, płaski i wyjątkowo bezpieczny. Zamiast pułapek żwirowych ma malowniczo wyglądające kolorowe pasy hamujące bolidy, które wypadną z toru. Dlatego kierowcy jeżdżą tu agresywnie zmagając się na dystansie 5842 m 53 razy w ciągu wyścigu. Wyjątkowo długa mierząca 1,8 km prosta Mistral (nazwana tak od wiatru, który lubi tu przeszkadzać kierowcom) kończy się zakrętem Signes, najszybszym w serialu F1. Tor Paul Ricard wymaga wszechstronnych bolidów pozbawionych słabych stron, więc jest dobrym testem ogólnego poziomu dopracowania wyścigowych konstrukcji.

Formuła 1 Charles Leclerc Ferrari GP Francji

Ploteczki o Williamsie

Być może nie ma w tym grama prawdy, ale brazylijska strona velox.tv twierdzi, że zatrudniony w charakterze konsultanta były główny inżynier ekipy, Patrick Head, uznał za najsłabsze ogniwo… Claire Williams. Ponoć dodał też, że zespół od trzech lat nie poczynił żadnych znaczących inwestycji. Nicholas Latifi, kierowca testowy Williamsa ze sporą szansą na miejsce w przyszłorocznym wyścigowym składzie, jeździł już oboma bolidami. Ze względu na różne charakterystyki torów nie podejmuje się ich bezpośredniego porównania. Szef ekipy Renault, Eric Boullier w wywiadzie dla TVP Sport powiedział, że Russell po pierwsze ma ogromny talent, a po drugie, ze względu na pochodzenie, może być traktowany priorytetowo.

GP Francji rozpocznie się jutro (23.06.2019) o godz. 15:00. Najbardziej emocjonujące rzeczy powinny się dziać w drugiej piątce – ciekawe jak szybko Vettel wyprzedzi kierowców McLarena oraz czym skończy się ich rywalizacja z Pierrem Gaslym i Danielem Ricciardo.

 

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać

Autoblog na Instagramie

Autoblog na Instagramie