Wiadomości

Tak wygląda odświeżony Fiat Tipo. I… Fiat Tipo Cross

Wiadomości 26.10.2020 221 interakcji

Tak wygląda odświeżony Fiat Tipo. I… Fiat Tipo Cross

Piotr Barycki
Piotr Barycki26.10.2020
221 interakcji Dołącz do dyskusji

Tak, Fiat Tipo jest teraz – w pewnym stopniu – crossoverem. Na szczęście dla klientów preferujących tradycyjne nadwozia, w gamie pozostaje wersja hatchback, kombi i sedan.

Według tego, co podaje Fiat, nowy Fiat Tipo został całościowo odświeżony i wygląda teraz bardziej nowocześnie, dynamicznie i elegancko. Oceńcie sami:

Co się zmieniło? Nowy jest grill, nowe jest logo Fiata – zresztą debiutuje ono w tym modeli, jeśli nie liczyć 500-tki, która podobno Fiatem nie jest. Nowe są też światła LED-owe – zarówno z przodu, jak i z tyłu auta. Przemodelowano przy okazji zderzak, dodając m.in. chromowane elementy. Nowe są również 16- i 17-calowe felgi do wyboru.

W środku znajdziemy nowe materiały pokrywające fotele, 7-calowy wyświetlacz zamiast analogowych zegarów i nowy ekran systemu multimedialnego (też nowy – UConnect 5) o przekątnej 10,25″.

Nowe jest również koło kierownicy – zmniejszono je, po części dla lepszej ergonomii, a po części po to, żeby lepiej było widać cyfrowe zegary.

Ach, no i jeszcze Fiat Tipo Cross.

Czyli czwarta wersja nadwoziowa w gamie Fiata Tipo. Wygląda tak:

Chyba trochę mniej korzystnie prezentuje się z profilu, ale dalej jest nieźle:

Żeby nie było – cross nie jest tutaj tylko pakietem plastików na nadkolach. Całe auto jest o 4 cm wyższe niż w standardowych odmianach, dzięki czemu kierowca ma siedzieć wyżej, a do tego łatwiej ma mu być np. wsadzać dzieci na tylne siedzenia. Po części jest to zasługa zawieszenia, a po części – opon o wyższym profilu niż w odmianach cywilnych.

A 4×4?

Nie. Do wyboru będą następujące benzynowe jednostki napędowe:

  • 1.0 GSE T3 – 3-cylindrowa jednostka benzynowa o mocy 100 KM i momencie obrotowym 190 Nm

I… to by było na tyle.

Jeśli natomiast chodzi o diesle, do wyboru będzie:

  • 1.6 MultiJet o mocy 95 lub 130 KM (do tej pory było 120 KM)

I to też by było na tyle. Żaden z tych silników nie jest łączony z napędem na obie osie, co raczej nie powinno dziwić.

Pozostaje tylko czekać na ceny – obecnie Fiat Tipo kosztuje co najmniej 49 900 zł (wersja sedan) i pozostaje jednym z najtańszych aut w swoim segmencie. Raczej mało prawdopodobne, żeby ta sytuacja bardzo się zmieniła, chociaż rezygnacja z wolnossącego 1.4 może pewnie zniechęcić niektórych klientów do zakupu…

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać