Historia / Klasyki

Ford próbuje się dowiedzieć czegoś o własnym prototypie, o którym zapomniał

Historia / Klasyki 07.04.2020 482 interakcje
Piotr Szary
Piotr Szary 07.04.2020

Ford próbuje się dowiedzieć czegoś o własnym prototypie, o którym zapomniał

Piotr Szary
Piotr Szary07.04.2020
482 interakcje Dołącz do dyskusji

Myślałem, że to FSO była znana m.in. z kreatywnego podejścia do dokumentacji. W związku z tym nie wiadomo np., ile powstało Polonezów Coupe i trzydrzwiowych. Okazuje się, że wzorce najwidoczniej czerpano z zagranicy.

Wielkie koncerny motoryzacyjne często kojarzą się z rozbudowanymi archiwami i wręcz perfekcyjnym porządkiem. Wiadomo, gdzie wszystko jest, kiedy się pojawiło, kto to zrobił – pomijając sytuacje, gdy producent latami ukrywał coś przed światem (np. prototyp BMW M8 E31).

Po drugiej stronie mamy firmy takie jak Fabryka Samochodów Osobowych – produkowali to produkowali, po co drążyć temat. I proszę nie zawracać głowy głupimi pytaniami, ile powstało jakichśtam Polonezów, to i tak wszystko jedno. A, ten prototyp też pana interesuje? Nie możemy panu pomóc, bo pan Konstanty zabrał dokumentację gdy odchodził na emeryturę. Czy coś.

Zagwozdkę po latach ma też Ford.

Ford Mustang 1966
Mogliby tu wrzucić otwierane reflektory.

5 lat temu w archiwach amerykańskiego kolosa odnaleziono kilka zdjęć ciekawego auta, bazującego na Mustangu. Szkopuł w tym, że auto na zdjęciach ma silnik umieszczony centralnie, za kabiną pasażerską. I że przez te 5 lat Fordowi nie udało się ustalić, co to w ogóle za samochód i co się z nim stało.

Dean Weber, były szef fordowskiego archiwum, rozpoczął próby dowiedzenia się czegokolwiek o aucie od skontaktowania się z kilkoma osobami, ale jedynym efektem tego było ustalenie, że zdjęcia datowane na 2 maja 1966 r. wykonano w Dearborn.

Ford Mustang 1966

W związku z tym Ford zwrócił się o pomoc do wszystkich, którzy mogą coś wiedzieć o tym aucie.

Firma chciałaby uzupełnić białą plamę w swej historii (zapewne jedną z całkiem licznych), w związku z czym prosi, by ewentualne informacje nt. samochodu podsyłać na adres ClubHub@Ford.com. Obiecuje przy tym „specjalną nagrodę” dla tych, którzy przyczynią się do rozwiązania zagadki tajemniczego prototypu – przy czym oczywiście nie wiadomo, cóż to za nagroda miałaby być. Ale raczej nie liczyłbym na fabrycznie nowego Mustanga Shelby GT500.

Ford Mustang 1966

Pewnie i tak okaże się, że klasyczne auto stoi w jakiejś polskiej stodole. Zgodnie z zasadą, że jeśli zbudowano choć jeden egzemplarz czegoś, to z pewnością znajdzie się on w Polsce – także i prototyp Forda Mustanga z 1966 r. musi tu gdzieś być. Musi.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać